Hvorfor finnes det ikke

Jeg ble skuffa over det. Jeg synes ikke bæsj og sånn er ekkelt så tenkte aldri tøybleier var ekkelt. Men ble skuffa når alle påstod at det ikke lukter. Men det er jo helt naturlig. I papirbleier er det kjemikalier som forhindrer noe lukt. I tøybleier er det ingenting. Når urinen blir stående og begynner å lukte ammoniakk, skyldes dette at bakterier i urinen nedbryter urinstoff til ammoniakk og karbondioksid. Det skjer med all urin. Går ikke an å si at urin som blir stående i 3 dager ikke lukter. Så kan heller de som vil prøve tøybleier gå inn i det med litt mer realistiske forventninger :)

Have to say I agree - vi bruker tøy og syns det funker fint men luktfritt? Not so much... De lukter absolutt ikke det samme som engangs, men jo de lukter her og. Engangs lukter mer akkurat når de er i bruk er min erfaring, en tøybleie får ikke den samme rare lukten med en gang de tisses i. Men luktfritt er jeg ikke med på at det er. Og jeg har prøvd "alle" triksene i boka tror jeg. Men for all del, mange fordeler med tøy likevel!
 
Det har jeg lurt på også. Vi hadde aldri slik bleiebøtte, pga varmekabler på badet.
 
Back
Topp