Hvordan legger dere baby på dagtid?

Hvis jeg får han til å sove i babynestet får jeg han aldri til å sove mer enn en halvtime, som regel 10 minutter. Han foretrekker å sove oppå meg, hvor han kan sove i 2 timer. Hvis ikke det passer meg sover han enten i bæresjal eller i vognen sin mens vi er på farta. Sistnevnte er nok hans favoritt. Ikke så lett det der når han ikke vil sove alene o_O Som regel må jeg bare droppe alt jeg har tenkt å gjøre hjemme og heller la han sove på meg hvis han i det hele tatt skal få en god lur.
 
Må ofte ha henne i armene med litt lett vugging. Da sover hun både korte og lengere
Stunder. Sover hun godt kan jeg legge henne over i babynestet. I blandt kan hun sovne i nestet ved bare å holde meg rundt en finger eller at jeg stryker henne over panne og hode. Hun sovner alltid i babynestet på kvelden. Da kan jeg bare bære henne opp i min seng, og hun sover videre :)
 
Jenta mi sover ikke på dagen dersom ikke jeg bysser henne i søvn. Hun sovner jo ved puppen, men så fort jeg legger henne i baby-nestet så våkner henne. Da må jeg bysse henne til hun sovner igjen.

Hvordan sovner deres babyer på dagtid? Og hvor mye / lenge sover dem da?

Helt likt her, har gitt opp babynestet. Han sover veldig godt i armene eller på brystet mitt. Sover også godt i bæresele og en sjelden gang i vogn.. Sover som regel ikke lenger enn en time om gangen på dagtid. Legger vi han i babynest våkner han etter 5 minutter maks:p Så her er bæresele gull verd ellers hadde jeg aldri klart å lage meg mat etc mens mannen er på jobb.
 
Hvis jeg får han til å sove i babynestet får jeg han aldri til å sove mer enn en halvtime, som regel 10 minutter. Han foretrekker å sove oppå meg, hvor han kan sove i 2 timer. Hvis ikke det passer meg sover han enten i bæresjal eller i vognen sin mens vi er på farta. Sistnevnte er nok hans favoritt. Ikke så lett det der når han ikke vil sove alene o_O Som regel må jeg bare droppe alt jeg har tenkt å gjøre hjemme og heller la han sove på meg hvis han i det hele tatt skal få en god lur.

Her funker ikke bæresele.Kun armen og pupp som gjelder ! hoff
Kan du legge han våken ned i vognen og så trille ut? Her er det ikke populært :-/ utrolig frustrerende.
 
Må ofte ha henne i armene med litt lett vugging. Da sover hun både korte og lengere
Stunder. Sover hun godt kan jeg legge henne over i babynestet. I blandt kan hun sovne i nestet ved bare å holde meg rundt en finger eller at jeg stryker henne over panne og hode. Hun sovner alltid i babynestet på kvelden. Da kan jeg bare bære henne opp i min seng, og hun sover videre :)

Så deilig at hun kan sovne så lett! :) Sover henne godt på natten?
 
Helt likt her, har gitt opp babynestet. Han sover veldig godt i armene eller på brystet mitt. Sover også godt i bæresele og en sjelden gang i vogn.. Sover som regel ikke lenger enn en time om gangen på dagtid. Legger vi han i babynest våkner han etter 5 minutter maks:p Så her er bæresele gull verd ellers hadde jeg aldri klart å lage meg mat etc mens mannen er på jobb.

Godt å høre at jeg ikke er alene :D Hvordan funker trilletur?
 
Sover i vogna fra 10/11 til 14/14.30. Resten av dagen sover hun i armene mine, bare små powernaps, før hun legger seg for kvelden klokka 19.

Så bra at det ikke bare er min som sover korte naps. Føler at det er så lite søvn på henne, sover cirka som din. Men det er ok? Fått inntrykk av at 2 timer flere ganger om dagen er normalt
 
Så bra at det ikke bare er min som sover korte naps. Føler at det er så lite søvn på henne, sover cirka som din. Men det er ok? Fått inntrykk av at 2 timer flere ganger om dagen er normalt

Nå sover mi ca 4 timer første økta. Og kanskje 1,5 time resten av dagen til sammen. Så sover hun 19-08.30 ca. Så vi er jo oppe i rundt 16-20 timer i løpet av et døgn alt etter som, sier meg fornøyd med det[emoji6]
 
Trilletur, i sjal, i bilstol eller aller helst i armene mine.
Av og til kan jeg flytte han over i sofaen/oppi en stol vi har for å sove videre, men det fungerer sjeldent nå om dagen.
 
Tips! Baby 0-3 mnd har en søvnsyklus på 40 min, de første 20 min er lett søvn og derfor våkner de raskt hvis de blir lagt fra mammas bryst til en seng ila denne tiden. Prøv å vente med å legge ned baby til etter det har gått 20 min, det fungerer ofte veldig godt her, men ikke alltid :)
 
Her funker ikke bæresele.Kun armen og pupp som gjelder ! hoff
Kan du legge han våken ned i vognen og så trille ut? Her er det ikke populært :-/ utrolig frustrerende.

