hvor langt er jeg på vei?

Libbi

Flørter med forumet
hei hei!

lurte litt på hvordan dere rekner ut hvor langt dere er på vei i svangerskapet? jeg hadde siste mens 29 april og testet posetivt for en uke siden,så det jeg lurer på er skajeg rekne at jeg er 3 uker på vei eller 5 uker?? noen som vet? hvordan rekner dere det?
 
på startsiden til babyverden, er det noe som heter termin kalkulator. der skriver du inn når du hadde siste mens og så rekner den ut av seg selv.. du skal rekne fra da du hadde siste mens og ikke når du ble befruktet..

Lykke til!!!
 
hei jettemoren!

jeg har vert der og skjekker men så hørte jeg fra en vennine i dag at sjå jordmoren reknet dei fra 14 dager etter siste mens. ikke vet jeg men det stemmer sikkert litt og for det er vel rundt 14 dager etter siste mens det blir undfanget! men takk for svar!

klem linn s
 
Det stemmer nok!!! Fosteret ligger 14 dager etter deg. altså, når du er 5 uker på vei, er fosteret egentlig bare tre.. Så venninnen din har nok rett og! Men det er deg jordmoren går etter når hun fastsetter terminen.. Det er også derfor de sier at svangerskapet varer i 40 uker +/- 14 dager..
 
okey!! takk ska du ha! det va jo gått,hehe![:)]
hvordan går det me deg da? ser at du er 21 uker på vei.gleder meg til jeg er så lagt på vei.. føler det går så tregt nå.er det stygt å spørre deg om alderen din? har du barn fra før?

klem!!!
 
Heisann! Du hadde mensen 6 dager etter meg du, så du er nok akkurat 5 uker på vei. Og termin 5 februar! GRATULERER!!
 
takk takk Gurine! gleder meg veldigt.
gratulera til deg og!
hvordan er formen di da? har du barn fra før? dette er min første og jeg er 22år.Veldigt koseligt å høre fra noge i same båt [:D]


klem!
 
Heisann! Jeg er 30 år og dette er mitt fjerde barn. Har 3 gutter på 9,5 og 2(i juli). Formen er så der. Går småkvalm hele dagen og blir fort sinna og irritert. Hvordan er formen din da?
 
Legg inn dataene på kalkulatoren på babyverden.no. Det er viktig at du legger inn riktig sykluslengde - jeg la først inn 28 dager som er normalt, og da ble det 06.01.06. Men igår fant jeg ut at det faktisk var 24 dager, og endte da opp med termin 01.01.06....!!! Men det mest riktige får du vel på ultralyden.
Lykke til!
 
Back
Topp