Hvordan holder dere ut kvalmen?!

Three.is.a.charm<3

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
Jeg innser nå at mitt forrige svangerskap var meget smertefritt, for så kvalm og dårlig som jeg er nå, var jeg ikke i nærheten av den gang.

Så mitt spørsmål er: hvordan holder dere ut med jobb osv når dere er så dårlige? Jeg har personlig brukt egenmelding to ganger så langt, for jeg orker så vidt komme meg opp av sengen. Sliter med å få i meg mat, alt er kvalmende. Så dette holder ikke i lengden.

Har dere noen supertips for å døyve kvalmen?
 
Holder så vidt ut. Venter bare på at tiden skal fly. Er sykemeldt for øyeblikket. Kan ikke jobbe når jeg spyr og er kvalm.
Har dessverre ingen supertriks :( men noen småtips.. kan ikke love det hjelper men.

Jeg har alltid banan liggende på nattbordet. Tar en bit midt på natta og spiser den på mårran. Om det hjelper eller ei er jeg usikker på. Tror man bare må slite seg gjennom det dessverre :/

Drikk mye vann. Er uansett bedre å ha noe å spy opp + du slipper å bli dehydrert. Dehydrering fører til mer kvalme.
 
Tenker på dere som er kvalm! Håper det gir seg snart for dere!! [emoji255] har en venninne som lå i ett mørkt rom store deler av svangerskapet, unner ikke min verste fiende det en gang!
 
Langt på vei?
Jeg var sykemeldt store deler av de 2 første trimesterne
 
Jeg er litt sånn frem og tilbake om jeg skal snakke med legen. Dette er liksom ikke holdbart.

7+5 på vei nå, og følt kvalmen har toppet seg nå i påsken. Vært helt forferdelig.

Dere som er sykmeldt da, hvordan er det blitt tatt imot på jobb? Og har dere sagt hva som er grunnen?

Prøver meg med masse vann og mariekjeks, det er det eneste jeg får i meg disse dagene. Har sagt ifra til sjefen at jeg blir hjemme i morgen. Så har hvertfall en dag til å samle krefter på.
 
Det har blitt tatt bra i mot. Heller sykemelding enn masse egenmeldinger. Og de betaler vel kun de 14 første dagene så overtar nav. De som blir rammet av svangerskapskvalme er ofte dårlige over lengre tid så det viil jo lønne seg for alle med sykemelding da. :)
 
Jeg er litt sånn frem og tilbake om jeg skal snakke med legen. Dette er liksom ikke holdbart.

7+5 på vei nå, og følt kvalmen har toppet seg nå i påsken. Vært helt forferdelig.

Dere som er sykmeldt da, hvordan er det blitt tatt imot på jobb? Og har dere sagt hva som er grunnen?

Prøver meg med masse vann og mariekjeks, det er det eneste jeg får i meg disse dagene. Har sagt ifra til sjefen at jeg blir hjemme i morgen. Så har hvertfall en dag til å samle krefter på.
Jeg sa fra til sjefen tidlig. Ikke fordi jeg måtte, men fordi kollegaen min er også gravid, vi er bare to som jobber med vår jobb. Jeg sa også fra tidlig forrige gang, å det ble godt tatt i mot, da hadde jeg bare vært i jobben tre-fire måneder. Nå er ikke jeg sykemeldt, men mulig jeg får en gradert eller full sykemelding i morgen pga kvalmen.
Synes også det er greit å snakke med sjefen tidlig mtp tilrettelegging om det er ting de kan gjøre for at jeg skal «holde ut» lenger. ;) Sist var jeg på jobb omtrent hele perioden, jeg ble sykemeldt helt på slutten pga høyt blodtrykk og en hektisk og stressende jobb.
 
Har på en måte ikke hatt lyst til å dele denne nyheten enda, men innser jo at jeg ikke kan komme med flere unnskyldninger snart. Greia er den at det er en kollega av meg også som er gravid som vi nylig har strevd med å finne vikar til. Kjenner litt på frustrasjonen til sjefen kan man si[emoji849]

Æsj altså. Sist jeg var gravid var jeg i kjempeform og jobbet hele veien i tillegg til studier. Så merker veldig stor forskjell, og hvor bortskjemt jeg var sist. [emoji51]
 
Har spist lite og veldig ofte, nesten konstant :p Det har holdt kvalmen litt i sjakk, selv om jeg har vært konstant kvalm. Er nå 9 uker påvei, og føler det har lettet litt - så lenge jeg spiser ca annenhver time. Til frokost spiser jeg noe som får blodsukkeret fort opp, det har hjulpet også (skive med syltetøy feks)
 
Spiser lite, men ofte. Gjerne litt hver time. Kjeks, sure grønne epler, noe som frister der og da. Drikker mye iskaldt vann.
 
