Hvilken alder slutta barnet ditt med bilstol?

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Har lest om kg og høyde krav. Men hvilken alder er det ca? Jenta mi på 7,5 år mangler 8 kg på vekt. Lenge siden eg sjekka høyden. Men ho vokser ganske seint nå. Så blir vell noen år til.
 
Vel med ei på 9 år som veier 25,5 kg og er 132 cm er det en stund til hun har vokst ut av beltestolen sin ;)
 
9åringen her er 138cm og 32 kg, så blir å fortsette en liten stund til. :)
 
Min på 8,5 år sluttet for ca et år siden. Da nådde hun høydekravet :)
 
8 år, 140 høy så hu sitter uten på korte turer (ned på butikken osv) og med pute ellers ;)
 
Er det enten eller på kravene eller må begge være oppfylt?
Det er enten eller ifølge loven (dette egentlig for at det ikke skal være påbudt med beltestol for små voksne. Jeg hadde engang en kollega som var under høydekravet (genetisk sett asiatisk) som satte pris på at hun slapp barnestol ;-)
 
9 1/2 år var eldste da han sluttet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min er 9.5 og sitter fortsatt i beltestol. Han må nå 36 kg eller 150 før han får slutte
 
Hihi, jeg er selv bare 9 cm unna å måtte sittet i beltestol ser jeg :p

Her er snart 7-åringen 130 cm, men bare 26 kg, så han når nok høydekravet først...
 
Jenta på 7,5 er 134 cm, men kun 24 kg, så blir nok høyden som avgjør her. Regner med hun blir sittende et år og to til :)
 
Her måtte vi slutte med stol til storebror på snart 9 når minstemann kom. Han er over minstekravet på høyde.
 
Elste på 10 år slutta nettopp. Kun uker siden. Begge kravene er på plass da.
 
Hva er egentlig høyde og vektkravet?
 
Back
Topp