Hvordan er livet som barselkvinne?

Alvorlig brystbetennelse og ultralite søvn her [emoji1320]
 
Vi har det kjempefint! [emoji4] sover og spiser, men begynner å ha litt våkne øyeblikk også [emoji7]
 
Sover, bæsjer og spiser [emoji5][emoji28] kunne med fordel sovet litt mer om natta, men de siste to-tre nettene har vi fått totalt 6-7t søvn. Så det begynner å hjelpe [emoji4] Jeg har hatt en del såre brystvorter og har ofte vondt/er øm i "ytterkant" av puppene. Det sprenger liksom [emoji57]
 
Har vært barselkvinne i ett døgn og et par minutter! Surrehodet er allerede på plass, det er ubehagelig å sitte og det svir når jeg tisser! Hehe. Men jeg har fått en skikkelig søt baby[emoji1]
 
Helt supert :) Føler ikke jeg kan kalle meg selv for barselkvinne da dette er nr. 3 og hverdagen forsvant liksom aldri :p Men jeg koser meg fælt med en fantastisk mann og tre nydelige, friske barn :)
 
Sover, bæsjer og spiser [emoji5][emoji28] kunne med fordel sovet litt mer om natta, men de siste to-tre nettene har vi fått totalt 6-7t søvn. Så det begynner å hjelpe [emoji4] Jeg har hatt en del såre brystvorter og har ofte vondt/er øm i "ytterkant" av puppene. Det sprenger liksom [emoji57]

Får dere virkelig så mye søvn? Nå ble jeg misunnelig. Jeg oppnår halvparten, men oppdelt. Sover babyen lenge sammenhengende?
 
Sover, bæsjer og spiser [emoji5][emoji28] kunne med fordel sovet litt mer om natta, men de siste to-tre nettene har vi fått totalt 6-7t søvn. Så det begynner å hjelpe [emoji4] Jeg har hatt en del såre brystvorter og har ofte vondt/er øm i "ytterkant" av puppene. Det sprenger liksom [emoji57]

I hear you!!! Har funnet ut at jeg må sove 1,5 time med lillegutt på formiddagen sjæl!
Og ang brystene- masser!!!!!!
 
Kos, men S L I T S O M T! Vi starta med vektnedgang og null melk, amming pumping og tilskudd hver 3.time hele døgnet. Melka kom seg så nå fullammer vi (hurrra!), men hun sliter med låsning i nakken og enormt mye magevondt. Hun sover maks 1-1,5 time sammenhengende og hylgråter til og med i søvne. Jeg er heldig om jeg rekker å sove en time sammenhengende mellom slagene, men all ære til sambo som er til uvurderlig hjelp om ettermiddagene så jeg får hvile!
 
Litt sliten og trøtt, men også full av kjærlighet til den lille jeg har båret frem <3 Baby er roligere enn de to søsknene sine var, så jeg nyter å få 6-7 timer søvn (dog ikke sammenhengende) og det å faktisk få tid til en kaffikopp mellom slagene på dagtid ;) Ellers går jo dagen i amming, byssing bleieskift og kos med lille <3
 
Får dere virkelig så mye søvn? Nå ble jeg misunnelig. Jeg oppnår halvparten, men oppdelt. Sover babyen lenge sammenhengende?

Har sovet 2 og 3 timer sammenhengene på natta/tidlig morning de siste 3 nettene. Gull verdt [emoji173]️
 
Helt fantastisk! [emoji2] alt går så mye bedre enn jeg forventet. Sover til og med på natta:) hehe
 
Går nokså greit her :) lillegutt spiser ,spiser og atter spiser. Stor gutt og krever mye mat:) sover godt i egen seng på natta så jeg kan ikke klage:)
 
Kolikk? Hvor gammel er baby nå? Skriker utrøstelig hele kveldene?

Ikke hele kvelden, men kan holde det gående i 2-4 timer, helst på kveldstid. Roer seg noen ganger i bæretøy og det hjelper når vi masserer, sykler med beina osv. Han er litt over én mnd. Vi bytter på, men ingen av oss sover stort.
 
Ikke hele kvelden, men kan holde det gående i 2-4 timer, helst på kveldstid. Roer seg noen ganger i bæretøy og det hjelper når vi masserer, sykler med beina osv. Han er litt over én mnd. Vi bytter på, men ingen av oss sover stort.

Hvis han roer seg er det altså IKKE i nærheten av kolikk, men hvis han skriker dyrisk og utrøstelig sammenhengende i mer enn 3 timer mer enn 3 kvelder i uka så er det under den betegnelsen. Det er kjempetøft å gå gjennom og veldig skremmende da man ikke vet om noe er galt. Vi hadde det sånn med eldste til hun var 4 måneder. Ingenting hjalp. Hørtes ut som hun holdt på å stryke med. Grusomt, men det går over. Jeg er forberedt på at det kan skje med lillebror også..
 
Hvis han roer seg er det altså IKKE i nærheten av kolikk, men hvis han skriker dyrisk og utrøstelig sammenhengende i mer enn 3 timer mer enn 3 kvelder i uka så er det under den betegnelsen. Det er kjempetøft å gå gjennom og veldig skremmende da man ikke vet om noe er galt. Vi hadde det sånn med eldste til hun var 4 måneder. Ingenting hjalp. Hørtes ut som hun holdt på å stryke med. Grusomt, men det går over. Jeg er forberedt på at det kan skje med lillebror også..

Vi hadde det også med eldste, men han var mer plaget. Legen sa dette også var kollik... han er utrøstelig, som du sier, men noen ganger klarer vi å roe ham i bæretøy, i hvert fall på dagtid. Kveldene er verre. Jeg tror dette går under betegnelsen kollik da det ikke er noen annen grunn til at han skal gråte.
 
Back
Topp