Jeg innser nå at mitt forrige svangerskap var meget smertefritt, for så kvalm og dårlig som jeg er nå, var jeg ikke i nærheten av den gang.

Så mitt spørsmål er: hvordan holder dere ut med jobb osv når dere er så dårlige? Jeg har personlig brukt egenmelding to ganger så langt, for jeg orker så vidt komme meg opp av sengen. Sliter med å få i meg mat, alt er kvalmende. Så dette holder ikke i lengden.

Har dere noen supertips for å døyve kvalmen?
Ingen tips, men kjenner på det samme. Natt til i går så jeg og hadde det så vondt at jeg vurderte abort. :( Det var ikke sik sist!
 
Ingen tips, men kjenner på det samme. Natt til i går så jeg og hadde det så vondt at jeg vurderte abort. :( Det var ikke sik sist!
Tenker akkorat samme tanke for tiden... 100 grunner til bare å komme meg til legen å bli kvitt hele alt! Få bort møkkaformen å la hverdagen bli sitt gammle seg igjenn... jeg nevner det x antall ganger daglig til gubben at jeg hater dette... kvalmen er helt utmattende.. å kjeften er for låst, av tannverk, til å kunne få kaste opp...
Men jeg vet , siden dette er mitt 7 svangerskap , og mitt FORHÅPENTLIGVIS 5 barn, att tankene blir sååå mye bedre når formen kommer seg:Heartred vi har hele livet foran oss, med kjærlighet og glede til disse små, så dette skal vi klare:)
 
Tenker akkorat samme tanke for tiden... 100 grunner til bare å komme meg til legen å bli kvitt hele alt! Få bort møkkaformen å la hverdagen bli sitt gammle seg igjenn... jeg nevner det x antall ganger daglig til gubben at jeg hater dette... kvalmen er helt utmattende.. å kjeften er for låst, av tannverk, til å kunne få kaste opp...
Men jeg vet , siden dette er mitt 7 svangerskap , og mitt FORHÅPENTLIGVIS 5 barn, att tankene blir sååå mye bedre når formen kommer seg:Heartred vi har hele livet foran oss, med kjærlighet og glede til disse små, så dette skal vi klare:)

Godt å høre vi er flere. Jeg har det ikke bedre med feber og forkjølelse på både meg og mini. Takk gud for en partner som så at jeg hadde det årlig og tok nattevåken. Gleder meg til å komme tilbake i jobb. Tror det er best for alle at far får permisjonen snart :)
 
Godt å høre vi er flere. Jeg har det ikke bedre med feber og forkjølelse på både meg og mini. Takk gud for en partner som så at jeg hadde det årlig og tok nattevåken. Gleder meg til å komme tilbake i jobb. Tror det er best for alle at far får permisjonen snart :)
Det skjønner jeg er veldig tungt. Dårlig søvn gjør ikke akkorat susen for kvalmen sin del:) her er det også veldig lite søvn med lillegutt på 8 mnd som får sin 6. tann.. Ja å jeg som har en visdomstann som har prøvd å ta livet av meg siden søndag!!:laughing001 det gjør sikkert godt å få komme tilbake i jobb , slitsomt på en annen måte liksom :)
 
Heder og ære til dere som holder ut kvalmen med så små barn. Jentungen min er straks 4 og veldig selvgående. Hadde ikke taklet dette med en som var 2 år eller yngre.
 
Det skjønner jeg er veldig tungt. Dårlig søvn gjør ikke akkorat susen for kvalmen sin del:) her er det også veldig lite søvn med lillegutt på 8 mnd som får sin 6. tann.. Ja å jeg som har en visdomstann som har prøvd å ta livet av meg siden søndag!!:laughing001 det gjør sikkert godt å få komme tilbake i jobb , slitsomt på en annen måte liksom :)
Uff da! Ikke godt å være deg heller tenker jeg <3
 
Back
Topp