Hvor mye babyklær pakker dere til sykehuset?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Jeg mener ikke klær til hjemreisen, men til oppholdet på sykehuset. Hvor mye og hva pakker dere?
 
Jeg har pakket to par skift i 3 størrelser. Men vi aner ikke hvor liten han er eller hvor lenge vi blir, så vi starter med to, så får vi heller ta med mer evt vaske etterhvert. Vi får mest sannsynlig en dysmatur og prematur liten en.
 
Har pakket 3 sett (body, bukse, sokker og lue)[emoji4] så får heller far kjøre hjem å hente mer hvis det blir nødvendig eller kommende mormor kan ta med når hun kommer på besøk på sykehuset[emoji4]
 
Jeg trodde de hadde klær på sykehuset?
Jeg tenkte å bare pakke hentesettet :oops:
Jeg trodde det også inntil min vennine som har født på vårt sykehus sa at man skal ha egne klær.
 
Vi får klær på sykehuset (SUS), så jeg tar bare med hentesett, et par klorevotter og noen luer. Tror ikke de har luer på sykehuset, og mine barn har veldig lite hår, og dermed mye varmetap. Tar også med et teppe hjemmefra, slik at det er kjente lukter for babyen allerede fra fødsel, og er noe de ikke skilles fra når de plutselig skal over i egne klær og hjem.
 
Tar med klær til å reise hjem i og luer. har klær på sykehuset så bruker det:)
 
Brukte sykehusklærne sist. Kommer nok til å gjøre det denne gangen og. Så tar med et sett i to størrelser pluss hentesett :)
 
Ingenting [emoji4] Jeg var fornøyd med sykehusklærne.
 
Jeg fikk beskjed av sykehuset å kun ta med meg hentesett, resten hadde de på sykehuset! Veeeeldig glad for det[emoji4]
 
Har med 3 bodyer, bukser, sokker og luer [emoji4] kan hende vi bruker det fra sykehuset hvis de har, men koslig med egne klær også hvis vi føler for det [emoji4]
 
Med førstemann brukte vi kun sykehusets klær. Nå har jeg med to sett i tillegg til hentesettet :) Det er godt mulig det jeg har med til både meg og lille forblir ubrukt i bagen, men da har jeg muligheten.
 
Jeg trodde de hadde klær på sykehuset?
Jeg tenkte å bare pakke hentesettet :oops:
Min jordmor sa at de helst skal ligge bare i bleien under teppet. Og bleie og teppe får vi på sykehuset. Og trenger baby mer har de bodyer på sykehuset. Men de er jo ikke nødvendigvis så fine, så hvis man først skal ha på body, er det jo hyggelig å ha med selv, tenker jeg
 
Jeg har planer om å bruke sykehuskledene, men pakker nok med meg litt ekstra uansett :)

Det kan bli aktuelt og flytte fra sentralsykehuset til en god start avdeling på et lokl sykehus. Og da må man ha egne klær til den reisen. Også vil jeg jo da ha eget hentesett til hjemreise dagen :) i dag vasker jeg opp alt av tøy og håper på å få brukt de minste str også.
 
Min jordmor sa at de helst skal ligge bare i bleien under teppet. Og bleie og teppe får vi på sykehuset. Og trenger baby mer har de bodyer på sykehuset. Men de er jo ikke nødvendigvis så fine, så hvis man først skal ha på body, er det jo hyggelig å ha med selv, tenker jeg

Vi hadde en ganske stor sykehusbody og ellers bare en bleie under teppet som baby var innpakket i, og i tillegg hadde vi stort sett alltid dyne over henne i tillegg. Vet ikke om det var et veldig bevisst valg, det blei bare sånn. Men det var veldig praktisk da, for den bleien skulle jo skiftes hele tiden i starten [emoji23] når vi kom hjem videreførte vi vel egentlig dette, men vi supplerte med strømpebukse i tillegg[emoji85]
 
Back
Topp