Hvordan feirer dere 17 mai?

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Her har vi tradisjon med å spise lunsj på restaurant i sentrum med min far sin side av familien. Tradisjonen ble startet da jeg ble født [emoji4]

Før lunsj ser vi gjerne på toget og etterpå rusler vi rundt i byen så lenge været tillater det.
Tidligere har vi alltid gått ut på kvelden for middag og drikking, men det er det nok slutt på nå som vi har fått en liten en [emoji4]
 
Barnetog, sukkerhøye gråtende unger rundt 13 tiden, rushe hjem, sette på grillen og forhåpentligvis slappe av[emoji23]
 
Samme som ts, vi ser barnetoget og så går vi ut og spiser-hvis været er dårlig drar vi hjem til noen i familien og er der resten av dagen-så kan ungene leke og de voksne slappe av.
 
ingen spesielle...trist i grunn..
Aldri vært sånn med oss... barneskole med sønnen min også reiser han til enten faren eller besteforeldre sammen med faren.. jeg går hjem..
 
Går i toget, etter gudstjenesten, den hopper vi over. Spiser på skolen, leker for barna osv. Ferdig kl 14, så får vi se hva vi gjør.
 
Spiser frokost sammen, kler på oss bunadene, går i tog med jenta vår, og så drar vi på barneskolen og spiser is. Etterpå går vi ut å spiser, eller spiser med familien hjemme. Og så gjør vi litt som det passer oss ;)
 
Spiser frokost, kler på oss. Går bort til skolen, går i tog. Etter toget er det is på skolen, og så drar vi til mannens tante og spiser pølser og kaker. :)
 
Ned i byen og se på toget og så spiser vi ute med slekta til mannen :)
 
Tradisjonene her har vært å være på champagnefrokost, så ned til byen å lunsje og se på livet. På kvelden har det ofte vært grillfest med venner eller familie. Nå skal vi lage våre egne tradisjoner. Så i år skal vi se på barnetoget og spise middag med familie. Mini kommer ikke før i juni. Men jeg orker ikke mase rundt i byen nå uansett
 
Barnetog med minste i sjal på ryggen, hjem å spise før det er leker på barneskolen. Så hive av bunaden og slappe av resten
 
Vi har gjort litt forskjellig, men tenker at 17.mai-tradisjonene blir annerledes igjen når største begynner på skolen. Nå er vi ofte i byen og ser på toget, spiser lunsj på jobben til mannen og drar på grilling til min familie (i joggetøy)
 
Ser på hele eller halve barnetoget, spiser lunsj, også går vi litt rundt å titter og slikt. Grilling/middag hos faren min
 
Går i tog.
Underholdning i sentrum.
Spiser rømmegrøt med spekemat og vannkringle til middag sammen med min familie.
 
Se på barnetoget i byen. Så er det å rusle rundt i byen. Midt på dagen så er det arrangement på barneskolen vi sogner til, med ulike aktiviteter. Borti 14-tiden drar vi alle (mine foreldre og mine søsken med hver sin familie/partner) hjem til hvert vårt og bytter på oss til avslappende klær, så møtes vi hos mine foreldre der vi griller, spiller bordtennis i garasjen, kubb og andre hageleker. Litt stress på morgenen, men herlig atmosfære på ettermiddag/kveld
 
Back
Topp