Hvilken bil har dere?

Subaru Legacy. Veldig fornøyd med bilen, solid og høy kvalitet, lite problemer og kommer fram overalt, men baksetet er noe trangt til tre bilseter. Blir likevel å beholde den en stund til, har ikke lyst på nytt billån nå, ønsker å ta ut noe ulønnet permisjon, så greit å slippe den utgiften :)
 
Har en BMW 5 serie, hadde aldri klart oss uten stasjonsvogn med barn og hund [emoji4][emoji28]
 
Subaru Forester xt tror jeg den heter [emoji1] 230hester og firehjulstrekk, fantastisk å kjøre og masse plass til barneseter, vogn og bagasje!
 
Toyota avensis. Helt grei, men skulle gjerne hatt en bil som var litt høyere og med firhjulstrekk.
 
Toyota corolla [emoji28][emoji28]
Drømmer skikkelig om en Mitsubishi (hurra for telefonordbok som klarer forstå hva jeg mener!) outlander. Men blir nok med drømmen frem til lottolykken snur [emoji14]
 
Mercedes Benz E klasse stasjonsvogn w212 og Mercedes Benz E klasse stasjonsvogn w211 som bil nr 2.
 
Vi kjører en BMW 1-serie og en Skoda Fabia. Må nok bytte til noe større før den lille kommer [emoji85]
 
Tesla! Er veldig FOR EL-bil mht. miljøet. :D
Og jeg er veldig i mot El bil,mtp miljøet ;)

Den dagen de kommer med batteripakker som er 100% gjensirkulerbart, den dagen de greier å produsere disse bilene mer miljøvennlig, og vi lager nok strøm så vi slipper å måtte kjøpe fra kulldrift osv.. Ja da kanskje ;)

Men absolutt for at vi skal tenke miljø, men da ønsker jeg mer miljøvennlig bil ;)
 
Og jeg er veldig i mot El bil,mtp miljøet ;)

Den dagen de kommer med batteripakker som er 100% gjensirkulerbart, den dagen de greier å produsere disse bilene mer miljøvennlig, og vi lager nok strøm så vi slipper å måtte kjøpe fra kulldrift osv.. Ja da kanskje ;)

Men absolutt for at vi skal tenke miljø, men da ønsker jeg mer miljøvennlig bil ;)

Norge produserer nok strøm i utgangspunktet til å ikke måtte kjøpe fra kulldrift, det er bare det at vi selger det til utlandet for en billig penge, for så å kjøpe inn selv. Stort paradoks egentlig.

Dersom man skulle ha ventet med produsering av EL-biler til bilbatteriene hadde blitt resirkulerbart, så hadde biler som går på fossilt drivstoff o.l. allerede rukket å forurense langt mer enn hva batteriene i EL-biler vil komme til å utgjøre. EL-biler bidrar i alle fall pr. I DAG, selv om det kanskje ikke er mye i lengden, så er det uansett bedre enn ingenting. Et sted må man jo begynne. ;)
 
Norge produserer nok strøm i utgangspunktet til å ikke måtte kjøpe fra kulldrift, det er bare det at vi selger det til utlandet for en billig penge, for så å kjøpe inn selv. Stort paradoks egentlig.

Dersom man skulle ha ventet med produsering av EL-biler til bilbatteriene hadde blitt resirkulerbart, så hadde biler som går på fossilt drivstoff o.l. allerede rukket å forurense langt mer enn hva batteriene i EL-biler vil komme til å utgjøre. EL-biler bidrar i alle fall pr. I DAG, selv om det kanskje ikke er mye i lengden, så er det uansett bedre enn ingenting. Et sted må man jo begynne. ;)
De bidrar til noe bedre miljø akkurat der den kjører, men ikke der de blir produsert. Er og en stor miljø synder den dagen den trenger nytt batteri ;)
Men den forureser på sin kjøre tur som alle biler,med svevestøv osv ;)

Vi produserer ikke nok til at vi alle skal gå over til strøm ;)
 
Får ny Passat GTE nå i juli :D
 
Back
Topp