Hvordan er babyene deres?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hvordan er babyen deres :happy:? Rolige og urolige? Glad i kos? Trille tur?

Min lillegutt er 7 dager gammel i dag og en veldig fredfull baby. Gråter kun hvis han er for sulten, da blir illsint og vil nesten ikke ta puppen :wideyed: men grunnt vekt nedgang på barsel skal han mates når han vil eller hver 3 time. Så er ikke oft det blir tårer. Han er glad i å være våken å følge med på ting eller ha øyekontakt:) elsker og trille tur, sover søtt i voksiposen
 
Stort sett en rolig kosete frøken. Hun elsker å ligge oppå oss. Plages en del med luft (dårlig raper) så kan være litt urolig etter måltider.
Sover ganske mye ennå. Gråter veldig lite. Liker å bli bært rundt slik hun får se seg rundt når hun er våken. Har store sjokkerte øyne da Hehe. Lært seg også å smile på fredag [emoji7] 24 dager gammel idag.
 
Vi har nok egentlig en ganske så grei baby (føles bare ikke sånn siden jeg bruker 8t i døgnet på pumping, men det er jo ikke hennes skyld!). Hun elsker nærhet og kos, og gråter stort sett bare når hun er sulten eller når hun er trett (og ikke får ro pga søsken). Tar både pupp (men ikke fått siden fredag pga sårhet), flaske og smokk. Og er generelt sett verdens fineste baby :Heartred
 
Min baby har gulsott og har måttet ligge i lyskasse i 12 timer, måttet dra til et sykehus et stykke unna for å sjekke nyrene sine (som var blitt normale heldigvis). hittil blitt stukket 6 ganger for blodprøver. Verdiene går ikke ned men bare øker igjen etter lyskassetiden så er veldig frustrerende.

Utenom dette så har jeg en veldig fredfull baby, som sover hele natten (med ammepauser) ved samsoving.
 
Så interessant å lese hvor ulike disse ferske babyene er.. Håper det går bra med mammaene også :Heartred
 
Han er kjempe snill. Han sover i sin egen seng hele natten utenom amming. Han sliter litt med at han blir sår bak fordi han har så mye avføring. Men det er blitt bedre! På dagtid sover han helst oppå meg eller pappaen. Han er glad i å ligge i vognen så vi har vært på noen trilleturer hittil :)
 
Han er rolig og trygg. Så lenge han får være nær oss. Han gråter veldig sjelden, men han kan sutre og klage dersom han er sulten, har bæsja eller vi bruker for lang tid å skifte på ham.

Han liker ikke å våkne eller å sovne, da styrer han litt. Veldig søtt! :D
Ellers så sover han på natten mellom måltidene, våkner ca to ganger per natt for å spise.

Liker ikke å ligge alene så det beste er å bli båret og å ligge på siden av noen når han sover. ❤️
 
Her har jeg et matvrak og en sovehjerte av en gutt [emoji4] som hater å bli skiftet bleie på [emoji23] men elsker å bli kost på hode og håret [emoji4]
 
Har en veldig søt og snill baby, men hun plages en del med luft, så blir litt gråting på grunn av det. Hun liker heller ikke å sove alene, bortsett fra i vogn og bilstol, så hun ender opp med å sove oppå meg mesteparten av tiden[emoji28]
 
Har ei frisk og flott jente som ser ut til å trives med både tur og bilkjøring. Hun sover mye - bare ikke så mye om natta til litt frustrasjon for mor si føler seg utkjørt etter tre uker med våkenetter... Prøver fremdeles å bli bedre kjent og forstå hva hun vil - så det går seg nok til etter hvert ☺ det viktigste er at hun er frisk og vokser som hun skal!
 
Jeg har også en svært rolig baby, enn så lenge. Sover tretimerslurer gjennom hele døgnet, er glad i moseskurven sin, liker å trille tur og kjøre bil. Ligger og trykker en del og styrer med det, men gråter lite. Har enda ikke vært utrøstelig. Nå begynner vi også å få til at han sover i bedside criben på natta. [emoji4] Er ikke veldig glad i å bli skiftet på, og bading er skummelt. To uker og tre dager i dag.
 
Veldig snill og god gutt! Lite klaging, våken med store øyne i lengre perioder og sover mye både dag og natt [emoji173]️ elsker å bade vær kveld og sover godt i vugge ved siden av meg. i dag har det derimot vært skikkelig mageknip og lillegutt var helt utrøstelig en stund [emoji24] håper det ikke skjer for ofte
 
Hatt en veldig rolig baby - frem til nå. Er nå 8 uker, 2 uker korrigert. Har plutselig begynt å gråte en del, kaver, og har tydelig vondt i magen. Nekter å ligge for seg selv og må bæres og bysses konstant. Gråter i vogna. Har hatt to turer ut i dag bare for å gå i bæresele. Håper det går over snart...
 
Hatt en veldig rolig baby - frem til nå. Er nå 8 uker, 2 uker korrigert. Har plutselig begynt å gråte en del, kaver, og har tydelig vondt i magen. Nekter å ligge for seg selv og må bæres og bysses konstant. Gråter i vogna. Har hatt to turer ut i dag bare for å gå i bæresele. Håper det går over snart...

Utviklingstrinn?
 
Utviklingstrinn?

Vet jo at de ordinært kan være litt grinete rundt uke 8-9. Men siden hun er født for tidlig et det så vanskelig å vite hvor hun er i lendet liksom. Hun er mye våken og fester blikket og er flink til å løfte på hodet.. Så litt mer enn to uker tror jeg jo hun er ihht utvikling...
 
Back
Topp