Hvorfor ammer du?

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ja, hvorfor ammer du? Jeg ammer fordi det er praktisk og jeg slipper oppvasken det blir med flasker. Helt ærlig syns jeg ikke amming er noe "kos", som så mange skal ha det til, men kun en "nødvendighet". Og det tror jeg sannelig mini også tenker, for han spiser aldri med mindre han er sulten. Ikke noe kosepupp her i gården for hverken han eller meg :p Har du tenkt over hvorfor du ammer?
 
Her koser gutten seg med pupp, han bruker den som sutt på natta og når han sover på dagtid, jeg koser meg også med ammingen, men ikke så mye som guttungen:p kunne godt tenkt meg at han tok sutt:p
Ellers er det praktisk og billig:p maten er alltid med:)
 
Her koser gutten seg med pupp, han bruker den som sutt på natta og når han sover på dagtid, jeg koser meg også med ammingen, men ikke så mye som guttungen:p kunne godt tenkt meg at han tok sutt:p
Ellers er det praktisk og billig:p maten er alltid med:)

Min bruker smokk når han skal sove, ellers har han ikke noe suttebehov. Så for han er det helt likegyldig om det er pupp eller smokk. Men kommer melken når han bare vil ha smokk begynner han å gråte. For han er jo ikke sulten! :p Så da får han smokk da ;) Helt greit for meg..
 
Fordi mannen vil det og mener det er best :p jeg syns helt ærlig det er noe dritt og syns det var lettere med storesøster som fikk flaske.... Kosen og nærheten alle snakker om syns jeg var minst like mye tilstede med flaske som nå... Mini tar også flaske, smokk og pupp om hverandre så føler ikke hu er avhengig av å bli ammet heller...
 
For meg har det ikke vært noe annet alternativ, for meg er det en selvfølge å gi babyene mine min melk fordi det er det som er naturlig. Og det er det beste for de. Måtte gi litt mme til eldste noen få ganger og likte det slett ikke, følte meg helt uvel av tanken på hvor unaturlig det var. Bortsett fra det morsinstinktet mitt sier, så er det et bevisst valg på grunn av alle fordelene mm og pupp gir framfor mme og flaske.
 
Fordi mannen vil det og mener det er best :p jeg syns helt ærlig det er noe dritt og syns det var lettere med storesøster som fikk flaske.... Kosen og nærheten alle snakker om syns jeg var minst like mye tilstede med flaske som nå... Mini tar også flaske, smokk og pupp om hverandre så føler ikke hu er avhengig av å bli ammet heller...
Jeg syns også det er noe herk. Mon tro om jeg mangler en eller annen del av morsinstinktet :p
 
Fordi jeg synes det er vanvittig koselig og morsmelk er det beste for babyen. Dessverre syntes ikke eldste at det var spesielt koselig, så ble bare krangling ved puppen. Håper nummer to nå blir å like amming like mye som meg. :)
 
Fordi morsmelk er det beste, og fordi jeg syns det er veldig lettvint å bare dra frem puppen :D
Håper det går like bra med nr 2 som nr 1:)
 
Min bruker smokk når han skal sove, ellers har han ikke noe suttebehov. Så for han er det helt likegyldig om det er pupp eller smokk. Men kommer melken når han bare vil ha smokk begynner han å gråte. For han er jo ikke sulten! :p Så da får han smokk da ;) Helt greit for meg..
Her har han et enormt suttebehov:p men vil ikke ha sutt:p
 
Jeg synes det er fint og godt å vite at min egen kropp kan gi en baby alt det det trenger for å overleve og trives, og jeg husker så godt hvor trygg eldsta følte seg hvis hun var redd eller usikker i en situasjon og kunne komme til meg og få pupp. Mye kos var det ikke fysisk sett da jeg sleit noe vanvittig med såre brystknopper fra start til jeg sluttet ved 14 måneder. Men jeg elsket den tryggheten og kosen det ga barnet mitt. :)
 
Det er det beste
Praktisk
Billig
Kos for oss begge
Er han sur så blir han i godt humør av pupp selv om han ikke er enkel å amme på dagtid
Det gir meg en god følelse at kroppen min kan gi han næring!

Elsker det å kunne amme. :)
 
Jeg ammer fordi det er kos. Dessverre fikk ikke jeg til fullamming. Så da tar vi det lille vi får og koser oss med det <3
 
Fordi morsmelk er det beste for mini. Pumpet med første barnet, men synes det er mest kos med amming nå som jeg får det til.
 
Synes det er veldig praktisk (delammet i starten og det var kun HA1 som var akseptert) da det alltid er riktig temperatur og slipper å ha med masse ting - og slipper å måtte gå ut av rommet på natt

Synes ellers det er koselig når jeg ser hvor gira han blir når han innser at maten er på vei :)
 
Jeg ammet fordi jeg kunne (veldig glad for det), og fordi det er det beste for babyen. :)
Jeg ofret mye for å amme, og heldigvis kom det naturlig for meg, selv om det var veldig mye jobb, da mini ville ha pupp så og si 24/7 de første månedene. :)
 
For meg har det ikke vært noe annet alternativ, for meg er det en selvfølge å gi babyene mine min melk fordi det er det som er naturlig. Og det er det beste for de. Måtte gi litt mme til eldste noen få ganger og likte det slett ikke, følte meg helt uvel av tanken på hvor unaturlig det var. Bortsett fra det morsinstinktet mitt sier, så er det et bevisst valg på grunn av alle fordelene mm og pupp gir framfor mme og flaske.

Samme her ;) unntatt flaske på eldste. Har alltid hatt for mye melk til barna mine :D elsker rett og slett å amme jeg.
 
Det har vært et naturlig valg for meg, har ingen grunn til å ikke amme og morsmelk er det beste barnet mitt kan få:)
 
Back
Topp