Hvordan føles det å være kvalm?

MalinAngelica

Flørter med forumet
Jeg har ikke opplevd noe kvalme hittil. Ikke i mitt forrige svangerskap heller.

Nå i dag har jeg brekt meg et par ganger, men jeg føler meg ikke i noe rar form. Så kommer det som er litt rart. Jeg har aldri vært kvalm før i noen sammenheng så hvordan kan jeg vite om jeg er kvalm når jeg ikke vet hvordan det føles? :p noen som klarer å forklare hvordan det føles ut når man er kvalm.. Sikkert et super rart spørsmål å stille, men for meg som ikke har vært kvalm før så er det ikke så merkelig.

Er jeg kvalm når jeg brekker meg? Uten andre symptomer. :)
 
Første gang var jeg kvalm hele døgnet fra uke 7-12. Sånn blanding mellom fyllesyke og svak-moderat omgangssyke. Kastet aldri opp. Mindre matlyst.

Andre gang var det som kraftig omgangssyke, bare at det varte i mange uker. Samme type kvalme som omgangssyke. Orket ikke drikke/spise noe fordi jeg var kvalm.

Tredje gangen var jeg litt uggen som i form av fyllesyke rundt ikm. Når kvalmen kom ordentlig var det som omgangssyke-kvalme. I tre måneder kunne jeg plutselig kaste opp uten forvarsel. Ved vanlig omgangssyke så kjenner man at kvalmen bygger seg opp - men her lå kvalmen på toppen hele tiden, gikk ikke an å bli kvalmere. De andre månedene var det blanding mellom slik kvalme og det å være "uggen"/fyllesyk. Kjenner det bare er "rart" i magen.
 
Kvalme føles (synes jeg) som om noe danser runddans i magen. Ikke type sommerfugler i magen. Samtidig får jeg gjerne et "trykk" i halsen.

.. vet ikke helt hvordan ellers å forklare det :p
Du kan prøve å snurre rundt kjempefort mens du styrter et glass melk eller noe :p
Den magefølelsen du får etterpå, er mest sannsynlig kvalme :p :p

Neida. Men altså.. Man kan brekke seg uten kvalme, ja ;)
 
Du merker det om du er kvalm, da er det ingen tvil. ;)
Du kan brekke deg uten å være kvalm, og vice versa.
 
Du har aldri vært fyllesyk, båt/bilsyk eller hatt omgangssyken?
Kjennes ut som det :p bare 24/7!
 
Du har aldri vært fyllesyk, båt/bilsyk eller hatt omgangssyken?
Kjennes ut som det :p bare 24/7!
Jeg har aldri vært fyllesyk. Noe jeg føler meg heldig over :) uansett hvor mye alkohol Jg inntar er det kun fylleangsten som melder sin ankomst dagen derpå.

Aldri vært bilsyk eller noe sånn.

Aldri hatt omgangssyken heller nei :p

Jeg er ikke så ofte syk. Og når jeg er det så er det mest migrene. Vært få tilfeller av migrene siden jeg var rundt 11 år:) fant ut at jeg måtte ha briller. Generelt veldig frisk!
 
Jeg har aldri vært fyllesyk. Noe jeg føler meg heldig over :) uansett hvor mye alkohol Jg inntar er det kun fylleangsten som melder sin ankomst dagen derpå.

Aldri vært bilsyk eller noe sånn.

Aldri hatt omgangssyken heller nei :p

Jeg er ikke så ofte syk. Og når jeg er det så er det mest migrene. Vært få tilfeller av migrene siden jeg var rundt 11 år:) fant ut at jeg måtte ha briller. Generelt veldig frisk!
Da er du utrolig heldig :D du kommer nok til å vite det om du blir kvalm under graviditeten, men du er sikkert heldig og slipper :D
 
Jeg kjenner det på en måte som en knute i mellomgulvet. Vanskelig å forklare siden kvalme er en følelse:p
 
Når jeg er kvalm så føles det som et ubehagelig trykk i magen og har gjerne mer spytt i munnen og svelger hele tiden. Føler meg uggen rett og slett.
 
Back
Topp