Hvordan beregner dere termin?

Magnolia85

Glad i forumet
September To Remember
Går dere ut i fra siste mens eller eggløsning om dere vet når den er? Hvilken «kalkulator» bruker dere? Babyverden? Alt for mamma eller noen andre?

Ikke at det spiller så stor rolle, for terminen blir nok endret på ul uansett (både tidlig og ordinær) :rolleyes: Bare så frustrerende når jeg hadde tidlig EL denne syklusen og har hatt lang lutealfase de siste syklusene pga letrozol..

Så, bare nysgjerrig jeg altså :p
 
Jeg har regnet fra EL og er da 7+6. Legen regnet fra mens og da er jeg i følge han 8+4, med termin 1. april. Men jeg regner ut ifra EL, fram til OUL, så slipper jeg å eventuelt bli satt tilbake da :happy:
 
Beregner ut fra EL frem til OUL. Den kom på dag 16, så jeg risikerer å bli satt tilbake hvis jeg bruker mens-termin. Men jordmødre og leger er veldig bestemte på mens-termin frem til OUL, så det blir bare for min egen del :) Det er jo bare et par dager, og betyr lite egentlig. Første kom før termin uansett :)
 
Beregner ut fra EL frem til OUL. Den kom på dag 16, så jeg risikerer å bli satt tilbake hvis jeg bruker mens-termin. Men jordmødre og leger er veldig bestemte på mens-termin frem til OUL, så det blir bare for min egen del :) Det er jo bare et par dager, og betyr lite egentlig. Første kom før termin uansett :)

Ja, er ikke mange dagene det er snakk om her heller. Går jeg etter siste mens får jeg 2. mai, men etter el 28. april. Så siden det skiller på termingruppe er jeg litt frustrert. Uansett så kom nr 1 to uker før termin, så basert på det tror jeg at jeg fint kan henge i april-gruppa :p
 
Ja, er ikke mange dagene det er snakk om her heller. Går jeg etter siste mens får jeg 2. mai, men etter el 28. april. Så siden det skiller på termingruppe er jeg litt frustrert. Uansett så kom nr 1 to uker før termin, så basert på det tror jeg at jeg fint kan henge i april-gruppa :p
Jeg har termin 30april med menstermin og EL 1.mai, så jeg koser meg med å henge på begge termingruppene :D
 
Ja, er ikke mange dagene det er snakk om her heller. Går jeg etter siste mens får jeg 2. mai, men etter el 28. april. Så siden det skiller på termingruppe er jeg litt frustrert. Uansett så kom nr 1 to uker før termin, så basert på det tror jeg at jeg fint kan henge i april-gruppa :p
Jeg er spent på om denne kommer i mars jeg :p EL-termin er 11. April. Nr 1 kom 9 dager før el-terminen. Etter en veeeldig lang fødsel. Så hvis ting går fortere blir det plutselig mars :shy:
 
Jeg har tatt utgangspunkt i menstermin, fordi det gjorde gynekologen som hjalp meg å bli gravid. Eggløsningen var nok 4 dager senere, så blir nok flyttet litt tilbake på ultralyd :happy:
 
Jeg har tatt utgangspunkt i menstermin, fordi det gjorde gynekologen som hjalp meg å bli gravid. Eggløsningen var nok 4 dager senere, så blir nok flyttet litt tilbake på ultralyd :happy:

Høres lurt ut! :) Jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Skal på tidlig ultralyd 3. september, så håper å se hjerteslag og kanskje bli litt klokere da. Er da enten 6+2 eller 6+5. Bare litt bekymret over at deg kan være for tidlig uansett. Men var gyn som satte meg opp, så regner med de vet hva de gjør :rolleyes:
 
Høres lurt ut! :) Jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Skal på tidlig ultralyd 3. september, så håper å se hjerteslag og kanskje bli litt klokere da.

Da er vi to! Jeg skal 8. september, det er sååå lenge til!! Har nærmest ingen symptomer på graviditet lenger, så veldig spent på hva som møter oss.. Krysser fingrene for at begge får se hjertebank ❤️
 
Da er vi to! Jeg skal 8. september, det er sååå lenge til!! Har nærmest ingen symptomer på graviditet lenger, så veldig spent på hva som møter oss.. Krysser fingrene for at begge får se hjertebank ❤️
Krysser fingrene! :Heartpink Med min første hadde jeg ingen symptomer før i uke 7. Nå kjenner jeg tidvis kramper/press og litt kvalme, men det svinger litt. Så er nok ingen fasit :)
 
Jeg har brukt menstermin, men jeg tror jeg hadde tidlig el så da blir jeg muligens satt frem et par dager??
 
Jeg har brukt menstermin, men jeg tror jeg hadde tidlig el så da blir jeg muligens satt frem et par dager??

Det jeg tenker også :) Er jo mest nå i starten de dagene betyr noe. I det store og det hele spiller 2-4 dager ikke så mye, kanskje? Blir spennende å se hva som blir termin etter hvert. Husker ikke sikkert, men tror det var 4 dager frem som ble resultatet etter OUL sist. Selv om jeg selv mente det var noen dager til :wacky:
 
Det jeg tenker også :) Er jo mest nå i starten de dagene betyr noe. I det store og det hele spiller 2-4 dager ikke så mye, kanskje? Blir spennende å se hva som blir termin etter hvert. Husker ikke sikkert, men tror det var 4 dager frem som ble resultatet etter OUL sist. Selv om jeg selv mente det var noen dager til :wacky:
Legen og sykehuset tar vel uansett menstermin, til ordinær uansett :) og da tar de utgangspunkt i 28dagers syklus.. så de fleste kan bli satt frem eller tilbake på OUL :)
 
Legen og sykehuset tar vel uansett menstermin, til ordinær uansett :) og da tar de utgangspunkt i 28dagers syklus.. så de fleste kan bli satt frem eller tilbake på OUL :)
Ja, de ser det i sammenheng. Mente de målte lårbeinet for å fastsette termin sist :)
 
Back
Topp