Hvor mange er blitt gravide med tvillinger? (Ved innsett av 1 egg)

medexa

Forelsket i forumet
Skal snart på UL, i uke 7-8. Tror jo ikke at jeg venter tvillinger, men er sannsynligheten større ved ivf, selv om man bare setter inn et befruktet egg? Med tanke på hormoner og slikt en går på i forveien... eller er det lik sjans som ved "vanlig" befruktning;)
 
Skal snart på UL, i uke 7-8. Tror jo ikke at jeg venter tvillinger, men er sannsynligheten større ved ivf, selv om man bare setter inn et befruktet egg? Med tanke på hormoner og slikt en går på i forveien... eller er det lik sjans som ved "vanlig" befruktning;)

Tror sjansen er 2% større ved IVF enn "vanlig" ved innsett av ett egg. Så ikke så mye større :)
 
Jeg fikk til svar at det ikke var noe større sjanse ved 1 egg:)
 
Det kan hende dere andre har rett :) men jeg er ganske sikker på at vi skrev under på noe der det sto at det er litt større sjanse for tvillinger ved IVF enn "vanlig"... jeg sjekka det opp, og mener jeg fant noe sånt som 2% eller noe, og da er jeg enig med dere andre i at det er så godt som det samme:)
 
Tror jeg leste noe om at med ICSI hvertfall så kan sjansen være større for tvillinger fordi de lager et lite hull i egget når de sprøyter inn sædcellen, og egget da kan dele seg i 2 enklere (husker ikke nøyaktig hvordan det var) men det er snakk om en minimal sjanse.
 
Overlegen jeg tok tul med, sa at egget kan dele seg en ekstra gang, spesielt hvis det ser veldig fint ut før innsett. Men jeg spurte ikke hvor sannsynlig det var, siden vi samtidig så at jeg bare hadde en spire på skjermen.
 
Jeg ble gravid med tvillinger etter innsett av 1 egg. (ICSI) Mistet den ene i uke 6.

Edit. Jeg er nå gravid med tvillinger for 2.gang etter innsett av 1 egg! 7+6 hjerteaktivitet hos begge :)
 
Last edited:
Back
Topp