Hvordan og hvor lenge holdt du graviditeten skjult for venner/kolleger/familie?

M

Moderator Tone

Guest
Hvordan avslørte du nyheten?
Hvem utenom barnefar sa du det til først?
 
Sakt det til søsteren min og moren min. De fikk vite det samme dag. Tenker å dra på tul i uke 7 en gang så blir vel etter det en gang[emoji16]
 
Fortalt til søster samme dag. Sendte sms. Var 3+1. Ingen andre får vite før det ikke kan skjules lenger.
 
Nå er det bare meg og mannen min som vet det. Skal på tul om 3 uker, og håper å holde det hemmelig til da. Blir min mamma som får vite det først av nær familie, og de andre barna våre selvfølgelig :)
 
Bare barnefar og jeg som veit det her foreløpig [emoji85] De får leve i uvitenhet litt til de rundt oss [emoji4]
 
Har sagt det til ei dame på jobb da jeg hadde spørsmål jeg lurte på. Mannen min har sagt det til våres venn men dem jobber sammen med forskning på en (nesten øde) øy og bor i et lite letthus sammen. Hann kunne egentil ikke skjule det så mye da tåran rann ned etter at jeg hadde ringt ham og fortalt nyhetene :joyful:
Tror vi kommer så til med å si det til, i hvertfall, nærmeste familie etter ca. 2-3 uker, etter at mannen min kommer hjem i neste uke.
 
Her blir det å starte "fortellingen" nå i helgen [emoji4] Vi lever altfor nært på familien, og skal feriere sammen. Har merket allerede at det har blitt teite løgner, som kanskje har såret, når vi plutselig ikke kan komme alikavell etter vi har hørt hva vi får servert f.eks [emoji28] Er sammen med familien daglig. Men blir kun de nermeste! Resten må vente til etter tul [emoji4]
 
Har sagt det til våres foreldre, søsken og nærmeste venner og noen av de nærmeste på jobb. Har tenkt at det er greit disse vet det i tilfelle det går galt, så forstår de eventuelt hvorfor humøret ikke er på topp. Men håper jo på det beste :) De andre barna våre får vite det når det er litt mer safe :)
 
Mamma og pappa er eneste som vet det. Bestevenninnen min får sikkert vite det snart. Søsken,nærmeste venninner og mannens nærmeste familie får sikkert vite det etter TUL. Resten av verden får vente til etter OUL.
 
Kun mannen. Jeg tør rett og slett ikke å tro helt på at dette kan gå bra, og trenger litt tid på å fordøye dette. Skal på TUL forhåpentligvis i løpet av et par dager, så kanskje vi forteller de nærmeste da. Tok oss 7 år å bli gravide igjen, og sist så mistet jeg.
Heldigvis ikke planer om å gjøre noe som helst de neste ukene, så jeg ligger her og ruger inntil videre [emoji274]
 
Foreløpig har vi ikke fortalt det til noen, er i uke 5 (4+5). Mamma har bursdag på søndag, så vurderer å fortelle det da! Vi reiser på ferie uken etter og da vet jeg at det er en god fare for at graviditeten blir avslørt. Vi skal treffe en del venner og familie og jeg har ikke akkurat vært den som har pleid å takke nei til alkohol :rolleyes: Jeg har lyst at de skal få vite det først, men har ikke lyst at de skal bli lei seg om jeg får en SA..
 
Her har jeg fortalt det til mamma og en nær venninne. Er i permisjon så må vente litt med å fortelle det på jobb. Kan ikke lekke det til noen fler før jeg har snakket med sjefen. Gruer meg litt siden jeg fortsatt er i mammaperm med forrige [emoji85]
 
Har fortalt det til ganske mange egentlig. Har hatt en del kollegaer og selvfølgelig familie, som har ventet i spenning sammen med oss.
Sjefen sa jeg det til dagen etter at jeg fant det ut selv, for å kunne tilrettelegge best mulig
 
Back
Topp