Hvor mye er vanlig å pakke til sykehuset?

Siv_85

Flørter med forumet
Har såvidt begynt pakkingen og har foreløpig en sekk. Har ikke fått pakket halvparten engang og planen er å ha en bag i tillegg med ting. Sekken vil jeg ha til fødselen, og bagen til dagene etter. Mannen min synes jeg pakker for mye for bare noen dager, men man vet jo aldri hvor lenge man skal være på sykehuset.
 
Jeg holdt akkurat på å sette opp en pakkeliste for fødebagen, og det blir vel noe sånt:


Til mor:
2 kosebukser
2 gensere / hettejakker
3 t-skjorter
2 amme-bh
3 par vanlige sokker
1 par kosesokker
5 truser
Nattdrakt
Tannbørste
Tannkrem
Sjampo og balsam
Dusjsåpe
Fuktighetskrem
Lypsyl
Deodorant
Hårbørste
Lesestoff
Mobillader
Kamera

Til baby:
Hentesett
2 nattdrakter
2 bodyer
2 par sokker

1 innelue

Med begge de to forrige barna mine har jeg blitt på barsel lenger enn forventet, så derfor syns jeg det er greit å ha litt mer enn ett sett skiftetøy.
 
Fantastisk! Takk skal du ha! Da må nok du også ha mer enn en sekk :)
 
Jeg har pakket ferdig nå, bortsett fra ting som kamera, lader og slikt som er i bruk. Har en sånn håndbagasjestørresle-koffert.

Har pakket:
hentesett med lue, jakke og sokker
strikket babyteppe
et tynt bambusteppe
en body i str 44
tre bodyer i str 50
to par babysokker
to babybukser
en babykjole og strømpebukse (til å ha til hentesettet)
en swaddle
en sånn sommerdrakt-body
en bamse
en tynn ullue pluss en av bomull
en amme-bh
2 par ull og 3 par bambus ammeinnlegg, pluss noen engangs
to ammetopper
bæresjal
et par ullsokker
flip flops
4 truser
en aladdin-bukse
et omslagsskjørt
en ammekjole
en cardigan
to tannbørster og tannkrem
en bokser og en t-skjorte til mannen

øvrige toalettsaker, kindle, telefon, snacks etc må vente.

Det fikk fint plass i en sånn liten koffert altså :)
 
Mykt toalettpapir, sandaler til å dysje i, vannflaske med tut, energidrikk og snacks, kamera, mobil, ladere, ammeinnlegg, salve til såre nipler, egne bind (istedet for "bleiene") og håndklær + pose til bilsetet. Det siste dersom vannet går/ har gått.... Ikke alle som får melk før de kommer hjem men sikkert greit å ta med ammeinnlegg og bh :)
 
Godt det ikke er bare jeg som går rundt og tenker på å pakke en koffert til sykehusoppholdet. :) Siden det er første ungen, så blir det nå pakket ett par skift til mannen også slik at han kan bo på sykehushotellet sammen med meg og baby. :) Så da trenger jeg i alle fall en liten koffert til oss alle tre.
 
Hjæælp ro dere ned! Hehe.. Uff blir stressa.

Anbefaler de engangstrusene, bleiene og sykehusskjortene man får der jeg, en blør jo en del etterpå og på natt kan en ikke styre det så godt. Blødde gjennom laken og alt hver gang. Så greit at alt kunne kastes og skiftes da..

Får bare ligge i 2 døgn jeg :( Så tar ikke med noe annet enn dusj-sko, toalettsaker, så kommer sambo med bilstol og hentesett.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Hjæælp ro dere ned! Hehe.. Uff blir stressa.

Anbefaler de engangstrusene, bleiene og sykehusskjortene man får der jeg, en blør jo en del etterpå og på natt kan en ikke styre det så godt. Blødde gjennom laken og alt hver gang. Så greit at alt kunne kastes og skiftes da..

Får bare ligge i 2 døgn jeg :( Så tar ikke med noe annet enn dusj-sko, toalettsaker, så kommer sambo med bilstol og hentesett.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
:) Her blir det nok både venner og familie på besøk mens vi er på sykehuset, så derfor vil jeg ha med noe "skikkelige" klær. Ønsker jo ikke akkurat å møte de i sykehusskjorta! :) Pluss at jeg forhåpentligvis får ligge på barselavdeling på sykehushotellet og må ned i restauranten å spise å slikt. :)
 
Hjæælp ro dere ned! Hehe.. Uff blir stressa.

Anbefaler de engangstrusene, bleiene og sykehusskjortene man får der jeg, en blør jo en del etterpå og på natt kan en ikke styre det så godt. Blødde gjennom laken og alt hver gang. Så greit at alt kunne kastes og skiftes da..

Får bare ligge i 2 døgn jeg :( Så tar ikke med noe annet enn dusj-sko, toalettsaker, så kommer sambo med bilstol og hentesett.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app



Er ikke meningen å stresse noen. I mitt forrige svangerskap fikk jeg svangerskapsforgiftning i uke 34 og hadde ikke pakket noe. Det var full panikk da jeg var på Sus og skulle bare et par timer senere fly til oslo fordi jeg måtte føde på rikshospitalet. Sendte mannen hjem, og han pakket 2 store kofferter og en bag samtidig som jeg hele tiden maste om ting han måtte ha med seg. Denne gangen venter jeg heldigvis et frisk barn, og skal føde på Sus. Vil derimot ha kontroll over hva jeg vil pakke, så tror jeg får litt mer ro bare jeg får unnagjort pakkingen.
 
