I dag ble jeg strippet av jordmor og fikk akupunktur

Snart 3 barnsmamma

Flørter med forumet
Noen flere i som har gjort dette? Jeg er i dag 38+2. Har gått til samtaler med jordmor pga litt fødselsangst for å gå over termin... Redd for komplikasjoner, stor baby osv... så da fikk jeg modningsakupunktur, og ble strippet ( tøying av livmorhalsen/åpningen) Det er noe av det vondeste jeg har kjent..... Måtte puste meg igjennom da hun drev på inni der... To timer etterpå fikk jeg småe blødninger og kraftige mensmurringer :) Det er jo et positiv tegn. Men jeg var umoden og hodet er festet og langt nede. Hun kunne kjenne hodet på bebissen. Noen med erfaringer? Håper dere svarer jenter :) Jeg går bare å venter og venter på at ting skal skje.....
 
Følger denne, skal også strippes i uke 38 dersom det overhodet er tegn til modning! Grugleder meg!
 
Håper på stripping på torsdag. Har ingen erfaring.
 
Skal leke pinnsvin til fredag, men håper å slippe unna stripping. Har fremdeles en måned til termin though, så itteno stress her :)
 
Jeg klarer ikke helt å forstå hastverket jeg :p at man frivillig utsetter seg for sånt, hadde jeg aaaaldri gjort.

Nå skal det sies at jeg har et meget anstrengt forhold til underlivsundersøkelser og tar ikke av meg trusa før jeg virkelig ikke har noe annet valg :p

Du er jo bare i uke 38, hvorfor stresse så tidlig?
 
38-ukerskontroll hos jordmor i dag, verken stripping eller sjekk var tema. Lurte på om eg skulle spørre men holdt egentlig å ligge på benken så lenge at leie, puls og symfysemål ble sjekket. Skal tilbake uke 40 da, så kan evt spørre da...
 
Jeg klarer ikke helt å forstå hastverket jeg :p at man frivillig utsetter seg for sånt, hadde jeg aaaaldri gjort.

Nå skal det sies at jeg har et meget anstrengt forhold til underlivsundersøkelser og tar ikke av meg trusa før jeg virkelig ikke har noe annet valg :p

Du er jo bare i uke 38, hvorfor stresse så tidlig?
Fordi jeg har født tvillinger før vaginalt, med en del komplikasjoner i ettertid. Morkakene satt fast, måtte i narkose og få dem ut. Livmorhalsbetennelse med antibiotikadrypp i en uke, blodprosent på 7, blodoverføring..... Og er kjempe redd for at det skal bli komplikasjoner dess lenger jeg kommer termin. Og jeg har todelt livmor og angst for at noe skal skje... Jeg har stått på mitt med at jeg ville ha keisersnitt planlagt og alt under kontroll. Men jeg er villig til å føde normalt, derfor jeg vil framskynde. Jeg er utslitt av kynnere regelmessig hver kveld, bekkenløsning, kvalme, tungpustet, og helt ferdig. Har vært sykemeldt siden svangerskapsuke 12....
 
Fordi jeg har født tvillinger før vaginalt, med en del komplikasjoner i ettertid. Morkakene satt fast, måtte i narkose og få dem ut. Livmorhalsbetennelse med antibiotikadrypp i en uke, blodprosent på 7, blodoverføring..... Og er kjempe redd for at det skal bli komplikasjoner dess lenger jeg kommer termin. Og jeg har todelt livmor og angst for at noe skal skje... Jeg har stått på mitt med at jeg ville ha keisersnitt planlagt og alt under kontroll. Men jeg er villig til å føde normalt, derfor jeg vil framskynde. Jeg er utslitt av kynnere regelmessig hver kveld, bekkenløsning, kvalme, tungpustet, og helt ferdig. Har vært sykemeldt siden svangerskapsuke 12....

