Hvorfor velger du/velger ikke å ha barneforsikring?

Forstår ikke helt hvorfor du drar frem denne artikkelen? Står ingenting om forsikring her;) han hadde uansett ikke fått dekket noen av disse utgiftene gjennom forsikringsselskapet.
Da skjønner jeg at du må sette deg inn i forsikringer ja :) lykke til med sparingen :)
 
Har ikke barneforsikring nei :) og lever godt med det :)
 
Vi har ikke trengt å ta stilling til det, sønnen vår hadde for lav fødselsvekt til å få forsikring. Så da får vi klare oss med vårt eget lille katastrofefond.
 
Vi har. Alle av oss. Tar ikke sjansen på å ikke ha. Vet av de som blir minstepensjonister i ung alder som da ikke har hatt råa til egen bolig eller annet de kunne tenkt seg


Og andre som har fått stor hjelp og høye utbetalinger ved både ulykke og sykdom
Feks muligheten til private klinikker osv

Jeg HÅPER at det er penger ut vinduet. At vi ALDRI får bruk for dem.
Men jeg tørr ikke la være og ha
 
Man får ikke lest denne artikkelen om man ikke abonnerer, så det kommer ikke frem noen poeng ang forsikring her ;)

Bare sånn til informasjon om du ikke var klar over det :)
Jeg har abonnement og nei det er ikke noe poeng med den artikkelen i forhold til forsikring. Det er en mann med ME som velger å bruke 170 000kr for utredning og behandling fordi helsevesenet ikke hjelper tilstrekkelig. Står ingenting om at han har forsikring, og jeg tviler på forsikringsselskapet hadde dekket noe slik.
 
Jeg har abonnement og nei det er ikke noe poeng med den artikkelen i forhold til forsikring. Det er en mann med ME som velger å bruke 170 000kr for utredning og behandling fordi helsevesenet ikke hjelper tilstrekkelig. Står ingenting om at han har forsikring, og jeg tviler på forsikringsselskapet hadde dekket noe slik.

Ok.
Nei, er vel grenser på hva slags type behandling osv de dekker og, og pris. Er vel gjerne ikke ubegrenset.
 
Man får ikke lest denne artikkelen om man ikke abonnerer, så det kommer ikke frem noen poeng ang forsikring her ;)

Bare sånn til informasjon om du ikke var klar over det :)
Hvis man kan sine forsikringer så vet man at man slipper å selge unna tingene sine :) var bare det jeg skulle frem til. Jeg abonnerer ikke så rart jeg fikk lest den da...
 
Hvis man kan sine forsikringer så vet man at man slipper å selge unna tingene sine :) var bare det jeg skulle frem til. Jeg abonnerer ikke så rart jeg fikk lest den da...

Det kommer helt an på hva slags behandling det er snakk om. Forsikringer dekker ikke hva som helst ;)
Eneste jeg får lest er jo at han har solgt eiendeler for å få behandling som koster 170000.
Det sier absolutt ingenting om forsikring, så det er jo ikke noe som forsterker argumentet for å ha det.
 
Det kommer helt an på hva slags behandling det er snakk om. Forsikringer dekker ikke hva som helst ;)
Eneste jeg får lest er jo at han har solgt eiendeler for å få behandling som koster 170000.
Det sier absolutt ingenting om forsikring, så det er jo ikke noe som forsterker argumentet for å ha det.
Vi slapp å betale selv iallefall :) men som sagt så vet jeg hva vi har fått og hva vi evnt måtte ha betalt selv hvis vi ikke hadde hatt :)
 
Hvis man ikke tegner livsforsikring fra babyen er relativt liten så blir det vanskeligere jo eldre de blir! Det tok 3 måneder for oss å tegne full forsikring på ungen fordi de var strenge på helseattest. Hadde blant annet navlebrokk. Livsforsikring er viktig i løpet av livet i tilfelle noe skjer så vi har ihvertfall forsikret vår unge :) man sløser sikkert 3000kr underveis i løpet av året på andre ting som man ikke tenker over. Så vi tenker at hvis man kan bruke penger på andre ting klarer man å dekke forsikringen for vår del:) men det er individuelt for alle om de synes det er nyttig eller ikke.
 
Vi slapp å betale selv iallefall :) men som sagt så vet jeg hva vi har fått og hva vi evnt måtte ha betalt selv hvis vi ikke hadde hatt :)
Joda, men det blir jo en helt annen sak og vurdering fra forsikringsselskapet.
Poenget er vel bare at det er visse kriterier i en forsikring, og man er ikke nødvendigvis dekket uansett hva som skjer:)

Også lite poeng i å ha dobbel forsikring, for man får ikke dobbelt utbetalt men forsikringsselskapene deler summen.
 
Nei er ingen som vinner i Lotto hver uke :) eller.....
Den sjansen er nok minimal:p hehe
Har ingen mulighet til å spare noe særlig selv da, så derfor har vi valgt forsikring:)
 
Back
Topp