Hyper baby

IVA

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Flere som har babyer som ikke vil sove? Hun har alltid vært en del våken helt siden hun kom til verden, men nå har det tatt helt av. På ett døgn nå har hun bare sovet en halvtime her og der, og det er veldig lett søvn. Kan sovne hvis jeg bysser og bærer eller triller vogn, men våkner så snart bevegelsen tar slutt.

Allmenntilstanden er god, men hun spiser lite og er som sagt våken nesten hele tiden. Hun er litt grinete, men har også hatt perioder med mye glis og godt humør i løpet av dette våkendøgnet. Hun har hatt avføring og tisser mye, så virker ikke forstoppet.

Hva skjer?? Skulle tro hun holdt på å dø av utmattelse etter å ha vært så mye våken (det gjør jeg snart...), men hun bare holder det gående... Er det mulig at noen babyer bare er sånn uten at det er noe galt?
 
Ja, også gulper hun mer enn normalt. Virker som det meste kommer opp igjen, uten at det plager henne noe særlig...
 
Lille min er også mye våken, hun sover når hun blir busset eller i vognen når den er i bevegelse. På natten er det maks 1 time sammenhengende søvn før hun våkner. Hun gråter en del, men spiser veldig godt da. Jeg skjønner ikke at hun klarer å være så mye våken. Si ifra hvis du finner en måte å få mini til å sove mer???
 
Et tips jeg brukte med min eldste datter når hun var baby for å få henne til å sove var å sette på "hvit lyd". Søkte opp white noice for babies på YouTube. Det funket her. Kan være verdt et forsøk ;)
 
Har dere lest eller hørt om utviklingsprang? Kan anbefale alle å lese om det og evt. laste ned en app som heter The Wonder Weeks (engelsk) og følge med i utviklingen til babyen. De går gjennom flere utviklingssprang og flere av disse periodene kan oppleves som tøffe både for baby og foreldre. Men hjelper litt å vite om det på forhånd hvert fall.

Merker også forskjell på søvnen her, han sovner ikke like lett og "overalt" lenger.
 
Sover hun nok innimellom når hun sover? hvis baby ikke sover mer enn 8-9 timer totalt i døgnet må en kontakte lege
 
Last edited:
Sover hun nok innimellom når hun sover? hvis baby ikke sover mer enn 8-9 timer totalt i døgnet må en kontakte lege

Ja, vi regnet på det. Det så ikke så bra ut i går, men rett etter jeg skrev den posten sov hun plutselig fire timer. Og har sovet enda fire timer nå i natt (i strekk!), så det ser ut som det går greit nå. :)
 
Vi hadde ei marerittuke i uke 4.... gosh... trodde jeg skulle krepere av søvnmangel, var flere dager med sutring, hyling og krevde konstant underholdning på fanget. Nå er det heldigvis over.
 
Det er vel sånn i perioder. Her har hun vært veldig rolig i dag, i forhold til vanlig. Får håpe det fortsetter :)
 
Back
Topp