Såpass ja! Ja da har du virkelig hatt ditt. Trist å høre.
Jeg håper strippinga har effekt! Lykke til :)
 
Stakkars deg! Det høres ut som at du har et slitsomt svangerskap. Heldigvis er det ikke langt igjen til mål!
Jeg ble strippet tre ganger når jeg gikk over termin ved forrige svangerskap. Det hadde liten virkning, og jeg endte med å bli satt i gang to uker på overtid. Nå skal det sies at jeg ikke hadde kynnere eller noe særlig andre modningstegn heller.
Akupunktur har jeg aldri prøvd.
Krysser fingrene for at det funker for deg[emoji4]
 
Skal leke pinnsvin til fredag, men håper å slippe unna stripping. Har fremdeles en måned til termin though, så itteno stress her :)
Hvor går du og tar akupunktur? Fikk høre at det var få som drev med dette rundt her
 
Hvor går du og tar akupunktur? Fikk høre at det var få som drev med dette rundt her

Vi var på fødselsforberedende kurs på Det Gule Huset i Moss, og da er en time med akupunktur inkludert i prisen :) Eilen som driver med det :)
 
Vi var på fødselsforberedende kurs på Det Gule Huset i Moss, og da er en time med akupunktur inkludert i prisen :) Eilen som driver med det :)
Aha. Ja, for når jeg snakket med ei jordmor på sykehuset, så ha hun at det var kun 2-3 stk som drev med det sånn privat. Vet det er ei i Fredrikstad, men lurte på hvor den eller de andre var :)
 
Ja det ser ut som det hjalp med akupunktur og stripping :) Vannet mitt gikk kl 22.00 i går kveld. Så da er jeg blitt satt i gang i dag, siden riene ikke har begynt. Jeg har fått 2 modningstabletter og skal ha en til kl 20.00. I morgen skal bebissen ut har jeg fått beskjed om :) Wiiiii kjenner jeg er spent, og gleder meg til å få han ut <3
 
Ja det ser ut som det hjalp med akupunktur og stripping :) Vannet mitt gikk kl 22.00 i går kveld. Så da er jeg blitt satt i gang i dag, siden riene ikke har begynt. Jeg har fått 2 modningstabletter og skal ha en til kl 20.00. I morgen skal bebissen ut har jeg fått beskjed om :) Wiiiii kjenner jeg er spent, og gleder meg til å få han ut <3

Spennende [emoji1][emoji7] lykke til [emoji178]
 
Ja det ser ut som det hjalp med akupunktur og stripping :) Vannet mitt gikk kl 22.00 i går kveld. Så da er jeg blitt satt i gang i dag, siden riene ikke har begynt. Jeg har fått 2 modningstabletter og skal ha en til kl 20.00. I morgen skal bebissen ut har jeg fått beskjed om :) Wiiiii kjenner jeg er spent, og gleder meg til å få han ut <3
Så spenndene!

Masse lykke til!
 
Ja det ser ut som det hjalp med akupunktur og stripping :) Vannet mitt gikk kl 22.00 i går kveld. Så da er jeg blitt satt i gang i dag, siden riene ikke har begynt. Jeg har fått 2 modningstabletter og skal ha en til kl 20.00. I morgen skal bebissen ut har jeg fått beskjed om :) Wiiiii kjenner jeg er spent, og gleder meg til å få han ut <3
Masse lykke til!
 
Lykke til!! Skal strippes selv på onsdag dersom jeg er moden nok! Er da 39+3 :)
 
Ja det ser ut som det hjalp med akupunktur og stripping :) Vannet mitt gikk kl 22.00 i går kveld. Så da er jeg blitt satt i gang i dag, siden riene ikke har begynt. Jeg har fått 2 modningstabletter og skal ha en til kl 20.00. I morgen skal bebissen ut har jeg fått beskjed om :) Wiiiii kjenner jeg er spent, og gleder meg til å få han ut <3
Har du hørt! Så spennende!! Masse lykke til :D :D Håper du får en god føldselsopplevelse <3
 
Jeg ble også strippet og fikk modningsakupunktur (full pakke av nålene) på torsdag. Var da 38+1, livmorhalsen var kort, moden og fremovervendt og hadde 1-2 cm åpning. Kjente endel nedpress og murringer både torsdag og fredag, men idag er det helt slutt.. sies at 3 mann er en luring og det stemmer i dette tilfellet[emoji21]
 
Back
Topp