Hvor lenge er det siden du var hos tannlegen?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg må seriøst ta med sammen og bestille time hos tannlegen, bare finne en tannlege. For det vsr rett nok noe av det siste vi gjorde før vi flyttet, men vi flyttet den sommeren eldste ble 4. Han blir 11 i sommer. Det vi si at det er ca 7 år siden. Altså 5 år iver tiden, min forrige tannlege sendte meg ny time med 2 års mellomrom.
 
Får automatisk innkalling en gang i året, er hver juni
 
Jeg er hos tannlegen en gang i året, og hos tannpleier hver tredje måned. Avtaler ny time hver gang jeg er der. Har kronisk tannkjøttbetennelse. Dersom du ikke har noen plager, men likevel bare vil ha en sjekk, holder det ikke med time hos tannpleier? Eller burde man gå til tannlegen når det er så lenge siden sist, kanskje?
 
Var hos tannpleier for ca 2 mnd siden, tok dyprens av tenner og tannkjøtt, fjernet tannstein og tok røntgen :)

Sist jeg var er 3 år siden, planen er å gå en gang i året, men tiden går så fort.

Har bedt om å få automatisk innkalling nå, så jeg ikke glemmer:)
 
Jeg var for 6 mnd siden, går en gang i året, får innkalling når det nærmer seg.
 
For et halvt år siden. Jeg har en tannkjøttsykdom, så får innkalling hvert halvår.
 
Burde vært hos tannlegen og sjekket tenner, og kunne godt tenke meg en skikkelig rens av tennene:smiley-bounce015
 
Var nå på mandag og skal igjen om halvannen uke. Har vært altfor mye hos tannlegen de siste månedene. Har måttet rotfylle to tenner på nytt samt sette på nye kroner . Opererte ut visdomstann tre måneder før jeg påbegynte rotfyllingene og kronearbeidet. Helt krise, for det koster jo vanvittig mye. Spesielt ille når jeg tross alt har betalt omtrent samme sum tidligere for de to tennene (som altså rotfylles på nytt og kronene jeg hadde må erstattes av nye). Er hos tannlegen én gang i året normalt sett. Nå har jeg omtrent flyttet inn der.... Brukt 40.000 kr på tannlege det siste halve året.