Hvordan går det med jobb?

Er 100% sykemeldt. Fortsatt veldig kvalm, og sliter med å få i meg mat og drikke.
Har de siste ukene fått 3 L væskebehandling om dagen, 4 ganger i uken, så jobb er ikke det jeg tenker så mye på nå.
Tidligere hadde jeg konstant dårlig samvittighet, men sykepleierne på sykehuset har overbevist meg om at nå skal jeg tenke på meg selv.

Håper ting snart snur, og at jeg etterhvert kan begynne å jobbe redusert. Savner jobben, kollegaer og tilhørighet!
 
Er 100% sykemeldt. Fortsatt veldig kvalm, og sliter med å få i meg mat og drikke.
Har de siste ukene fått 3 L væskebehandling om dagen, 4 ganger i uken, så jobb er ikke det jeg tenker så mye på nå.
Tidligere hadde jeg konstant dårlig samvittighet, men sykepleierne på sykehuset har overbevist meg om at nå skal jeg tenke på meg selv.

Håper ting snart snur, og at jeg etterhvert kan begynne å jobbe redusert. Savner jobben, kollegaer og tilhørighet!

Herlighet, det skal du ikke ha! Hypermesis ??? Huff, då fælt!!
 
Jeg jobber som barnehagelærer på småbarns og jobber 100% gjort det hele tiden. Håper jeg kan jobbe så lenge som mulig, men ser at jeg kanskje må redusere stillingen nærmere sommeren. Da ofte blir veldig tungt å jobbe i min jobb når man blir tung. Men tar det som det kommer :) Har en jobb som er utrolig flink på forbygning og tilrettelegging i svangerskap. Så de hjelper meg enormt når det trengs:)
 
Herlighet, det skal du ikke ha! Hypermesis ??? Huff, då fælt!!

Ja. Dro tilslutt på legevakta som slo alarm, da fastlegen ikke tok tak i det...
Føler det har gått riktig vei de siste dagene, så satser på at det blir bedre ☺️
 
Jobber fortsatt 100% som sykepleier på travel kortidspost på sykehjem. Har egentlig kjent på det en stund at jeg sliter med å henge med på det som jobben krever av meg. Mye stress, fysisk arbeid og høyt tempo. Skal snart ha samtale med leder og jordmor, håper på tilrettelegging slik at jeg kan stå til permisjon.
 
Jobber fortsatt 100% som sykepleier på travel kortidspost på sykehjem. Har egentlig kjent på det en stund at jeg sliter med å henge med på det som jobben krever av meg. Mye stress, fysisk arbeid og høyt tempo. Skal snart ha samtale med leder og jordmor, håper på tilrettelegging slik at jeg kan stå til permisjon.

Er slitsomt i helsevesenet, og blir ikke bedre som gravid! Vi blir jo bare tyngre og tyngre! Kjenner på det samme selv! Skal til syden om 2 uker, tenker å snakke med ledelsen om det samme selv når jeg er tilbake! Da er jeg uke 24!
 
Jeg er i 100% jobb nå, har vert 3 uker sykemeldt pga. kvalme. Nå er kvalmen heldigvis vekke. Men kjenner jeg begynner og få vondt i bekkenet, det er ikke bare bare når jeg jobber på et sykehjem. Men jeg prøver å holde ut lengst mulig. Får det heldigvis litt tilrettelagt så jeg slipper og være hos tunge pasienter. Men kjenner jeg fortsatt sliter.. Er i lære så jeg vil helst unngå å bli sykemeldt i lengre perioder da det forlenger læretiden min.
 
Er slitsomt i helsevesenet, og blir ikke bedre som gravid! Vi blir jo bare tyngre og tyngre! Kjenner på det samme selv! Skal til syden om 2 uker, tenker å snakke med ledelsen om det samme selv når jeg er tilbake! Da er jeg uke 24![/QUOTE

Ja, det er helt sant. Er i utgangspunktet et tøft yrke i forhold til tungt fysisk arbeid og høyt tempo, og det kjennes ekstra på kroppen nå. Håper du får slappet av og hentet deg inn på ferie!

Selv har jeg vært til samtale med leder og jm, og vi har lagt en plan for tilrettelegging. Planen høres fantastisk ut, og jeg håper at den vil være gjennomførbar i praksis. Foreløpig kjenner jeg at det ikke alltid er rom for den tilretteleggingen, men jeg håper virkelig at det skal gå seg til.
 
Aner ikke hva som skjedde her, all teksten lå seg inn i "siteringsboksen" :p
 
Jeg er oppe i 80% nå og planen er 100% om 3 uker. Håper jeg klarer det!
 
Back
Topp