:) Her blir det nok både venner og familie på besøk mens vi er på sykehuset, så derfor vil jeg ha med noe "skikkelige" klær. Ønsker jo ikke akkurat å møte de i sykehusskjorta! :) Pluss at jeg forhåpentligvis får ligge på barselavdeling på sykehushotellet og må ned i restauranten å spise å slikt. :)


Helt enig. Vil bare ha på sykehusskjortene når jeg er i den siste fasen av fødselen, foretrekker ellers mine egne klær.
 
Er ikke meningen å stresse noen. I mitt forrige svangerskap fikk jeg svangerskapsforgiftning i uke 34 og hadde ikke pakket noe. Det var full panikk da jeg var på Sus og skulle bare et par timer senere fly til oslo fordi jeg måtte føde på rikshospitalet. Sendte mannen hjem, og han pakket 2 store kofferter og en bag samtidig som jeg hele tiden maste om ting han måtte ha med seg. Denne gangen venter jeg heldigvis et frisk barn, og skal føde på Sus. Vil derimot ha kontroll over hva jeg vil pakke, så tror jeg får litt mer ro bare jeg får unnagjort pakkingen.
Oioioi! Men jeg skjønner jo det da :) Bare et råd jeg ville gi. Jeg var ikledd sykehusskjortene ved besøk også, grei å amme i osv :) Men ikke alle som liker de nei!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Hjæælp ro dere ned! Hehe.. Uff blir stressa.

Anbefaler de engangstrusene, bleiene og sykehusskjortene man får der jeg, en blør jo en del etterpå og på natt kan en ikke styre det så godt. Blødde gjennom laken og alt hver gang. Så greit at alt kunne kastes og skiftes da..

Får bare ligge i 2 døgn jeg :( Så tar ikke med noe annet enn dusj-sko, toalettsaker, så kommer sambo med bilstol og hentesett.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Signerer denne! Jeg reiser hjem dagen etter hvis ikke det er noen spesielle komplikasjoner!
 
Hjæælp ro dere ned! Hehe.. Uff blir stressa.

Anbefaler de engangstrusene, bleiene og sykehusskjortene man får der jeg, en blør jo en del etterpå og på natt kan en ikke styre det så godt. Blødde gjennom laken og alt hver gang. Så greit at alt kunne kastes og skiftes da..

Får bare ligge i 2 døgn jeg :( Så tar ikke med noe annet enn dusj-sko, toalettsaker, så kommer sambo med bilstol og hentesett.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Signerer denne!!
Jeg gikk også å trasker i sykehus-klær, og brukte det på Litla frem til hjemreisedag. Så blir ingen stor koffert her heller ;-)
 
Sniker :)
Pakker ett skift til babyen og ett til meg.
Vet tingene ikke blir brukt anyways etter erfaring med de to andre :)

Sent from my GT-I9100
 
Signerer denne! Jeg reiser hjem dagen etter hvis ikke det er noen spesielle komplikasjoner!
Samme her! Rart å tenke på hvor usikker jeg var med første, ville bo der helt til han ble året! Hehe.. Nå vil jeg hjem med en gang.. Ikke så avslappende å ligge på to og tremannsrom m skrikende babyer :(

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Samme her! Rart å tenke på hvor usikker jeg var med første, ville bo der helt til han ble året! Hehe.. Nå vil jeg hjem med en gang.. Ikke så avslappende å ligge på to og tremannsrom m skrikende babyer :(

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Jeg følte meg faktisk helt trygg med første! Kanskje jeg blir skikkelig usikker denne gangen ;p ville reise hjem dagen etter sist men da stoppet de meg pga lav fødselsvekt. Jeg reiste mot deres råd på dag 2. Dag 3 måtte vi tilbake å ta prøver og da ble hun lagt i lysbehandling. Takk Gud for den natten jeg fikk hjemme for å si det sånn!!
 
Jeg har ikke begynt å tenke på den bagen enda jeg heller, men burde nesten gjøre det snart.. Med storebror skulle jeg på kontroll på føden i uke 36, men ble lagt inn på grunn av høyt bt.. Jeg hadde ikke pakket noenting, og bodde 2timer unnA.. Heldigvis var sambo på jobb på Rena så han kom etter med klær, toalettsakeR og ellers det man trenger.. Jeg ble skrevet ut dagen etter fordi jeg skulle i bryllup, men det var helt forferdelig og ligge på sykehuset uten å ha noen ting med seg, bortsett fra mobilen......
 
Har vel lest ca 3000 forskjellige anbefalinger/erfaringer osv... Bor heldigvis ca 3 minutt kjøretid frå sjukehuset, så får pakke det mest nødvendige og heller sende mannen fram og tilbake om eg oppdager ting eg skulle hatt... :)
 
Noen som pakker ammepute da? Jeg har nettopp sydd meg ammepute og lurer på om jeg trenger/skal pakke den. Forøvrig har jeg fortsatt ikke pakket noe som helst, men tenker at jeg ganske snart skal pakke mine store, gode "ikke i form" truser (dvs ikke blondetrusene akkurat.. :D), en joggebukse, store bind og klær til babyen når jeg får sydd ferdig det. Resten får jeg jo ikke pakka nå for jeg bruker alt av topper og slikt.
 
Back
Topp