Hvordan forteller jeg dette til barna mine??

ECB

Glad i forumet
jeg har idag vært hos gyn og oppdaget at jeg har hatt en ma. Har akkurat fått pillene som skal få ut restene.
Det eneste jeg klarer å tenke på nå er hvordan i alle dager skal jeg fortelle dette til barna mine. Vi fortalte til dem at jeg var gravid for ca to uker siden. måtte si det til dem for de lurte på hvorfor jeg var så dårlig. Var konstant kvalm.
Barna har hele veien vært kjempeintresert i graviditeten å vil hele tiden vite hvor stor babyen er og når den kommer.
Barna vet at jeg skulle til ul idag. Trodde det var kun for å se nøyaktig hvor langt jeg var på vei. Sa eller ma var ikke i mine tanker.
Barna er 4 år. 6 år. 7 år og 9 år.
Hvordan skal jeg fortelle dette til dem??
 
jeg har idag vært hos gyn og oppdaget at jeg har hatt en ma. Har akkurat fått pillene som skal få ut restene.
Det eneste jeg klarer å tenke på nå er hvordan i alle dager skal jeg fortelle dette til barna mine. Vi fortalte til dem at jeg var gravid for ca to uker siden. måtte si det til dem for de lurte på hvorfor jeg var så dårlig. Var konstant kvalm.
Barna har hele veien vært kjempeintresert i graviditeten å vil hele tiden vite hvor stor babyen er og når den kommer.
Barna vet at jeg skulle til ul idag. Trodde det var kun for å se nøyaktig hvor langt jeg var på vei. Sa eller ma var ikke i mine tanker.
Barna er 4 år. 6 år. 7 år og 9 år.
Hvordan skal jeg fortelle dette til dem??

Først: utrolig trist å høre :( sender deg en stor klem [emoji173] må være ekstra vondt når du må ta den samtalen..

Tror du bare må sette deg med dem og forklare at noen ganger så skjer sånne ting, uten at det er noe forklaring. Ingen har skyld og ingen kunne gjort noe.. kanskje greit å prate litt ekstra med de eldste som kanskje forstår litt mer av det?

Jeg veit at når jeg var liten var det veldig godt når mamma og pappa forklarte ting akkurat som de var uten å bruke store og kompliserte ord. Selvom de aldri har måttet forklare noe sånt til meg.
 
Først: utrolig trist å høre :( sender deg en stor klem [emoji173] må være ekstra vondt når du må ta den samtalen..

Tror du bare må sette deg med dem og forklare at noen ganger så skjer sånne ting, uten at det er noe forklaring. Ingen har skyld og ingen kunne gjort noe.. kanskje greit å prate litt ekstra med de eldste som kanskje forstår litt mer av det?

Jeg veit at når jeg var liten var det veldig godt når mamma og pappa forklarte ting akkurat som de var uten å bruke store og kompliserte ord. Selvom de aldri har måttet forklare noe sånt til meg.
Tenker det samme som deg og har samme erfaring selv. Å forklare det som det er uten å bruke store eller kompliserte ord/forklaringer.

Veldig trist å høre at du har mistet. Stor klem [emoji173]
 
Hei! Trist å høre. Jeg har også vært igjennom dette. Jeg fortalte om graviditeten til min sønn på 6 år, nettopp Pga kvalme og trøtthet... Og selvfølgelig gledet vi oss sammen og snakket mye om dette. Jeg fortalte han at utviklingen hadde stoppet, og at det noen gang gjør det. Og at det er mange som opplever det. Han følte det bare gjaldt han, siden alle de andre har søsken... Vi var/er triste sammen, og vi har både før og etter SA sett på youtube om unnfangelse. Vi snakket mye om utvikling og stadier Pga pokemon, og han er veldig interessert. Vi har hatt mange runder, og han spør de rareste spm., og er plutselig i en lek igjen. Jeg er åpen om både graviditet og SA til de rundt meg, så nå kjenner jeg at det går mye bedre på ift til oss ang familieforøkelse, etc.
Han spurte meg om hvorfor jeg ikke hadde sagt noe på forhånd om at det kunne slutte å utvikle seg... Ble ganske paff og litt flau på en måte... Men man tror og vil jo at alt går bra, og at vi hadde vært denne erfaringen foruten...
Masse lykke til!!
 
  • Liker
Reactions: ECB
jeg har idag vært hos gyn og oppdaget at jeg har hatt en ma. Har akkurat fått pillene som skal få ut restene.
Det eneste jeg klarer å tenke på nå er hvordan i alle dager skal jeg fortelle dette til barna mine. Vi fortalte til dem at jeg var gravid for ca to uker siden. måtte si det til dem for de lurte på hvorfor jeg var så dårlig. Var konstant kvalm.
Barna har hele veien vært kjempeintresert i graviditeten å vil hele tiden vite hvor stor babyen er og når den kommer.
Barna vet at jeg skulle til ul idag. Trodde det var kun for å se nøyaktig hvor langt jeg var på vei. Sa eller ma var ikke i mine tanker.
Barna er 4 år. 6 år. 7 år og 9 år.
Hvordan skal jeg fortelle dette til dem??


Hei, hvordan gikk det...?
Tenker på deg!
 
Back
Topp