Hvordan kjennes rier ut?

Personlig har jeg aldri opplevd noe som kan sammenlignes rent smertemessig..heldigvis varer det bare et minutts tid av gangen :p når det er sagt, jeg hadde født igjen når som helst :)
 
Det er nok en tier, altså. Når man har rier er det ikke noe tvil om hva som skjer :p
 
Jeg ble så overrasket, for jeg trodde det skulle kjennes som mensmurringer i begynnelsen, og sterkere etterhvert. Mine rier var dritvonde fra første, satt mer i ryggen enn magen i begynnelsen, og jeg trodde jeg hadde en nerve i klem eller noe. Koblet ikke at det var rier før det hadde skjedd noen ganger.
 
Hadde en kollega som sa "du er ikke i tvil når fødselen er i gang". Ho er vel 60++.... Stemte godt :p
 
Jeg ble så overrasket over at de satt så veldig i ryggen, man skulle tro man kjente det skikkelig i musa også :p jeg trodde det skulle være vondere, 6 kanskje..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det kjennes helt grusomt ut, men smertemessig så er magesmertene jeg får når jeg har spist noe jeg ikke tåler mye værre. Men riene stopper jo ikke, så siden de går over tid så ble jeg mer utslitt av de...
 
Jeg synes derimot det var en 6, ikke super vondt.
 
Rier oppleves veldig forskjellig, men tror ikke du er i tvil når de kommer:)
 
På en skala fra 1-10 var smertene 10. Hva kan det sammenlignes med? Å bli revet i filler. Jeg har mistet oppfatningen om at en fødsel er noe fantastisk. Et nødvendig onde er en mer treffende beskrivelse. Men jeg eier ikke smerteterskel da.
 
Først opplevde jeg det som økende menssmerter. Deretter gikk det over til en kombinasjon av brennende, klemmene smerte i hele ryggen, kombinert med stikkende, klemmende, helt sinnssyke menssmerter :p var lett en 10+ de siste cm ja :p også kan man jo legge til følelsen av at enten hele klitoris eller anus eksploderer når hodet kommer, ikke særlig digg, men samtidig helt fantastisk :p
 
Jeg ble overrasket over at jeg som ikke tåler smerte klarte meg med rier i over ett døgn uten smertestillende. De ble aldri så vonde som jeg trodde de skulle bli.
En sekser kanskje.
Har vært plaget endel med gallestein og de anfallene man får da ligger på minst 100. Det var for min del langt værre enn å ha rier.
 
6/7 Synes ikke de var så vonde.
Sammenligne? Lover at du vet hva det er med engang de melder seg:p hvis jeg må sammenligne så ville jeg sagt : strøm strålinger
 
Synes rier ligget på en 20-er ;) Kan ikke sammenlignes med noe men man vet hva d er når de kommer ;)
 
Jeg ble overrasket over at jeg som ikke tåler smerte klarte meg med rier i over ett døgn uten smertestillende. De ble aldri så vonde som jeg trodde de skulle bli.
En sekser kanskje.
Har vært plaget endel med gallestein og de anfallene man får da ligger på minst 100. Det var for min del langt værre enn å ha rier.
Helt enig der! Etter anfallene jeg også fikk i løpet av sv er det ikke til å sammenligne engang.. 100ganger verre:/
 
Først opplevde jeg det som økende menssmerter. Deretter gikk det over til en kombinasjon av brennende, klemmene smerte i hele ryggen, kombinert med stikkende, klemmende, helt sinnssyke menssmerter :p var lett en 10+ de siste cm ja :p også kan man jo legge til følelsen av at enten hele klitoris eller anus eksploderer når hodet kommer, ikke særlig digg, men samtidig helt fantastisk :p

Syns dette var veldig gode beskrivelser jeg! Hadde trodd det skulle være enda verre, men det er VONDT på det verste! Har aldri hatt vondere smertetopper enn det der. Men alt i alt så spennende og fantastisk at jeg gleder meg til fødsel nummer tre :)
 
8 uker siden jeg fødte og jeg husker ærlig talt ikke hvor vondt det var. Jeg var veldig rolig hele veien men husker jeg så på mannen min og sa "skyt meg" han svarte "dette greier du, du har sagt du ikke vil ha smertelindring, det står i fødselsbrevet" da sa jeg visstnok "jeg ba ikke om smertelindring. Et skudd dør jeg av. Nå må du høre etter!"
Hahaha! Så kanskje 7-8 på det værste? Mektige greier er det uansett..
 
Ville sagt 10 før epidural og 5 etter epidural.
Synes det kan sammenlignes litt med sterke mage smerter man får når man har skikkelig sterk magesjau. Som om in vollene blir vridd og presset nedover :p
Men med det sagt så syntes jeg det var fantastisk å føde og gjør det gjerne igjen. Hadde ikke kviet meg for en fødsel overhodet.

Men jeg kvier rævva av med for en blodprøve...
 
Back
Topp