Hvordan klarer dere å ta vare på parforholdet i en travel småbarnstid?

M

Moderator Tone

Guest
Er dere flinke til å ta vare på forholde med en liten en rundt dere hele tiden?

Hva bruker dere to å gjøre sammen for å pleie forholdet?
 
Nei, det er vi altfor dårlige på. Men vi har nok ikke så stort behov/ønske om det som mange andre heller. Begge er enige om at vi nå er i en fase hvor barna står i fokus og resten er mer logistikk. Og at vår tid kommer. Med tre små og besteforeldre som både jobber selv og begynner å bli «gamle» og slitne, er ingen av de særlig ivrige barnevakter heller. Når barna blir større er det nok enklere for de å passe de litt mer.
 
Vi setter av tid til litt kjærestetid nesten hver kveld [emoji4]
 
Det er noe vi kunne vært flinkere til så hadde vi kanskje unngått knuffinga i hverdagen [emoji20]
 
Hver kveld er det meg, han, film og to stk Magnum:love017
 
Prøver så godt vi kan å få litt tid sammen, men er ikke så ofte :)
 
Vi er flinke til å finne tid til hverandre på kvelden. Da spiller vi gjerne kort-/brettspill eller ser på serier.
 
Det var ikke så viktig da kengubarnet var liten, var ikke så opptatt av det rett og slett.
 
Jeg og eksen min (haha, skrev eksem først. Passende.) var ikke så flinke til det og forholdet tok slutt. Tror dette er et tema sambo og jeg skal begynne å snakke om allerede nå. Det er fryktelig viktig for meg at vi får kjærestetid sammen, kjenner jeg.
 
Vi valgte jo å bli foreldre, og visste hva det ville innebære. Forholdet vårt var godt fra før av, så det tåler litt påkjenning.
Vi har hver kveld sammen, men kan fint finne på ting på egenhånd også.
Vi er bestevenner og krangler aldri, så det gjør nok mye, pluss at vi ikke har forventninger om roseblader og glansbilder 24/7.
Det er ikke viktig for oss med "kjærestetid," vi er voksne og har vært sammen lenge, og liker hverdagen. Derfor er det ikke nødvendig å sette av tid til at noe spesielt skal skje for at vi føler vi fortsatt er oss. Vi er ikke bare kjærester lenger, vi er foreldre sammen. :)
 
Vi valgte jo å bli foreldre, og visste hva det ville innebære. Forholdet vårt var godt fra før av, så det tåler litt påkjenning.
Vi har hver kveld sammen, men kan fint finne på ting på egenhånd også.
Vi er bestevenner og krangler aldri, så det gjør nok mye, pluss at vi ikke har forventninger om roseblader og glansbilder 24/7.
Det er ikke viktig for oss med "kjærestetid," vi er voksne og har vært sammen lenge, og liker hverdagen. Derfor er det ikke nødvendig å sette av tid til at noe spesielt skal skje for at vi føler vi fortsatt er oss. Vi er ikke bare kjærester lenger, vi er foreldre sammen. :)

Dette var veldig godt skrevet, kjenner meg igjen! Føler vi nesten er unormale som aldri har reist bort uten barna, folk syns det er så rart. Og kjaser om hvor viktig det er med kjærestetid og å pleie forholdet. Føler liksom ikke behov for det. Har ikke lyst til å være borte fra barna sålenge de helst vil være med mamma og pappa. Men altså, vi er jo sammen hjemme sånn på kveldene, men da går det jo i TV og husarbeid og rutiner.
 
Dette var veldig godt skrevet, kjenner meg igjen! Føler vi nesten er unormale som aldri har reist bort uten barna, folk syns det er så rart. Og kjaser om hvor viktig det er med kjærestetid og å pleie forholdet. Føler liksom ikke behov for det. Har ikke lyst til å være borte fra barna sålenge de helst vil være med mamma og pappa. Men altså, vi er jo sammen hjemme sånn på kveldene, men da går det jo i TV og husarbeid og rutiner.

Enig! Mange er veldig overrasket over at ikke vi har hatt barnevakt enda bortsett fra et par timer 2-3 ganger hvor det har vært helt nødvendig, eller at ikke poden har sovet borte enda. Vi har/ser bare ikke behovet.
Og vi liker hverdagen vår, og fungerer godt sammen. :) "Kjærestetid" trenger ikke være en flukt fra hverdagen. :)
 
Dette var veldig godt skrevet, kjenner meg igjen! Føler vi nesten er unormale som aldri har reist bort uten barna, folk syns det er så rart. Og kjaser om hvor viktig det er med kjærestetid og å pleie forholdet. Føler liksom ikke behov for det. Har ikke lyst til å være borte fra barna sålenge de helst vil være med mamma og pappa. Men altså, vi er jo sammen hjemme sånn på kveldene, men da går det jo i TV og husarbeid og rutiner.
Sånn her også.
Vi er ikke glad i å reise uten kengubarnet
Kjærestetid kan vi uansett ha på kvelden
 
Back
Topp