Hvilken tvillingvogn er best?

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Selv har jeg bestilt Bugaboo Donkey, og håper den svarer til forventningene:)
 
Henger meg på denne tråden. Har vurdert den som du har, men har falt litt for emmaljunga double viking vogna også. :)
Kan eg spør kvifor du valgte akkurat denne vogna? :)
 
Vi har kjøpt TFK twinner twist! :) jeg prøvde å trille både bogaboo og Emma ljunga sin, men de passer ikke for meg / oss. Jeg syns bugaboo var stiv og ubehagelig å trille (selv om den dog var veldig lett og ledig :p OG jeg likte at man kunne personalisere den med farger osv), samboer også syns den var ubehagelig.

Emma ljunga sin (aner ikke hvilken modell, mens det fins vel ikke så mange av dem? :p) syns jeg var en skikkelig pen vogn. Klassisk og rett og slett nydelig å se på. Gode hjul og muligheter. Men for oss ble den for stor og tung. Jeg orker ikke tanken på å prøve å legge den sammen og LØFTE den inn i bilen :p

TFK sin hadde et mer sporty utseende som vi likte, og alle tingene vi likte i en og samme vogn <3 håndbrems var ekstra gull!
 
Vi har kjøpt TFK twinner twist! :) jeg prøvde å trille både bogaboo og Emma ljunga sin, men de passer ikke for meg / oss. Jeg syns bugaboo var stiv og ubehagelig å trille (selv om den dog var veldig lett og ledig :p OG jeg likte at man kunne personalisere den med farger osv), samboer også syns den var ubehagelig.

Emma ljunga sin (aner ikke hvilken modell, mens det fins vel ikke så mange av dem? :p) syns jeg var en skikkelig pen vogn. Klassisk og rett og slett nydelig å se på. Gode hjul og muligheter. Men for oss ble den for stor og tung. Jeg orker ikke tanken på å prøve å legge den sammen og LØFTE den inn i bilen :p

TFK sin hadde et mer sporty utseende som vi likte, og alle tingene vi likte i en og samme vogn <3 håndbrems var ekstra gull!
Har TFK vendbare sittedeler? Vi vet ikke hvilken vogn vi skal velge, men vil ha sittedeler som kan snus mot den som triller.
 
Har hatt bugaboo donkey som søskenvogn i 1,5 år og er kjempefornøyd. Så den overtar tvillingene og så satser vi på at bror på 1,5 år liker søskenbrettet
 
Vi har TFK. Fornøgd med vogna, men litt tungvint når en skal inn og ut av bilen. Vi så på Emmaljuna, men den har ikke sittedel som kan legges flat. Hadde også lyst på vendbar sittedel, men for oss var håndbrems viktig. Med keisersnitt var håndbremsen gull verdt, hadde blitt lite trilling på mor de første 3 mnd om ikke bremsen hadde hvert der. Sittedelene er god og romslige, og lang i ryggen syns jeg. Minuset er kallesjene, de er vedig korte på sittedelen. Har derfor kjøpt Tinkafu sin forlenger. Det funger greit så lenge det ikke blåser. Vi vurderte Babyjogger city gt dobbel, men der var baggene veldig små.
 
Vi har Basson Baby Duo Twin og er fornøyd :) Vendbare sittedeler, smal (74,5 cm, så går inn alt av standarddører), lett å legge sammen, romslig oppbevaring under vogna og god å trille.
Har også hatt Emmaljunga Double Viking.

Tror forøvrig smaken er som baken, og det er vanskelig å si hva som er best.
For meg var vendbare sittedeler et absolutt must. Jeg trives med å se jentene når jeg triller, og jentene trives også med det.

Jeg vil anbefale å prøvetrille vognene i butikken. Jeg vurderte Bugaboo Donkey helt til jeg prøvetrillet den. Synes den var veldig lav, altså langt ned til bagdeler/sportsdeler og veldig riggaløs.
 
Her blir det Bugaboo Donkey siden den er så mye mer praktisk enn Emmaljunga sin. Vi fikk se forskjellen på hvor godt sammenleggbare de var, og da var det ingen tvil! Donkey kan også slås sammen til å bli en enkeltvogn om man ikke skulle trenge at vognen er dobbel hele tiden, eller bruke vognen igjen til søsken senere :)
 
Her blir det emmaljunga double viking. Elsker emmaljunga, skal aldri ha noe annet :Heartred
 
Sniker inn. Har to tette barn med 15 mnd mellom.
Vi har emmaljunga dobbel viking og vært veldig fornøyd. Valgte den av grunnet bla:
- vendbare sittedeler
- god demping uansett terreng (synes dempingen er bedre på den enn bugaboo) - brukt den i hele vinter på asfalt, grus, snø og holke
- den er smal nok til å komme inn en vanlig inngangsdør - det er gull verdt å bare kunne kjøre vogna rett inn og ikke måtte flytte ut unger før vogna legges sammen deretter bære inn.

Vi har også kjøpt et ekstra enkelt understell slik at vi kan bruke bag/sittedel der til kun en unge, men dette er kanskje mer aktuelt for oss med søsken og ikke tvillinger.

Det eneste jeg savner på vogna er håndbrems, men det var viktigere for meg med vendbare sittedeler og at vogna kan kjøres rett inn døra.
 
Noen som har vært borti vognen fra Beemo? Ganske så grei pris på den på Jollyrom men vil liksom ikke gjøre et bomkjøp heller da ;):)
 
Stemmer det at tvillingvogner er smalere i både baggen og sittedelen?
Det stemmer. Må nesten bli sånn for at en skal kunne komme seg rundt i butikker etc, og inn vanlige dører.
Har ikke vært noe problem her foreløpig. Jentene er 18 mnd. Men ser at andre tvillingmammaer med tvillinger som er på alder med mine sliter mer med lengden på ryggen på sportsdelene til vognene de har (stort sett bugaboo og emmaljunga double viking). Hvis en har lange barn blir de fort korte i ryggen.
 
Da er Bugaboo Donkey 2 bestilt :D
 
Selv har jeg bestilt Bugaboo Donkey, og håper den svarer til forventningene:)
Det er den vogna vi også har som vår favoritt! (Donkey) [emoji108]Elsker at man ikke trenger to hender for å løsne og bære med seg baggene inn! Og det grå premiumstoffet er nydelig i mine øyne [emoji7] Jeg liker ikke looken på TFK sin og at man må vende barna fra seg så tidlig, men skulle gjerne hatt håndbremsen og lufthjulene... Emmaljunga føltes ranglete, stoffet virket billig/svakt og den var vanskeligst å slå sammen av de vi prøvde...
 
-
 
Last edited:
Back
Topp