Hvor lenge var du og pappaen sammen før dere bestemte dere for å få barn?

Vi har egentlig vært enige siden vi ble sammen for 8 år siden. Vi skulle ha følgende på plass før vi fikk barn: eie hus, fast jobb på begge to, og førerkort og familievennlig sikker bil på begge. Tok oss 7 år etter vi ble sammen mens jeg fremdeles gikk på videregående og han var lærling.. alt var på plass i august i fjor og jeg har termin i august i år [emoji173]
 
Ble sammen i juli 2014, var gravid allerede i november samme året. Vi bestemte oss raskt for å beholde selvom det skjedde før vi hadde tenkt tanken på å få barn sammen :p

Vi ble enige om å prøve på nr 2 sammen når nr 1 var rundt 1 år :)
 
Vi var sammen i drøye 2 år før vi begynte prøvingen. Jeg ville gjerne ventet enda lenger, men siden jeg er 35 har vi ikke tid til det...

Det var jeg som var pådriveren for prøvingen. Mannen tar ikke helt inn over seg at fertiliteten går lukt nedover etter fylte 35. "Jammen, du trener jo og holder deg jo så ung og sprek atte, så det er jo ikke noe problem"... Har forklart ørten ganger at å være i god form og godt trent ikke hjelper en dritt på at eggene går i oppløsning. "Jammen janet jackson fikk jo barn og hun var 50"... Ja, hun brukte donoregg, noe som ikke er lov i Norge, og i tillegg vil du jo kun ha barn om de er biologisk våre... Gah.. Til slutt sa jeg bare at nå slutter jeg på pillen, så kan du velge hva du har lyst til å gjøre. Heldigvis ville han da begynne å prøve, for kondom er kjipt, og å holde seg på sin side av sengen enda kjipere :p Nå gleder han seg heldigvis, og spør når det nærmer seg løpetiden.
 
Vi har egentlig vært enige siden vi ble sammen for 8 år siden. Vi skulle ha følgende på plass før vi fikk barn: eie hus, fast jobb på begge to, og førerkort og familievennlig sikker bil på begge. Tok oss 7 år etter vi ble sammen mens jeg fremdeles gikk på videregående og han var lærling.. alt var på plass i august i fjor og jeg har termin i august i år [emoji173]

Det samme med oss, egentlig. Utdannelse, fast jobb, hus og bil skulle være på plass! I tillegg til at jeg ville/vil ha barn før jeg er 30 (han er 10 år eldre enn meg). Alt var på plass våren 2016, men da var jeg bare 24 år, og hadde det ikke travelt (er nå 26).
Har det forsåvidt fortsatt ikke travelt, men har noen helseutfordringer som gjør at jeg ønsker å være "ung" enda når jeg har småbarn, så sluttet på pillen i februar. Han kunne nok ha ventet litt til, jeg og, som sagt, men han er enig i de helseutfordringene jeg har og at det kan være lurt å begynne å prøve nå. Ting kan fort ta tid også, så det er greit å ha begynt prøvingen. Men vi stresser ikke, tar livet litt som det faller seg, og det som skjer, det skjer. Om jeg ikke er gravid om et år, blir nok ting satt litt mer i system [emoji12] vi har vært sammen i 7 år.
 
Back
Topp