Hvor kjøpe utstyr til baby?

Lavendel22

Betatt av forumet
Juliknøttene 2022
Vi tenker å ha en handlerunde og skaffe de fleste litt større ting. Altså vogn, bilstol, lekegrind, seng osv. Spørsmålet er hvor vi skal handle. Tenker vi bør til Stavanger eller Kristiansand for å finne litt utvalg, vi bor omtrent mitt mellom disse byene. Har hørt at barnashus i Arendal har mer utvalg enn Kristiansand, men vet noen hvordan barnas hus på Forus er i forhold til Kristiansand eller Arendal? Evt. andre butikker man burde sjekke ut på noen av disse stedene?
 
Har dessverre ikke noe lokal kunnskap, men tenkte jeg bare skulle nevne at det som oftest er billigere å kjøpe barne utstyr på nettet. Så et tips er å sjekke pris på nettet før man kjøper i fysisk butikk (greit å spare der man kan). Et tips til er å prøve bilstolen i deres bil før dere kjøper den for å sikre at stolen får riktig vinkel/helning.
 
Har dessverre ikke noe lokal kunnskap, men tenkte jeg bare skulle nevne at det som oftest er billigere å kjøpe barne utstyr på nettet. Så et tips er å sjekke pris på nettet før man kjøper i fysisk butikk (greit å spare der man kan). Et tips til er å prøve bilstolen i deres bil før dere kjøper den for å sikre at stolen får riktig vinkel/helning.

Ja, vi har tenkt litt på om vi bare skal dra rundt for å kikke og finne ut hva vi vil ha. Også følge med på nett om det evt kommer noe tilbud etter hvert, så er mulig vi gjør der slik. Men vil uansett prøve litt forskjellige vogner, og som du sier teste bilstoler i bilen osv.
 
Har ikke vært i Arendal/Kristiansand på barnas hus. Men på Forus ligger babyshop og barnas hus 20 meter ifra hverandre, så det er jo veldig greit. Andre butikker i området er babycare på Kvadrat kjøpesenter, barnas hus Hillevåg, og sprell i sentrum. Tviler på at sprell har store varer “inne”, må nok bestilles på forhånd.
 
Back
Topp