Hvilken dyne til nyfødt?

Det holder foreløpig med én dyne hos oss, men regner med vi ender opp med dun her også ja :)

Har foreløpig bare sett på nettsidene til princess og KID, men KID hadde myyye mer utvalg av sengetøy i den minste størrelsen enn princess har. Men skal ta en titt i butikken også da :)

De hadde også en del fint på jysk! Kjøpte også et sett på sparkjøp. Hvor mange dynetrekk og laken trenger man egentlig?
 
De hadde også en del fint på jysk! Kjøpte også et sett på sparkjøp. Hvor mange dynetrekk og laken trenger man egentlig?
Jeg har kjøpt inn 2 stk av hver. En til bruk og en til det første må vaskes :)
 
Jeg har kjøpt tre sett til den minste dyna, orker ikke stressvasking. Hva om det skjer to uhell samme natt?? Ja, jeg ser for meg mye tissing og annet søl, mulig jeg bare er paranoid førstegangs ;)
 
Jeg har kjøpt tre sett til den minste dyna, orker ikke stressvasking. Hva om det skjer to uhell samme natt?? Ja, jeg ser for meg mye tissing og annet søl, mulig jeg bare er paranoid førstegangs ;)
Jeg tenker også å kjøpe inn tre sett, så er man sikre på at man alltid har hvert fall ett rent :)
 
Jeg har kjøpt tre sett til den minste dyna, orker ikke stressvasking. Hva om det skjer to uhell samme natt?? Ja, jeg ser for meg mye tissing og annet søl, mulig jeg bare er paranoid førstegangs ;)

Høres fornuftig ut! Har tre sett, så da kan jeg krysse det av på lista :)
 
Vi hadde fiberdyne den første tida men byttet raskt over til dundyna fra andungen pga astma hos den lille. Kommer til å fortsette med dun :)
 
Tenker å ha babynest og dyne i vogna første tiden. Noen som har noe erfaring med det? :)
 
Tenker å ha babynest og dyne i vogna første tiden. Noen som har noe erfaring med det? :)
Tror ikke du trenger babynest i vognen. De er gjerne smale nok fra før, så baby ligger tett og trygt :) anbefaler å ha et lammeskinn under istedet. Den hjelper å regulere varmen på baby :)
 
Vi har det så varmt i stua at vi velger å ikke ha dyne til dagsoving. Holder i massevis med et teppe bare. Så velger vi juniordyne til seng, og vognpose i vogna. Alt er smak og behag å handler om hva du synes er best og mest praktisk:)
 
Har fått arvet/lånt en sånn moses-vugge av svigerinne og lurer på om vi kanskje burde kjøpt en liten dyne til denne... http://www.jollyroom.no/barnerommet..._content=144&gclid=CPq7poiHvs4CFebbcgodTkEACA Tenkte i utgangspunktet kun å kjøpe 80x100. Eller kanskje det holder med teppe som nevnt over? Vi har vell sånn vanlig temperatur i stua, er ofte litt kaldere på vinteren da...
Dere klarer vel fint å sitte på stua om vinteren selv uten at det blir for kaldt, så da tenker jeg at det sikkert holder med teppe. Kjøp et godt ullteppe og ha et lammeskinn under babyen så blir det nok godt. Og så lenge dere ikke tenker å legge babyen i vugga med bare bleie så tror jeg det vil bli bra :) men om dere heller ønsker dyne så kjøper dere selvfølgelig det :D
 
Dere klarer vel fint å sitte på stua om vinteren selv uten at det blir for kaldt, så da tenker jeg at det sikkert holder med teppe. Kjøp et godt ullteppe og ha et lammeskinn under babyen så blir det nok godt. Og så lenge dere ikke tenker å legge babyen i vugga med bare bleie så tror jeg det vil bli bra :) men om dere heller ønsker dyne så kjøper dere selvfølgelig det :D

Sant - lammeskinn og teppe holder nok sikkert Hehe, ingen planer om å legge henne i vugga med kun bleie nei ;)
 
Hehehe må le litt når jeg går igjennom denne tråden og leser om alle ulike teorier og synspunkt som kommer fram bare om hvordan teppe man skal bruke til baby:p det skal ikke være lett altså.. Men selv har jeg både liten dundyne (til starten) og den litt større til etterhvert. Når babyen er i stua tror jeg nok det blir nok med et helseteppe/pledd og et lammeskinn under :happy: er bare å prøve seg litt frem og. Babyer er ulike i temperatur og noen fryser lett, mens andre svetter bare du tar på dem body ;) det viktigste må være at man er forsiktig når det er veldig kaldt ute..godt vi har 1-2 måneder å finne ut av utesovingen før det blir forferdelig kaldt..
 
Back
Topp