Hvor mye har dere gått opp i vekt?

Fiji

Andre møte med forumet

Jeg er gravid for første gang (uke 14), og har derfor mange spørsmål =) Vekten varierer veldig fra uke til uke, på det meste 3 kg mer enn før jeg ble gravid. Jeg føler meg konstant oppblåst, så noe av grunnen ligger nok her. Jeg er veldig nysgjerrig på når andre har begynt å legge på seg, og når vekten virkelig har begynt å øke!

 
Jeg veide vel ca 54-55 i uke 1-5. og i uke ca5-7-8 veide jeg vel 59 kg, og ned til 57 kg noen uker, og nå i uke 17 er jeg på 59 igjen...

Helt normalt :)

Nå var jeg mye kvalm og spydde til tider også, men eter jo også alt jeg kommer over... :P 
 
Jeg la hverfall på meg 25 kg...ikke sååå normalt tror jeg ;) Veiden 52 når jeg ble gravid!
 
20 kg i forrige svangerskap. Var tunge kilo å ta av etter fødselen, for å si den sånn.. Nå er jeg 20 uker på vei, og 5 kg opp.
 
9 kg
 
28+5 i dag, gått opp 4 kg
 
Normalvekten min ligger på 63,3 kg, jeg er 173cm så det er på normalen.
Gravidvekten min nå i uke 29 er 73,8 kg, så jeg ha lagt på meg 10,5 kg og har fremdeles 11 uker igjen til termin.

"Overvekten" kom nå de siste 8 ukene, så har gått veldig fort opp i vekt. De første 20 ukene var jeg veldig plagd med oppkast og kvalme så gikk en og to kilo ned før det begynte og skyte i været ;)

Føler meg ikke noe feit selv om jeg har lagt på meg så mye på kort tid, vekten har heldigsvis lagt seg jevnt overalt og ikke bare på lår å mage :)
 
Har lagt på meg 8 kg og er i uke 16 :( Gikk ned 30 kg før jeg ble gravid, så det går fort opp. Liker IKKE dette. Tror det er mye vann også, uansett kjipt. Forrige svangerskap gikk jeg opp kun 7 kg.
 
Er 180 høy.
Med nr 1: gikk fra 65-87 kilo.. 22 kilo!!
Håper nå at det blir litt mindre med nr 2 :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Du vil føle deg kjempe oppblåst og kjip i kroppen de første månedene, som er klinkendes normalt. Desverre. Hehe men den forsvinner litt når magen kommer og kroppen forstår at den faktisk sksl bære et barn:)

Jeg er nå gravid med barn nr 2, i uke 34 og er gått opp 7,5 kilo. Første graviditet gikk jeg opp hele ca 25 kilo, noe slm er enormt mye.
 
Jeg er 33 uker på vei nå, og har lagt på meg 10 kg. De fire første månedene la jeg bare på meg 3kg, og så de to neste skjøt det fart og jeg la på meg 5kg til. Så har det roet seg litt nå, men vekten min øker gradvis.
Det er normalt å legge på seg mest i uke 17-24.

Jeg startet på 57 kg og er 167 cm høy.
 
Dere vet dere driver å svarer på en 3 år gammel tråd??:p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
La på meg 23-24 kg i første svangerskap, har gått ned 11/12kg. Prøver på nr to og håper det bare blir max 5kg når jeg blir gravid igjen ! :p
 
Husk at man bør ta utgangspunkt i sin startvekt før man ser på hvor mange kilo en går opp! Jeg la på meg 9 kg med førstemann, da var jeg normalvektig til å starte med. Men da gikk jeg også fra å være ølglad student til å bli ganske så sunn. Dessuten trente jeg hele veien!
Denne gangen er jeg på vei med nr 2, og energien er atskillig mye mindre. Er 16+6 uker og har lagt på meg 4 kilo hittil. Spent på hvordan det blir denne gangen!

Så mye bør du gå opp i vekt under svangerskapet:


* Undervektige (KMI <18,5 kg/m2): 12,5 - 18 kilo

* Normalvektige (KMI 18,5-24,9 kg/m2): 11,5 - 16 kilo

* Overvektige (KMI 25,5-29,9 kg/m2): 7,0 - 11,5 kilo

* Fedme (>30 kg/m2): 5,0 - 9,0 kilo
 
11kg i uke 38.
 
Tror jeg har gått opp 11-12 kg nå i uke 37, har ikke fått veid meg i det siste:)
 
Back
Topp