Hvorfor er du gift?

Har veldig lyst til å gifte meg. Føler man er mer ekte kjærester da, når man virkelig har inngått løftet om å være sammen for alltid. Det er jo også lettere sånn rent praktisk. Er ikke gift enda fordi samboeren måtte ha litt masing før han fridde, hehe. Ville at han skulle fri, er nok litt gammeldags av meg. Planen er bryllup neste sommer så da blir jeg forhåpentligvis gift :)
 
Er ikke gift. Blir først samboere nå snart, så får vi se. Typen er litt tradisjonell av seg, så han skal få lov til å fri når/om han føler for det, så tar vi det etterhvert.

Av økonomiske og juridiske årsaker tenker jeg det hadde vært greit å være gift, men vi skriver en samboerkontrakt først, så får det bare gå fremover.
 
Gift fordi vi ville feire kjærligheten våres og av økonomiske grunner. Mest det første. Men om en av oss ikke likte tanken på giftemål i seg selv ville vi nok gjort det pga økonomien uansett.
 
Veldig naturlig for meg å gifte meg med den rette personen,så selvfølgelig giftet vi oss når vi var sikre ❤️
 
Hadde lyst [emoji14] Også ville jeg før mine siste besteforeldre døde også. Farmor og farfar har kun fått opplevd mitt bryllup. Farfar er død nå da. Glad jeg fikk ha de begge der [emoji7]
 
Ønsker veldig å gifte oss, men per nå har vi ikke nok penger... har brukt veldig mye på assistert befruktning, så ble en enkel prioritering [emoji4]
 
Vi er ikke gift. Om vi blir det, blir det hovedsaklig av juridiske og økonomiske årsaker. Det er en god del ting som er mer praktisk med å være gift i så henseende, både med tanke på forsikringer, arv, skatt, osv.

Vi fins ikke romantiske noen av oss, og hadde det ikke vært for det praktiske ville jeg ikke giftet meg.
 
Vi er ikke gift. Blir det kanskje en dag... Får se [emoji14]
 
Det var helt naturlig at jeg skulle gifte meg når jeg møtte mannen med stor M... nå har vi vært gift i 17 år og jeg kunne ikke tenkt meg noe annet... :)
 
Vi er gift fordi vi elsker hverandre og vil vise det, og fordi det er mye lettere da ifht alt det "byråkratiske." :p

Å gifte seg er jo gratis, det er bryllup som koster penger, men det kan gjøres veldig fint for veldig lite penger. ;)
 
Vi er ikke gift fordi vi ikke har bestemt oss for om vi skal bare gjøre det eller lage til bryllup:p Han har ikke fridd heller men hadde nok fått han til alters, vårt samboerskap er i praksis et ekteskap.

Ingen av oss kan bruke smykker på jobb, så 'kjedelig' å skaffe det også. Har tenkt på tatovert ring men så gjorde noen andre det:/ så la det på hylla litt.
 
Er gift. Fordi det føltest rett og er mye tryggere. Vi har gård sammen, og det ville vert umulig å sikre meg arverett på fornuftig måte om vi ikke giftet oss før vi overtok siden han har odel på gården.
 
Er gift. Fordi jeg synes det bekrefter at man virkelig elsker hverandre og vil være sammen for alltid, og det er så romantisk.

Jeg er enig i at man ikke må blande det å bli gift med det å ha bryllup. Jeg tror mange tenker at man MÅ ha et stort, slitsomt og dyrt bryllup om man blir gift. Det stemmer faktisk ikke.
 
I hovedsak fordi det føltes riktig å ta det neste steget. Trygt, føles mer sikkert på sett og vis. I tillegg så teller de økonomiske og juridiske fordelene mye. Straks vært gift i 8 år.
 
Vi er ikke gift. Om vi blir det, blir det hovedsaklig av juridiske og økonomiske årsaker. Det er en god del ting som er mer praktisk med å være gift i så henseende, både med tanke på forsikringer, arv, skatt, osv.

Vi fins ikke romantiske noen av oss, og hadde det ikke vært for det praktiske ville jeg ikke giftet meg.

Kan dere ikke bare ha vielse på tinghuset?
 
Ja det er et spm jeg til stadighet spør meg selv om [emoji23][emoji23] haha.... er gift og elsker mannen min som er pappaen til barna mine! Men helt seriøst, jeg ser igrunn ikke noe poeng med å gifte seg :p annet enn at jeg syns det er koselig at barna mine har gifte foreldre :p forholdet er jo akkurat det samme som før, og merker ingen "fordeler" med å være gift :p eller jo, fordel er jo bryllupsdager som han kan kjøpe fine gaver haha
 
Å være gift er praktisk rent ligningsmessig og arve messig, og gir forholdet litt mer høytidlighet. Føles som det er en høyere terskel for å gå fra hverandre når man først er gift. Men kostnaden med å gifte seg er helt idiotisk :p
 
Back
Topp