Hvordan ligger du ann til jul?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Her har alt gått skeis :p

Har hatt en del overtidsprosjekter på jobb som er godt betalt :p så har jobbet altfor mye de siste ukene.
Neste uke blir ikke noe bedre.
Huset ser ikke ut... og jeg inviterer hjem en haug med barn på pepperkakebaking hver helg :p jauda...

Barna koser seg og det blir jul uanaett :D
 
Ligger godt an.
Huset blir shinet ferdig i helen, da kommer også mer pynt opp. Gavene trodde jeg at vi var ferdig med, men så fikk vi penger av svigerfar så vi kunne handle gaver til oss og podn.
 
Alt er pynta, pakkene e handla og pakka inn, men bakinga gjenstår. :)
 
Julegavene ble ferdig i dag, huset er pyntet (mangler bare treet) og skal heller ikke vaskes så veldig nøye :p bare litt slik kose-oss-oppgaver igjen :)
 
Har baka litt, kjøpt litt gaver men en god del som gjenstår :) men jul blir det.
 
Her går det bra, tror jeg. :p Jeg har kjøpt litt gaver, men noe gjenstår. Heldigvis vet jeg hva jeg skal kjøpe. ;) Pynten er på plass, julekaker er laget, men jeg føler det skulle vært vasket mer i huset. Samboeren min har heldigvis vasket stuegulvet, og på kjøkkenet har vi lagt belegg nylig. Vesla sitt rom, badet og vindfanget er vasket/støvsuget takket være den store listen som ligger på høytidsforumet. Mye annet dill er også gjort tidlig takket være den. :)
 
Kaos :p nesten alle gavene er ferdige, venter bare på bilder.. Men baking og vask det ser det dårlig ut med . Tar det til uka vel...??
 
Følte jeg lå så godt an for et par mnd siden, men det stoppet liksom der... Mangler noen julegaver og nissegaver. Huset er pyntet og vi har bakt litt. (Får se om det blir mer)
Vasken er tatt, men herreminhatt det trengs jo hele tida, så blir aldri ferdig med det! Julekortene skal sendes i morgen. (venta på lønna som kom i dag)
 
Dårlig ;). Med ombygning av to rom i leiligheten som først blir helt ferdige på tirsdag lever vi i fullstendig kaos og det er ikke antydning til jul noe sted. Det er heller julepyntet med flyttekasser stappfulle av ting samt møbler fra rommene. Ganske trivelig.... Gaver ligger jeg også dårlig an med, men håper å ta et raid på mandag. Det MÅ jeg faktisk, for jeg har mye å styre med i forhold til min gutts juleavslutning i klassen ettersom jeg er klassekontakt og dermed ansvarlig for arrangementet (masse som skal kjøpes inn, lokalene skal ordnes ++++). Julekortene ligger trygt innpakket i plasten fra FotoKnudsen, ingen julebrev er skrevet. Ja, ja, det blir nok jul i år også, men akkurat nå har jeg det fryktelig. Aldri hatt det på denne måten så tett oppunder jul :(.
 
Ferdig med gavene :) men har ikke bakt en skit enda :p vi har venta på bonusdatter som kommer i morgen å blir til over jul, så hun kan bake sammen med oss :) så søndagen starter baking. Innen kl 15.00 fredag 19, skal huset være vaska skikkelig, resten av pyntet skal opp, alt skal være ferdig bakt å all mat for hele julen skal være handlet inn :) da har vi kun å pynte juletreet igjen som blir gjort på lillejulaften. Godt å vite vi har litt å gjøre neste uke, for det skal være stress før jul :) jula kommer uansett om vi vil eller ikke :)
 
Har særdeles lave standarder og ser ikke poenget med å være ferdig med alt to uker før jul!!! :p

Dersom jeg hadde vasket og pyntet nå ville huset vært skittent og rotete igjen innen jul.

Her må pepperkaker bakes, pepperkakehus pyntes, noen julegaver handles og mange pakkes inn.

En kjapp helgevask må til siste helgen før jul og så pynter vi tre og hus max 3 dager før julaften. Da er jeg sikker på at det enda er rent og ryddig innen jula ringes inn.

Akkurat nå koser vi oss med advent, og stresser ikke med å ha alt klart til jul :)

Nå gleder vi oss til julebord, familiemiddager, vennebesøk, venninnekveld med godterilaging, julekonsert og juleavslutninger.

Heller det enn vasking og baking! :)

Vesla får lage litt julegaver og julegodt. Hun er bare 2 år men får til å lage marsipan"kuler" og sette moccabønner i :rolleyes:
 
Huset står på hodet, halve julepynten er fortsatt i esker, kakemennene er påtenkt, de julegavene som er i hus står i kjellerene i posene sine uten gavepapir, resten er enda ulokalisert i butikkhyllene, julekortet venter på mellomste som ikke har fått seg en hårklipp enda(har prøvd å finne tid i 3 uker nå).. Nei her i hus med fødsel, sykdom, baby med magevondt og eksamenslesing så har liksom julen ikke fått tid til å ta turen innom! Men på søndag smeller det, da er eksamen ute av verden, baby er satt på flaskemat(som ser ut til å hjelpe) og jeg er forhåpentligvis frisk :D gleder meg til å ønske den perfeksjonistiske kontrollfreaken(altså meg) velkommen tilbake :)
 
Hahaha, like dårlig i år som tidligere år. ;-) Har begynt å studere. Så første skoleinnlevering har tatt sin tid. Så har det vært festligheter, julebord, bursdagsbesøk og moro hver helg den siste tiden. Men fra Tirsdag av blir det julepresang innkjøp for fullt. Huset for være så som så. Det er jo pyntet. :) verre med julekort bilder:-/ haha.
 
Ligger dårlig an :p

Nettopp begynt på gavene, men har sånn ca kontroll på hva som skal kjøpes ;)

Bakte pepperkaker i dag, og særlig mer tror jeg ikke vi skal bake.
Huset tar vi som vanlig, blir ikke noe ekstra vask, men skal opp litt mer pynt.
Nå har vi det sånn at vi lager julelandsby på skjenken vår, og der settes det frem en pynteting hver dag, så der begymmer det å ta form. Så da pynter vi litt hver dag frem til jul ;)

Jula kommer uansett, så orker ikke stresse heller ;)
 
Har full kontroll :) Er hjemme i permisjon, så kan gå å dille hele dagen :)
 
Tja.... Pynta til sdvebt, mangler noen gaver og har ikke bakt mye.... Kommer ikke til å bake så mye mer heller :p

Vasking gidder jeg ikke stresse med... Skal ha mi søster med familie og mamma på middag 1. Juledag men stresser ikke for det....

Bruker heller tida på å bli kjent med ho lille på fem uker :)
 
Back
Topp