Hvordan gjør dere det ang. drikke på sydenferie?

Jeg hadde drukket lunkent vann.
 
Har vert på utallige turer. Og vi drikker kald drikke når vi føler vi må ha kald drikke(da kjøper vi i butikk/kiosk). Og lunket resten av dagen.
Har ikke vert noe problem
 
Men altså. Må alt være iskaldt? De fleste strandkjosker fryser vel dessuten vannet i flaskene om natta når det er meldt varmt. Kjøper du med det og har en større flaske fra butikken med deg så fungerer det veldig fint. Så ordner du kald drikke når dere er på jakt etter is eller skal spise lunsj. Ikke stress noe med det. Mange barn liker dessuten bedre at vann er lunka.

Ja det må helst det. Kan så klart drikke lunkent vann også, men ikke noe jeg foretrekker å gjøre i den varmen. Men finner vel ut av det. Mitt barn drikker veldig gjerne iskaldt vann uten problem. Er det hun liker best. [emoji846]
 
Hmm hvor gamle er barna? Jeg hadde kjøpt kjølebag til vogna og kjøleelementer lokalt og hatt drikka i
 
For å være ærlig ville jeg heller betalt for et rom med kjøleskap. Om dere har muligheten til det. Kan godt tenkes det lønner seg og dere vil få det mye hyggeligere også. Altså tatt kontakt med hotellet og spørre om å bytte til rom med kjøleskap.
 
For å være ærlig ville jeg heller betalt for et rom med kjøleskap. Om dere har muligheten til det. Kan godt tenkes det lønner seg og dere vil få det mye hyggeligere også. Altså tatt kontakt med hotellet og spørre om å bytte til rom med kjøleskap.

Selvfølgelig hadde vi valgt et annet rom med kjøleskap om det hadde vært mulighet til det, men det er det dessverre ikke. Det er et helt vanlig hotellrom med soverom og stue i ett og et bad + en terrasse å det finnes ikke noe annet på det hotellet. Skulle vi hatt et leilighetshotell så hadde det kosta mye mer enn det vi hadde råd til.
Men vi finner alltids ut av det [emoji1303][emoji4]
 
Vi reiser til Kroatia om en måned. Hotellet vi skal på har ikke all inklusiv så vi må kjøpe drikke ute hele tiden. Det er heller ikke kjøleskap og fryseboks på hotellrommet vårt. I tillegg er det jo veldig varmt der så drikka blir fort varm å det er ikke godt å drikke på varmt vann eller varm iste. Vi har tenkt og snakket litt her hjemme om hvordan vi skal løse det. Hadde hotellrommet hatt fryseboks så kunne vi kjøpt fryseelementer og en kjøleboks, men det er det altså ikke. Og drikke må vi jo ha i varmen, men hadde håpet at vi slapp å dra på butikken hver gang vi skal ha noe å drikke. Og vi er forberedt på at det blir fort dyrt med drikke å det gjør ingenting.

Er det noen som har erfaringer å dele? Hvordan gjør dere det?

Er det noen som har kjøpt fryseelementer i en lokal butikk der dere har vært å har fått lov til å ha elementene i fryseboksen i butikken over natten så henter man dem igjen hver morgen?
Får når jeg var mye i Thailand gjorde vi to ting. Kjøpte ett minikjøleskap som vi bare lot stå igjen på hotellet. Men det siste forslaget funket som regel best. Vi kjøpte en sånn kjøleboks man pleier å ha med på camping tur/piknikk. Den fylte vi opp hver dag med is som vi kjøpte på butikken og kald drikke, holdt seg som regel kald hele dagen og den var fin å ha med seg også.
 
Får når jeg var mye i Thailand gjorde vi to ting. Kjøpte ett minikjøleskap som vi bare lot stå igjen på hotellet. Men det siste forslaget funket som regel best. Vi kjøpte en sånn kjøleboks man pleier å ha med på camping tur/piknikk. Den fylte vi opp hver dag med is som vi kjøpte på butikken og kald drikke, holdt seg som regel kald hele dagen og den var fin å ha med seg også.

Det siste forslaget er noe vi absolutt skal vurdere [emoji1] Takk for tips!
 
Kjøp isbiter og fyll vasken med vann og is og legg drikka oppi :) rimelig og veldig effektivt :)
 
Man kan jo drikke f.eks vann fra krana i Kroatia da :) nå kjøpte jeg vann til minsten da (snart 6mnd) ellers drakk vi andre fra krana, fylte flaskene og sånn :) men mange lure forslag du har fått :happy:
 
Back
Topp