Hvor ofte?

Bårg

Betatt av forumet
Hei!

Vår jente på 4 uker sliter med å bæsje. De første 2-3 ukene hadde hun bæsjebleie hver dag, men nå er det én uke siden:eek: jeg ammer og hun får kun morsmelk. Jeg vet at de ikke kan bli forstoppet av bare morsmelk, men er ikke en uke litt vel lenge? Ihvertfall når de er så små.. noen med erfaringer??
 
Hei!

Vår jente på 4 uker sliter med å bæsje. De første 2-3 ukene hadde hun bæsjebleie hver dag, men nå er det én uke siden:eek: jeg ammer og hun får kun morsmelk. Jeg vet at de ikke kan bli forstoppet av bare morsmelk, men er ikke en uke litt vel lenge? Ihvertfall når de er så små.. noen med erfaringer??

Har hørt det kan ta lengre tid. Noen har hatt opptil 20 dager uten bærsj. Babyen er ikke forstoppet. Det er slik som kan skje når de får morsmelk. De sa også på sykehuset at for de babyene som kun får morsmelk, skulle man ikke bekymre seg for manglende bærsj!
 
Har hørt det kan ta lengre tid. Noen har hatt opptil 20 dager uten bærsj. Babyen er ikke forstoppet. Det er slik som kan skje når de får morsmelk. De sa også på sykehuset at for de babyene som kun får morsmelk, skulle man ikke bekymre seg for manglende bærsj!
Var det jeg også trodde.. en venninne sin baby bæsjet hver 14 dag. Hun måtte holde seg hjemme den dagen hun visste det kom for å si det sånn, haha. Var bare at jeg leste (muligens på ammehjelpen) at de bør bæsje hver dag de første 6 ukene. Skal veie på helsestasjonen etterpå, så får høre da. Hun har åpenbart ubehag, for hun skriker en del på dagtid. Heldigvis ikke om natten;)
 
Vi har hatt 4 bærsjebleier allerede i dag. Alt fra mye til ingen ting er nok helt normalt! Men godt å få veid og hørt med de på helsestasjon.
 
Min eldste var allergisk mot melk, begynte å bæsje daglig da jeg sluttet å drikke melk mens jeg ammet. Han var tydelig plaget med magesmerter i tillegg til manglende bæsj, og jeg ville ikke gått ut fra at det er noen allergi basert på det du sier her, altså. Det sies jo at det helt fint kan gå lenger mellom bæsjebleiene når barnet bare får morsmelk :)
 
Back
Topp