Hvor mye får barna for i julegave?

Kommer an på hva vi vil gi henne. Har ikke noe direkte budsjett. Men kjøper ofte på tilbud hvis jeg ser noe. Foreløpig enebarn så kan være litt bortskjemt xD neida. Prøver å tenke litt fornuft og Morro.
 
Regner ikke på det, men prøver å ikke ta helt av, da besteforeldre har en tendens til å gjøre det ;) han er bare fire og får IKKE ipad eller liknende, men i år ønsker han seg Hotwheelsgarasje og bilbane, så vi kommer til å kjøpe garasjen tror jeg-den kan jo romme alle bilene så det er vinn-vinn. Vi pleier å la han få åpne en gave på morraen på julaften så han har noe å holde på med mens vi ordner litt, så regner med vi lar han få den i år siden vi skal bort og ikke gidder å dra med den store pakka. Så får han en mindre ting seinere på kvelden, ei bok eller en ny pysj eller noe annet han trenger/har ønska seg. Prøver å begrense gaverushet litt og heller gi få, men gode ting.
 
Det varierer litt. I år tror jeg vi havner på 3000 til største.
Minste vet vi ikke hva vi skal gi ennå
 
Ca 500 hver
 
Litt etter behov, verdimessig så får de ikke likt. Fra 400-2000kr Kansje? Pluss minus.
Vi har 4 barn til sammen.
 
Vi har budsjett på 500kr per barn. Vi har tre. Pluss pakkekalender. Synes ikke vi har råd til å bruke tusenvis per barn på noe de bruker i noen uker og så blir lei.
 
Ingen spesiell sum. Lillebror havner vi på 300kr i år, han er 18 mnd og bryr seg fint lite om prisen på pakken.

Storesøster får kjelke, aner ikke hva den koster men antar under 1000kr. [emoji4]
 
Tenker at 1000kr til hvert barn er nok, men tror nok vi ofte havner godt over den prisen. Starter tidlig å handle, og kommer gjerne noen gode tilbud jeg bare må slå til på [emoji4] og så får de aldri leker og sånt ellers i året. Fikk ikke spinner før bursdagen sin, og var sist i klassen med det skjønte jeg. Men sånne småting kjøper vi heller ikke utenom noe spesielt, så syns det er gøy å handle litt til jul [emoji1335]
 
Varierer. I år får de to eldste for drøyt tusenlappen, yngste (11 uker) får en mer symbolsk gave i år, blir vel rundt 300kr (bok ell)
 
Aner ikke. Men hun er så liten enda at jeg tviler på at det blir mye.
 
Aner ikke hva hun skal få enda, men prøver å holde meg under 1000 kr.
 
Ikke helt sikker, handlet på salg litt her og der. 6-700 tenker jeg.

Leste først 6-7000 kr :happy090

Ettåringen vår har sååå mye, men mangler regnvotter, så det skal vi kjøpe+ penger til gode vintersko som vi kan kjøpe når hun begynner å gå. Men om hun får penger av noen andre også, kommer vi nok til å legge inn de i vintersko (og mindre fra oss).

Til ettårsdagen fikk hun gave til 400-500. Men når hun blir eldre så vil jeg tro at prisen blir litt høyere ettersom hva hun trenger/ønsker seg. Men tenker å gi for maks 1000 eller 1500:)
 
500kr i år, vi skal kutte ned på alle utgifter.
 
I år ble det en god del (4-5000?) fordi det var noe han trengte. Jeg ser ingen poeng i å bruke mest mulig penger, er da ingen konkurranse. Neste år kan det hende vi bruker 5000 eller 500, hvem vet.

Jeg liker ikke å tenke over pengebruk når det gjelder gaver, tenker mere på hva dem trenger eller har et ønske om å få. Og jeg/vi er langt ifra rik :)
 
I år ble det en god del (4-5000?) fordi det var noe han trengte. Jeg ser ingen poeng i å bruke mest mulig penger, er da ingen konkurranse. Neste år kan det hende vi bruker 5000 eller 500, hvem vet.

Jeg liker ikke å tenke over pengebruk når det gjelder gaver, tenker mere på hva dem trenger eller har et ønske om å få. Og jeg/vi er langt ifra rik :)
For meg er det viktig med budsjett og maxsummer uten at det handler om konkurranse
 
Back
Topp