Hvor lange lurer...

Stortsett ikke mer en 30-40min. Men dersom det er dupp i bevegelse(vogn/bil). Da kan hun sove leeeeenge
 
Omtrent 2-3 stk på 20 min på meg, hvis ikke vi er ute i vogn (må trilles), i bil i bevegelse eller i bæreselen. Da kan hun sove mye lengre. Blir tidlig overtrøtt på kvelden [emoji17]
 
Her er dagsrytmen ca. slik. Vi står opp ca. 07.00/07.30. Hun er da våken en times tid før hun tar en liten dupp på en time/halvannen. Etter duppen er hun våken i 1,5 - 2 timer før hun sovner ute i vogna i alt fra 3-5 timer. Våkner hun etter 3 timer så trenger hun en dupp på 1,5 time på ettermiddagen. Dersom hun sover nærmere 5 timer, så trenger ikke den siste duppen å være lengre enn 20 min. Legger seg for natta mellom 19.00 og 19.30, og sover stortsett natta igjennom.
 
Her er det gjerne en dupp i vognen under trilletur 1-3 timer på formiddag. Å så en dupp igjen på ettermiddag. Kanskje to om den første ikke er så lang. Så leggetid i 19-tiden [emoji4]
 
Hun har de siste dagene tullet litt med dagsoving. Hun pleide å ha en langdupp på 2-4 timer, men den har plutselig blitt til en time...og da blir det endel tull på ettermiddagen, med flere kortere dupper. Så akkurat nå er duppene fra 15 min til en time. I går ettermiddag sov hun vel mer eller mindre fra klokken 15-16.30, men da var det inn og ut av bil og bæresele siden vi måtte kjøre eldste til hip hop rett etter skolen.
Vi som hadde en så god rutine :sorry: men det er vel bare å venne seg til rutineskifting først som sist, sikkert ikke siste gang. Så nå ser det litt sånn her ut:

  • en dupp ca 09 (sover 20-60 min)
  • trilletur ca 11 (sover en times tid, har begynt å våkne når vogna stopper)
  • dupp ca 13.30 (sover til hun våkner eller jeg må vekke for å gi mat før evt skolehenting, kjører 14.40)
  • Dersom vi henter på skolen så sovner hun gjerne i bæreselen, hvis mannen henter så får hun mat ca 15 sånn at vi er klare for dupping når storesøstrene har ulike aktiviteter på ettermiddagen. Da sover hun enten i vogn som jeg triller eller i bæresele, alt ettersom hvilken aktivitet og hvor vi er.
  • En kveldsdupp i 19-tiden er alltid lurt, trengs ikke mer enn 20-30 minutter. Da er hun ikke grinete når vi har lesestund med hver vår storesøster (jeg ender ofte opp med å amme mens vi leser).
  • Natta mellom 21 og 22. Våkner en gang for mat, sover til hun blir vekt av storesøstre 07-07.30
 
Har ein langdubb no på formiddag, den er 2-3 timer men får oftast litt påfyll midt i dubben.
Resten av dagen er ikkje noko system på. Nokre dagar søv han knappast anna enn litt på puppen eit par gongar. Andre dagar kan han sove 30-45 min i vogna og litt på puppen.
 
Her er det maks 20 min hvis han ligger alene i vugga.. Kan sove lenger hvis han ligger hos meg eller er i bil/vogn.
Mao ser det ikke så lekkert ut hos oss for tida:nailbiting: Skulle virkelig ønske han hadde hatt litt lengre dupper så jeg hadde fått tid til å gjøre noe mer husarbeid eller tatt en dusj som varte lenger enn 3 min:bored:
 
Her er det maks 20 min hvis han ligger alene i vugga.. Kan sove lenger hvis han ligger hos meg eller er i bil/vogn.
Mao ser det ikke så lekkert ut hos oss for tida:nailbiting: Skulle virkelig ønske han hadde hatt litt lengre dupper så jeg hadde fått tid til å gjøre noe mer husarbeid eller tatt en dusj som varte lenger enn 3 min:bored:

Har du prøvd bæresele/sjal? Kanskje han vil sove lengre om han får sove på deg mens du gjør litt husarbeid? :)
Min liker ikke bæreselen for tiden, men hun sover gjerne en time i strekk om jeg legger henne i senga. Evt kan jeg gjøre noe husarbeid mens hun ligger under babygym eller i vippestolen å leker [emoji4]
 
Første dupp 1 time. Neste dupp mellom 3 og 6 timer. Resten er sånn små dupper:)

Når babyen sover så lange dupper, hvor lenge er h*n våken da?

Vanligvis sover min ca 1 time, er våken 1-2 timer osv (på dagtid). Men idag har hun plutselig lagt i fanget mitt (med puppen i munnen) i snart 3 timer..kan ha noe med at hun ble veldig sliten i går da, men blir spennende å se hvor lenge hun vil være våken etterpå :)
 
Jeg har kjøpt sjal men han er ikke supergira hehe. Men vi skal prøve oss frem, for det virker jo genialt !! Vi må no bare bli cant til det begge to.
Babygym er en reddende engel! Må sende takkekort til Fischer Price tror jeg:woot:
 
Når babyen sover så lange dupper, hvor lenge er h*n våken da?

Vanligvis sover min ca 1 time, er våken 1-2 timer osv (på dagtid). Men idag har hun plutselig lagt i fanget mitt (med puppen i munnen) i snart 3 timer..kan ha noe med at hun ble veldig sliten i går da, men blir spennende å se hvor lenge hun vil være våken etterpå :)
Hun er våken i 1,5-2 timer imellom:)
 
Siste to ukene har det kun blitt lurer på maks 40 minutter her. Stort sett 30 og det er også så lenge hun sover på trilletur i vogn. Sover godt og lenge om natta så kan jo kanskje være derfor? Men hun er jo trøtt hele tiden føler jeg når hun sover så kort :wideyed:
 
sover til ca07 på morgenen er oppe 1 times tid før hun sover til 12-13(08-12/13) tiden spiser når hun våkner og er oppe 30min -2 timer spiser og sover til ca 17(14/15-17) spiser er oppe til 19 og så er det kveldsmat og natt.
 
Back
Topp