Hvor lenge på sykehuset etter ks?

LoveMyMiracle

Mamma til vakre Adrian <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Hei!
Til dere som har hatt keisersnitt, hvor lenge var dere på sykehuset?
Lillemann kom på søndagsmorgning, og vi koser oss masse her. De er utrolig flinke og hjelpsomme på barsel så måå ikke hjem- bare gleder meg til å komme hjem med mannen og begynne hverdagen. :)
 
Jeg var i Rikshospitalet og fikk å være på barsel 3 dager. Jeg måtte opp fra senga 12 timer etter KS, tok dusj og jordmor hjalp meg å kle på truser. Etterpå alt gikk som til alle andre. Hadde litt vondt men tableter med morfin virket for meg. Jeg var ute lørdag og må ta fortsatt paracet og ibux. Jeg bare tar halv av hva de ga meg i sykehus.
Mannen hjelper en del når lille vil gå rundt i armene. Jeg klarer ikke å holde han for lenge siden begge rygg (epidural) og magen gjør vondt.
Kos deg med lille og ta vare på deg selv et stund siden kroppen din gikk gjennom operasjon. Ha en fin dag :)
 
Jeg var i Rikshospitalet og fikk å være på barsel 3 dager. Jeg måtte opp fra senga 12 timer etter KS, tok dusj og jordmor hjalp meg å kle på truser. Etterpå alt gikk som til alle andre. Hadde litt vondt men tableter med morfin virket for meg. Jeg var ute lørdag og må ta fortsatt paracet og ibux. Jeg bare tar halv av hva de ga meg i sykehus.
Mannen hjelper en del når lille vil gå rundt i armene. Jeg klarer ikke å holde han for lenge siden begge rygg (epidural) og magen gjør vondt.
Kos deg med lille og ta vare på deg selv et stund siden kroppen din gikk gjennom operasjon. Ha en fin dag :)

Er du førstegangsfødende? Trodde man ble på barsel nesten 5 dager etter ks? Skal selv inn på Riksen neste uke for ks, er veldig spent på hvordan det blir! Fikk du enerom forresten?
 
Hadde keisersnitt med førstemann, fikk da fire døgn på barsel men dro hjem etter tre.,lite smerter etter de første to døgna men lå på sofaen hjemme i mange dager før jeg klarte fungere!
 
Takk for svar jenter :) Jeg får skryt over at jeg har kommet meg så fort,og blir her til amminga er på plass :) Men kjenner at jeg gleder meg til å konme hjem igjfn og ;)
Det var verdens beste følelse å komme hjem, alt falt liksom på plass følte jeg ! Gled deg!
 
Det var riktignok med storesøster, men fødselen var litt lik din. Fikk henne mandag og dro hjem fredag. Det var på St. Olavs.
 
Er du førstegangsfødende? Trodde man ble på barsel nesten 5 dager etter ks? Skal selv inn på Riksen neste uke for ks, er veldig spent på hvordan det blir! Fikk du enerom forresten?
Jeg er førstegangsfødende. De sa at når man er første gang eller har KS så blir man 3 dager på sykehus. Fleregangsfødende får bli 2 dager. Men de er veldig flinke der. Du får hjelp med lille første natt hvis du vi, jeg fikk han bare for amming.
Vanligvis får man rom for 2 men kvinner etter KS ligger sammen. Enerom må bestilles men det er ingen problem, bare pappa og søsken har lov å komme oppe på barsel så det er rolig der. Og man er opp fra senga veldig fort :)
Lykke til :)
 
Låg inne 4 daga. Skulle reist heim ette 3, men Sander hadde så voldsomme inndragninga at me måtte v ein dag ekstra, viste seg å berre v mjuk brusk
Va oppe å sto 5 - 6 tima ette ks, men va ikkje godt nok smertelindra, så orka ikkje gå rundt.
Va veldig frisk og opoegåande frå dagen etter ks, og tok så lite smertestillande så mulig, morfin kun morgen og kveld.
Når eg kom heim va da paracet og voltaren 2 gonga daglig i 3 daga.

