Hvordan ble dere gravide?

Fikk hjelp til førstemann så ingen forhåpninger til å klare det selv. Men fikk plutselig syklus etter mensen kom ett år etter fødsel og jeg mente jeg kjente når eggløsning var, så vi hoppet i det - og det klaffet :) egentlig tenkt det kom til å ta mye lengre tid men helt greit at det blir 23mnd mellom dem.
 
Klaffa i 2 pp. Merkelig nok, siden vi begge var syke hele perioden, og bare hadde overskudd til å prøve to ganger:p
 
Ble gravid nå i PP 6. Har slitt med lange sykluser og veldig kort lutealfase, Begynte med akupunktur, temping, vitex og B6 i pp5. Og wild yam i tillegg i pp6, har stor tro på at det var wild yam som gjorde utslaget denne gangen :) Men kan jo være tilfeldig eller flere faktorer som har spilt en rolle også.
 
Her prøvde vi måneden før ut, men uten positivt resultat. Så tenkte vi ikke noe mer over det, og kan ikke huske at vi hadde sex rundt el neste måned engang. Rundt ikm hadde jeg veldig ømme pupper og "mensen"murringer. Var Ikke i mine villeste tanker engang at jeg kunne være gravid denne gangen. Men da satt den, litt sjokkerte og uventet for begge to :) men veldig gledelig også såklart!
 
Prøvd i 17 mnd. Ga opp da vi fant ut at mannen hadde trege svømmere. 2 mnd etter at vi ga opp var vi plutselig gravide fortsatt litt i sjokk
 
Hadde operasjon på livmorhalsen i februar og fikk beskjed om å vente mellom 6-12 mnd før vi prøvde på baby. Har hatt mensen 3 ganger i år, bruker ingen medisiner/prevensjon. Begynte å lete etter eggløsning fra august, men uten særlig hell. Fikk plutselig en normal syklus i november, positiv el den 17. november og ble sannelig gravid da. Hadde avtale med gynekologen om å starte med pergo over jul. Føler at dette virkelig er et lykketreff. Håper bare at livmorhals-operasjonen ikke gir noen komplikasjoner i svangerskapet. Kan på en måte si at jeg ble gravid på 1pp, men vi har jo ikke brukt prevansjon hele året.
 
Først prøvd i 2 år
Så klaffet det på 3. IVF-forsøket :D
(Totalt 3 år etter at p-pillene ble kastet)

(Hadde en kjemisk i dommer :()
Jubler litt ekstra for deg! [emoji173]️
Sniker fra juni, men husker deg fra IVF forumet :)
 
Ble gravid etter et år, men exu. Operert to ganger, begge eggledere borte. Satt med IVF, andre uttak men første innsett.. Håper lille bøllefrø kloooorer seg fast [emoji173]️
 
Vi prøvde i et halvt år. Så planlagt. Jeg har fra før en planlagt og et hendig uhell. Ingen angrepille involvert dog.
 
Hadde operasjon på livmorhalsen i februar og fikk beskjed om å vente mellom 6-12 mnd før vi prøvde på baby. Har hatt mensen 3 ganger i år, bruker ingen medisiner/prevensjon. Begynte å lete etter eggløsning fra august, men uten særlig hell. Fikk plutselig en normal syklus i november, positiv el den 17. november og ble sannelig gravid da. Hadde avtale med gynekologen om å starte med pergo over jul. Føler at dette virkelig er et lykketreff. Håper bare at livmorhals-operasjonen ikke gir noen komplikasjoner i svangerskapet. Kan på en måte si at jeg ble gravid på 1pp, men vi har jo ikke brukt prevansjon hele året.

Hadde også operasjon av livmorhalsen (konisering) i april. Skal du følges opp noe iforhold til det og graviditeten? :)
 
Hadde også operasjon av livmorhalsen (konisering) i april. Skal du følges opp noe iforhold til det og graviditeten? :)

Skal måle livmorhalsen i uke 24 tror jeg det var. Gynekologen (privat med hjemmel) anbefalte det, selv om de ikke gjør det lenger på KK der jeg skal føde. Så skal til han gynekologen rundt påske. Ellers synes jeg de har en veldig laidback holdning til det, og gjør ikke noe forebyggende før man evt har hatt en senabort. Prøver å ikke tenke så mye på det, men kommer til å passe veldig på å ikke bli forstoppet eller bære tungt etter uke 12. Hva med deg?
 
Hadde også operasjon av livmorhalsen (konisering) i april. Skal du følges opp noe iforhold til det og graviditeten? :)
Jeg fikk ikke det. Ble gravid 3 uker etter operasjonen. Jeg hadde en del blødninger i svangerskapet, men legene vet ikke hva det kom av.
Er ikke vanlig med ekstra oppfølgning nå i dag. Før tok de større del av livmorhalsen.
 
Var uplanlagt for min del, går skole enda og hadde ikke noen som helst plan om barn nå :p
 
Back
Topp