Hvor stor barnehageplass, kontantstøtte

Meme83

Flørter med forumet
Hei. 1 mars er fristen for å søke barnehageplass, jeg har lyst til at gutten vår skal gå to dager i barnehagen. Og at vi søker om halv kontantstøtte , mannen min kan være hjemme en dag i uka. Og jeg har i utgangspunktet 80 prosent stilling, og tenker å søke 20 prosent permisjon fram til 1 april 2018. Dette pga av at da mister vi kontantstøtte. Problemet er at i planen vår så skal jeg bli gravid på sensommer/ høst sånn at babyen kommer mai/juli 2018.. Og for å være hjemme i permisjon trenger jeg at utgangspunktet for mine foreldrepenger er fra 80 prosent stilling. Er det da for sent å begynne å jobbe 80 i april? Er det noen som har noen tanker om dette?
 
Hei
Jeg kan bare gi deg et råd ang. barnehageplassen.
Jeg jobber i barnehage og hos oss ser vi at barn som går 2 dager i uka har tøffere start enn de andre.
Dette fordi det blir mange dager mellom de er der.
Skal ikke si at du ikke skal velge det, men ville bare si ifra om vår erfaring :)
 
Hei
Jeg kan bare gi deg et råd ang. barnehageplassen.
Jeg jobber i barnehage og hos oss ser vi at barn som går 2 dager i uka har tøffere start enn de andre.
Dette fordi det blir mange dager mellom de er der.
Skal ikke si at du ikke skal velge det, men ville bare si ifra om vår erfaring :)
Jeg jobber også i barnehage og har dessverre samme erfaring, men tenker å søke han inn i en familie barnehage to hus ovenfor der vi bor. Med plass til 9 barn. Så tenker at det kanskje går bedre å være så der lite . Selv jobber jeg i barnehage med 120 barn, tenker at om han skal gå i en større barnehage må det bli tre dager.
 
April er for sent. Om du har termin i mai/juni så skal du jo ut i permisjon 3 uker før. Det er vel 3 måneder minst man må jobbe og de regner pengene fra du søker og ikke fra du faktisk går ut i permisjon.
 
April er for sent. Om du har termin i mai/juni så skal du jo ut i permisjon 3 uker før. Det er vel 3 måneder minst man må jobbe og de regner pengene fra du søker og ikke fra du faktisk går ut i permisjon.
Jeg spurt i går på nav sin chat om foreldrepenger. Fikk som svar at i utgangspunktet må du ha jobbet minst en dag i stillingen, og den må være ment til å være varig for at de skal regne foreldre penger fra det. Og den er lønnen du har når du går ut i permisjon som gjelder. Det sa de iallefall der....
 
Jeg spurt i går på nav sin chat om foreldrepenger. Fikk som svar at i utgangspunktet må du ha jobbet minst en dag i stillingen, og den må være ment til å være varig for at de skal regne foreldre penger fra det. Og den er lønnen du har når du går ut i permisjon som gjelder. Det sa de iallefall der....
https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/Relatert+informasjon/beregning-av-foreldrepenger

Jeg fylte ut søknad i uke 30 og arbeidsgiver fikk det skjema for å fylle ut da. Jeg fikk lønnsforhøyelse 2 uker før permisjonen startet og fikk ikke de med i beregningen fra NAV. Mulig du kan søke på nytt etter at du har gått ut i permisjon da. Det kom ihvertfall et brev med beregningen før jeg gikk ut i permisjon og har ikke fått noe nytt vedtak fra dem om at de har satt den høyre.
 
https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter du barn/Relatert informasjon/beregning-av-foreldrepenger

Jeg fylte ut søknad i uke 30 og arbeidsgiver fikk det skjema for å fylle ut da. Jeg fikk lønnsforhøyelse 2 uker før permisjonen startet og fikk ikke de med i beregningen fra NAV. Mulig du kan søke på nytt etter at du har gått ut i permisjon da. Det kom ihvertfall et brev med beregningen før jeg gikk ut i permisjon og har ikke fått noe nytt vedtak fra dem om at de har satt den høyre.
OK, søke jo en stund før jeg også, vet ikke hva som er riktig jeg, Problemet er at jeg har lyst til at gutten min skal være hjemme så mye som mulig så lenge vi klare det økonomisk. Men er avhengig av at jeg får 80 prosent lønn fra 1 april da jeg mister kontantstøtte. Men det ligger jo også i kortene at vi tenker er ny baby neste sommer. Vi vil ikke ha så lenge imellom, og jeg er allerede 34 og samboer 41. Så vil helst ikke vente så lenge..,Hmmm. .. Ikke så lett...
 
Sniker litt :) kan man få halv kontantstøtte om barnet er i bhg 3 dager i uka også, eller bare om det er 2 dager?
 
Back
Topp