Håpe du e i god form :)
 
Lillegutt ble født onsdag kl.22:15, og vi dro hjem fra sykehuset søndags formiddag. Vi hadde tenkt å dra på lørdag, men fant ut at jeg måtte ha litt mer ammehjelp.

Jeg fikk med meg sprøyter og smertestillende hjem - og det gikk bare godt :)
 
Jeg er førstegangsfødende. De sa at når man er første gang eller har KS så blir man 3 dager på sykehus. Fleregangsfødende får bli 2 dager. Men de er veldig flinke der. Du får hjelp med lille første natt hvis du vi, jeg fikk han bare for amming.
Vanligvis får man rom for 2 men kvinner etter KS ligger sammen. Enerom må bestilles men det er ingen problem, bare pappa og søsken har lov å komme oppe på barsel så det er rolig der. Og man er opp fra senga veldig fort :)
Lykke til :)

Bare en uke til jeg skal ta keisersnitt, så er veldig spent! Fikk brev i posten med informasjon nå idag, lurte på om det var vondt å sette i kateteret? Var du der i kun tre dager, inklusive dagen du tok ks? Synes det høres så lite ut...! Hva mener du med å bestille enerom, kunne du be om det på forhånd? Tusen tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare :)
 
Bare en uke til jeg skal ta keisersnitt, så er veldig spent! Fikk brev i posten med informasjon nå idag, lurte på om det var vondt å sette i kateteret? Var du der i kun tre dager, inklusive dagen du tok ks? Synes det høres så lite ut...! Hva mener du med å bestille enerom, kunne du be om det på forhånd? Tusen tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare :)
Kateter e ikkje vondt å setta, for dei vente t du e bedøvd :)
 
Bare en uke til jeg skal ta keisersnitt, så er veldig spent! Fikk brev i posten med informasjon nå idag, lurte på om det var vondt å sette i kateteret? Var du der i kun tre dager, inklusive dagen du tok ks? Synes det høres så lite ut...! Hva mener du med å bestille enerom, kunne du be om det på forhånd? Tusen tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare :)
Jeg var 2 dager på føden men siden jeg fikk bare 3 cm åpning så var det KS på ønsdag kveld. Så ønsdag kveld, torsdag, fredag og lørdag til kl. 14:00 var vi på barsel. Jeg lover deg at det er nok. Husk at de vil ikke la deg dra hjem hvis de synes noe er ikke bra med deg eller baby. Jeg var bare 3 dager fordi det var alt greit med oss.

De sa at hvis man vil ha separat rom så må man snakke med de. Satt ikke stor fokus på det, tiden går så fort der at det gjør ingen forskjell hvis du er alene eller ikke.
 
Hei!
Til dere som har hatt keisersnitt, hvor lenge var dere på sykehuset?
Lillemann kom på søndagsmorgning, og vi koser oss masse her. De er utrolig flinke og hjelpsomme på barsel så måå ikke hjem- bare gleder meg til å komme hjem med mannen og begynne hverdagen. :)

Jeg fikk jenta mi med keisersnitt lørdag ettermiddag, lå på oppvåkning til søndag morgen og var på barsel til onsdag. Akkurat passe lenge for meg :)
 
Bare en uke til jeg skal ta keisersnitt, så er veldig spent! Fikk brev i posten med informasjon nå idag, lurte på om det var vondt å sette i kateteret? Var du der i kun tre dager, inklusive dagen du tok ks? Synes det høres så lite ut...! Hva mener du med å bestille enerom, kunne du be om det på forhånd? Tusen tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare :)
Hos meg ventet de ikke til bedøvelsen var satt, og det gjorde vondt! Men heldigvis ikke vondt å ta ut...
 
Planlagt ks. Vi ble på barsel fra mandag til fredag. :) Men de ville ha oss ut torsdag.
 
Back
Topp