Bæresele er ikke populært i starten, men etter litt sang og dans roer han seg ned. Vognen elsker han heldigvis, roer seg med en gang i den og sovner kjapt. Liker mest mulig ulendt terreng og risting :)
 
Her sovner vesla der jeg legger henne. På morgenen sovner hun på magen på baby gymmen (jeg følger med henne) etter at hun er ferdig med å utforske verden. Deretter i vogna når jeg triller storebror til barnehagen. Etter lunsj sovner hun igjen som oftest på magen på baby gymmen eller i armene mine (har ofte en liten kosestund alene da når storebror er i barnehagen). Etter middag er så legger vi henne i vogga, uten byssing, for da er storebror hjemme og vogga er tryggest. Også er det senga på kvelden. Hun sover forøvrig i bæresele også hvis jeg bruker det, men samboer får hun ikke til å sove med sele på. Hun sover mellom en og to timer per sove økt. Vi har vært utrolig heldige med to stykk sove barn
 
Varierer fra dag til dag her! Så må bare prøve oss fram! Men sovner nesten alltid i bilen, ofte i vogna når den er i bevegelse og i armene til pappa eller meg og i vippestolen sin. Kan da sove ganske lenge.Babynest, vogge og seng er ikke så populært på dagen, da blir det bare korte dupper.
 
Sover mest i vognbaggen nå. Vi bruker den som seng inne. Synes det er praktisk for da kan vi flytte henne rundt når hun sover uten at hun våkner. Den står på gulvet eller i lekegrinda dersom storebroren blir innpåsliten. Sover også endel på meg ved behov, eller bare for kos. Er heldig med sovebaby :)
 
Her har både leander vugga og bag til tripp trapp stol forsvunnet fra stua da snuppa her sovet i halvt sittanes stilling i stoln sin eller i sofa hjørnet. Sover kun i vogna vist den også er halvt sittanes stilling.. hun står opp ca halv 7. Har dupp på en time etter bror er dratt på skolen ca kl 8. Så er det opp igjen, utforske litt og skravle litt. Så sovne igjen rundt 10 til 12 i sofa hjørnet. Prøve å få hun i vogna i 13 tiden hvor hun sover ett par timer. Bruker våkne når innpåslitn bror ska i vogna å si hei.
Sover da igjen fra 16-17:30 i stoln sin, så er det mat, prate og kvelds stell rundt halv 8.
Men i det siste har hun vært meeeeget vanskelig på kvelden pga mye luft i magen og tett i pusten så har ikke fått henne til seng før rundt halv 12:banghead: da er hun meget overtrøtt:banghead: sover da igjen til 3-4 på natta før d e mat og sover igjen. Det at søvn avle søvn funke ikke her. Er dager inni mellom hvor hun sover meget dårlig og er utilpass hele dagen..:bored: da er hun værst å få å sove så da blir det bussing og bæring. Prøve å venne ho til å sovne sjøl men ikke alltid like lett.:shifty: kun på natta at ho akseptere å ligge helt i flatt stilling:shifty: btw, ho haaate smokk:banghead:
 
Her har både leander vugga og bag til tripp trapp stol forsvunnet fra stua da snuppa her sovet i halvt sittanes stilling i stoln sin eller i sofa hjørnet. Sover kun i vogna vist den også er halvt sittanes stilling.. hun står opp ca halv 7. Har dupp på en time etter bror er dratt på skolen ca kl 8. Så er det opp igjen, utforske litt og skravle litt. Så sovne igjen rundt 10 til 12 i sofa hjørnet. Prøve å få hun i vogna i 13 tiden hvor hun sover ett par timer. Bruker våkne når innpåslitn bror ska i vogna å si hei.
Sover da igjen fra 16-17:30 i stoln sin, så er det mat, prate og kvelds stell rundt halv 8.
Men i det siste har hun vært meeeeget vanskelig på kvelden pga mye luft i magen og tett i pusten så har ikke fått henne til seng før rundt halv 12:banghead: da er hun meget overtrøtt:banghead: sover da igjen til 3-4 på natta før d e mat og sover igjen. Det at søvn avle søvn funke ikke her. Er dager inni mellom hvor hun sover meget dårlig og er utilpass hele dagen..:bored: da er hun værst å få å sove så da blir det bussing og bæring. Prøve å venne ho til å sovne sjøl men ikke alltid like lett.:shifty: kun på natta at ho akseptere å ligge helt i flatt stilling:shifty: btw, ho haaate smokk:banghead:
https://www.jollyroom.no/barneromme...ehor/dyner-puter/doomoo-basic-rest-easy-large
 
Back
Topp