Hvor lenge kan babyen sitte i bæresele?

liss24

Flørter med forumet
Er det noen som vet det? Skulle undersøke med fysioterapauten, men hun har ferie. Tenker da på frem til babyen lærer å sitte selv. Er kanskje forskjell på selene også? Har en babybjørn active.
 
Om du ikke har en ergonomisk sele ville jeg nok ha begrenset det litt :)
 
Har hørt 30 min :) dette gjelder også vippestol, bilstol osv da det generelt ikke er supergunstig å sette dem opp uten at de kan sitte selv og begrense bevegelsene deres. Men barnet blir jo ikke ødelagt om det er lengre i en posisjon en gang i blant :)
 
Tror det har en del å si hvilken sele du bruker. Noen seler er laget slik at babyen sitter i en mer ergonomisk riktig stilling enn andre.
 
Det kommer veldig an på hvilken sele det er, om babyen sitter ergonimisk eller ikke. Men stort sett vil enten du eller babyen merke ubehag når det blir for lenge.
 
Takk for svar. Det er en ergonomisk sele. Men, forstod det slik på legen at ingen bæreseler var bra for babyen over lengre tid, og at de kunne få feilstilling i ryggsøylen uten å kjenne ubehag.. Så er veldig usikker på hvor mye jeg kan bære, har veldig lyst til å komme meg ut på tur, men legen ville ikke si noe tid det er ok å bruke den.. Får høre med helsestasjonen om de vet.
 
Dette vet fysioterapeuter bedre enn leger. De kan sitte lenge i en skikkelig sele som feks Ergobaby.
 
Back
Topp