Hvilken barnevogn?

Spentjente92

Andre møte med forumet
Har dere tenkt på barnevogn? Lenge til termin enda. Men kjenner at jeg ser ekstra på barnevogne irundt meg.


Her i familien er TFK joggster twist under vurdering? Noen som har prøvd?
 
Vi har en emmaljunga etter snuppa som vi kommer til å bruke :)
 
Vi bruker nok emmaljungaen etter storebror (iiik, så rart å kalle babyen min det) :) siden han er under 2 år når babyen kommer må vi vurdere søskenvogn da :)
 
Skal bruke emmaljunga etter storesøster, men spørs om vi må kjøpe en søsken vogn i tillegg :)
 
Som førstegangs føler jeg meg helt borte i vognjungelen. Må nok Google mye, og dra innom en bra vognforhandler for å kikke. Har i utgangspunktet bestemt meg for vogn med 4, faste, store hjul.
 
Som førstegangs føler jeg meg helt borte i vognjungelen. Må nok Google mye, og dra innom en bra vognforhandler for å kikke. Har i utgangspunktet bestemt meg for vogn med 4, faste, store hjul.
Vi har emmaljunga mondial delux :) vi var veldig fornøyd med bagdelen, men det er en tung vogn!
 
Førstegangs og veldig usikker enda! Mondial deluxe frister, og Silver Cross Elegance.
Noen som har erfaringer med sistnevnte? :)
 
Vi skal ha TFK Søskenvogn, siden jeg har en gutt på 5 mnd fra før :)
 
Vi har en mountain buggy urban jungle fra før. Veldig fornøyd med den. Lett og manøvre og slå sammen. Perfekt i byen med fortauskanter osv. Noe smått jeg ville endret på, men det har de heldigvis endret i 2015 modellene. Nå driver jeg derimot å kikker på søskenvogn. Storesøster vil være to år når den lille kommer og er jo fint å kunne frakte begge to med seg. Her er jeg derimot ganske blank. Jeg ønsker å kunne ha de vendt til meg, i hvertfall den lille. Muligens Bugaboo donkey søskenvogn men som man kan gjøre om til singelvogn også. (Noen som har hørt noe eller vet om noen som har denne? Er det lett å gjøre den om til singelvogn tro?) Tenker det hadde vært helt supert når jeg har levert storesøster i bhgen og skal være hjemme med den minste. Trenger jo ikke gå rundt med en søskenvogn da..
 
Vi har snakket om emmaljunga mondial deluxe, men vet ikke helt om en så "tung" vogn er det rette nå eller om vi skal prøve litt først :) gubben vil veldig gjerne ha emmaljunga da :p
 
Har sett på en stund sammen med en venninne da hun skulle ha vogn..
det blir nok en buggaboo eller stokke.. jeg liker stokke sine godt..
men jeg må vel ivei å prøve å ta på dem litt.. men det er leeenge til ja..
 
jeg skal ha mountain buggy urban jungle V3 om ikke V3.1 denne gangen... (så lenge det kun er en peanøtt i magen og ikke to) om det er to, så TFK twinner twist, eller mountain byggy duet.
Jeg elsker mountain buggyen, den hadde vi til storebror. Og brukte den til han var ca 4 år (pga astma og mye sykdom så var han mye sliten og det var enklere å dytte han rundt i vogn når han var så sliten at han sovnet, enn å bære på han i lengden).

Men jeg ønsker meg også elastisk sjal (bæresjal) til å ha med rundt. Sist hadde vi Ergobaby 360 orginal. men der må vi ha med bæreinlegg og den var umulig å amme med, så ønsker sjal slik at vi kan bruke fra peanøtten er nyfødt og gjøre det enklere å amme "on the go"...
 
Jeg kan nesten ingenting om barnevogn, da jeg er førstegangsgravid. Vil gjerne ha en joggevogn etter hvert, men det blir vel når baby blir litt større. Men sånn vanlig vogn aner jeg ikke hva vi skal ha. Syns vogner er så dyrt, så kanskje vi kommer til å kjøpe noe brukt. Vi får se :)
 
Jeg kan nesten ingenting om barnevogn, da jeg er førstegangsgravid. Vil gjerne ha en joggevogn etter hvert, men det blir vel når baby blir litt større. Men sånn vanlig vogn aner jeg ikke hva vi skal ha. Syns vogner er så dyrt, så kanskje vi kommer til å kjøpe noe brukt. Vi får se :)
Jeg anbefaler deg å gå i barnebutiller som selger barnevogner og "testekjøre" de forskjellige. Om du har en venninne med små barn så lån med deg de og prøve kjør... Kjenn på hvordan vognene svinger, hvor tung de er etcetc.. Var det vi gjorde med første mann...
 
Har bugaboo buffalo etter første, bruker den til neste. Jeg vil anbefale svingbart/svingbare forhjul, det gjør det så mye enklere!!
 
VI har emmaljunga duo egde etter nr 1, så vi får vel bruke den :)
 
Back
Topp