Hvilken stellekommode er bra?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Vil gjerne ha tips om stellekommode. Har litt lite soverom, så tenkte å ha babyklærne i stellekommode på badet. Har skjønt at slike stellekommoder med badekar i gjør alle klærne våte når babyen plasker, så tenker primært på stellekommode uten badekar og så har badekar ved siden av. Vil gjerne ha en som kan brukes til vanlig kommode når man ikke bruker stellebordet under. Synes også at det ser mest praktisk ut med kommoder hvor babyen har beina mot deg når du står foran kommoden og som altså har en slags plate som stikker ut oppå kommoden. Har jeg rett i det eller er dere som har stellekommoder hvor babyen ligger med siden mot fronten av kommoden fornøyde? Har vask rett ved siden av, så tenker det er mest praktisk å stå foran kommoden for å nå vasken... :) Vil også gjerne ha god kvalitet og ikke slik hvor skuffebunnen faller ut når skuffen er halvfull med klær...
 
Vi skal kjøpe en malmkommode med 4 skuffer, og ha stellematte på toppen! Vet ikke hvordan det kommer til å bli, men kan ikke skjønne at det ikke skal gå bra? [emoji1]
 
Om du ikke vil ha med badekar så ville jeg bare sett på vanlige kommoder egentlig. Vi har en med badekar og var veldig fornøyd med den til eldste, som var liten og veldig rolig. Med minsten har vi nå gått over til å bruke badekaret pga han er mye større og plasker mye mer enn frøkna gjorde. Og da blir klærne våte ja :eek: Han er 3 mnd.

Den fungerer gull som en vanlig kommode med stellematte oppå, men siden det ikke er lokk på vanlige kommoder vil jeg da anbefale å ha antiskli under matta :)
Vi har vår med siden mot fronten og jeg syns det fungerer supert. Også vanskeligere å bli truffet av strålen om det er en liten gutt som tisser [emoji14]
 
Om du ikke vil ha med badekar så ville jeg bare sett på vanlige kommoder egentlig. Vi har en med badekar og var veldig fornøyd med den til eldste, som var liten og veldig rolig. Med minsten har vi nå gått over til å bruke badekaret pga han er mye større og plasker mye mer enn frøkna gjorde. Og da blir klærne våte ja :eek: Han er 3 mnd.

Den fungerer gull som en vanlig kommode med stellematte oppå, men siden det ikke er lokk på vanlige kommoder vil jeg da anbefale å ha antiskli under matta :)
Vi har vår med siden mot fronten og jeg syns det fungerer supert. Også vanskeligere å bli truffet av strålen om det er en liten gutt som tisser [emoji14]

Aha, har ikke tenkt på det med tissingen. :) Så du står ved siden av babyen og steller altså, og ikke på kortenden av kommoden?
 
Vi skal kjøpe en malmkommode med 4 skuffer, og ha stellematte på toppen! Vet ikke hvordan det kommer til å bli, men kan ikke skjønne at det ikke skal gå bra? [emoji1]

Kjenner du til Malmkommodene? De er vel fra Ikea? Har erfart tidligere at i skuffer fra Ikea faller bunnen ut, som ikke er særlig gøy...
 
Kjenner du til Malmkommodene? De er vel fra Ikea? Har erfart tidligere at i skuffer fra Ikea faller bunnen ut, som ikke er særlig gøy...
Har bare positiv erfaring med malmkommodene jeg ihvertfall
Hadde en med tre skuffer for å ha mine klær i, og de var stappfulle! Ingen bunn som datt ut [emoji4]
 
Aha, har ikke tenkt på det med tissingen. :) Så du står ved siden av babyen og steller altså, og ikke på kortenden av kommoden?
Står ved siden av ja. Har ikke så mange valg hjemme, men fungerer veldig bra syns jeg :D
 
Har bare positiv erfaring med malmkommodene jeg ihvertfall
Hadde en med tre skuffer for å ha mine klær i, og de var stappfulle! Ingen bunn som datt ut [emoji4]

Ok, så bra! Har bare oppbevaringssystem fra Ikea, tror det heter Ivar, hvis jeg husker riktig, og der faller bunnen ut av skuffene hele tiden, selv når de bare er halvfulle med lette ting.
 
Vi har en vi fikk oss brukt av merket Brio som er helt perfekt for oss.
Om du ser i nederste hylle har den plass til sammenleggbart badekar fra Stokke der.
94780f3f2dcafa96e31910ee2d6306b2.jpg
 
Ok, så bra! Har bare oppbevaringssystem fra Ikea, tror det heter Ivar, hvis jeg husker riktig, og der faller bunnen ut av skuffene hele tiden, selv når de bare er halvfulle med lette ting.
Skjønner at det er kjipt ja [emoji53]
 
Vi har en vi fikk oss brukt av merket Brio som er helt perfekt for oss.
Om du ser i nederste hylle har den plass til sammenleggbart badekar fra Stokke der.
94780f3f2dcafa96e31910ee2d6306b2.jpg

Den var fin! Er du fornøyd med badekaret? Fungerer det til en nyfødt?
 
Den var fin! Er du fornøyd med badekaret? Fungerer det til en nyfødt?
Veldig fornøyd med badekaret. Har funka supert for oss. Vi kjøpte egentlig det nyfødt innlegget til badekaret, men det var bortkasta penger for oss, har ikke hatt bruk for det i det hele tatt.
 
Jeg foretrekker å stelle fra siden. Synes det rett og slett er lettere, samt slipper å treffes av DEN strålen ja.
 
Denne har vi. Kjøpte den brukt på finn. Veldig solid, barnet kan legges både mot deg med beina og sidelengs. Store gode skuffer og skap.
Babydan Tarok [emoji4]
 

Vedlegg

  • tarok_w_122_11_st2%20(1).jpg
    tarok_w_122_11_st2%20(1).jpg
    19,8 KB · Visninger: 30
Vi har stellebordet fra IKEA som kan bygges om til bokhylle (hensvik? Eller noe..) etter endt stelleperiode på badet. Har ekstra bleier, stokke-badekaret, badeleker, svømmetøy osv i de nederste hyllene. Og på rommet hennes, rett over gangen fra badet, har vi Hemnes kommode med 8 skuffer til klær, sengetøy osv - den er det masse plass i og hadde fungert som stelleplass for meg hvis behov. Den er ganske høy men det er jeg også.. Jeg jobber i bhg og på min avdeling steller vi "fra siden", det handler bare om hva man er vant til. Jeg liker å ha den hylla på badet, så enkelt å ha ekstra stelleunderlag/håndklær, kluter, salver, olje m.m tilgjengelig på hylla over stelleplassen. Og har en uro hengende der så hun har noe å se på.
f52f841a6b39a3f1c7eb32d7ca3e2105.jpg
 
Back
Topp