Hvor mange runder letrozol?

Bkno3272272

Andre møte med forumet
Hei:)Jeg fikk letrozol av en gynekolog med beskjed om at jeg skulle få sprøyte for å hjelpe eggløsning enda mer i gang om de så at 5 mg letrozol ikke var nok ved kontroll på SD12. Noen som har vært gjennom det samme hvor det kun er mangel på eggløsning som er problemet? Hvor lang tid/hvor mange runder tok det før du ble gravid? Jeg har PCOS, men ikke cyster på eggstokkene nå
 
Jeg fikk el uten også da, men ifølge gynekologen "dårlig" el. Han mente visst at jeg skulle ta tre runder, men jeg tok så mange som resepten holdt til, var det 5 eller 6? Det resulterte i 8 åringen min så jeg husker ikke helt detaljene, men jeg ble gravid på den siste av dem

El fikk jeg på alle da, og jeg har en mann med nedsatt fruktbarhet også
 
Jeg har også PCOS, prøvde 3 runder med letrozol dobbel dose. Det fungerte desverre ikke så bra hos meg da eggposen utviklet seg veldig sakte. Satte også ovitrelle på syklusdag 20, men fikk heller ikke eggløsning av det. Jeg begynte på metformin like etter, og planen var å kjøre på med letrozol i tillegg, men etter en samtale hos spiren i Trondheim landet vi på IVF. Hadde uttak i januar, men måtte fryses pga overstimulering. Er i dag gravid på første fryseforsøk. Jeg tok meg rett og slett ikke tid til å teste ut metformin + letrozol, men har flere venninner som har pcos som er blitt gravide med den kombinasjonen. Også med kun metformin da det ga eggløsning og normal syklus. Lykke til.
 
Hei:)Jeg fikk letrozol av en gynekolog med beskjed om at jeg skulle få sprøyte for å hjelpe eggløsning enda mer i gang om de så at 5 mg letrozol ikke var nok ved kontroll på SD12. Noen som har vært gjennom det samme hvor det kun er mangel på eggløsning som er problemet? Hvor lang tid/hvor mange runder tok det før du ble gravid? Jeg har PCOS, men ikke cyster på eggstokkene nå
3. runde med letrozol (enkel dose) ble jeg gravid. Satt også Ovitrelle. Hadde 4 runder med Ovitrelle, for hadde en syklus der jeg kun tok Ovitrelle og ikke Letrozol. Fikk EL på CD13 den syklusen jeg ble gravid, hadde da satt Ovitrelle på CD11 etter kontroll hos gyn.
 
Fjerde runde med letrozol (også enkel dose) og ovitrelle ble jeg gravid. Satt ovitrelle på CD 14 etter avtale med gyn etter jeg hadde vært på ultralyd kontroll, hadde el CD 16 :happy:
 
Jeg har pcos og fikk dobbel dose letrozol for å få eggløsning. Første el kom på cd 18, ble gravid men mistet 4+5. Nr 2 kom el på cd 19, ble gravid men mistet 4+2. Nr 3 fikk jeg el på cd 17, ble ikke gravid. Nr 4 fikk jeg el på cd 16, ble gravid men mistet 4+0. Nr 5 fikk jeg el på cd 15, to egg som slapp, er i dag 11 dpo med nedative tester.

Det er nok alderen min (38) og pcos som gjør at jeg mister. Men for min del har Letrozol gjort en kjempegod jobb og jeg ble gravid på 3 av 4 runder. Er på 5 runde nå.

Lykke til, håper du lykkes fort ❤️
 
Back
Topp