Hvilke størrelse...

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
...kjøper dere til barnet til den første tiden etter fødsel?
Jeg har ikke handla mindre enn str 56, likevel sier svigers at hun tror det blir for trangt! Skal da ikke bade i klærna første ukene heller... [emoji14] Forberedt på å lagre opp til overgang til str 62 ganske kjapt :)
 
Har kjøpt en del i 50 og mye i 56. Sønnen min druknet i str 50 og blir det for smått er det faktisk bare å selge det igjen[emoji12] hehe
 
Vi kjøpte ingen klær i str 50 til førstemann, og vi måtte ut og handle etterpå, for å si det sånn! 48 cm lang og bare 3030 gram (2800 gram da vi dro hjem fra sykehuset), så han druknet i alt. Så vi kommer til å/har kjøpt noe i 50 til å ha med på sykehuset. Ei venninne sin gutt har brukt 50 i en mnd nå. Så du bør ha noe som er mindre enn 62 i hvertfall [emoji4]
 
Vi kjøpte ingen klær i str 50 til førstemann, og vi måtte ut og handle etterpå, for å si det sånn! 48 cm lang og bare 3030 gram (2800 gram da vi dro hjem fra sykehuset), så han druknet i alt. Så vi kommer til å/har kjøpt noe i 50 til å ha med på sykehuset. Ei venninne sin gutt har brukt 50 i en mnd nå. Så du bør ha noe som er mindre enn 62 i hvertfall [emoji4]
Ja der ser du! Alt ser sååå lite ut, men de er jo ikke så store når dem kommer :)
 
Har kjøpt litt i 50 og litt i 56, må se gjennom og fundere om jeg trenger noe mer, rekner med det blir mye body og strømpebukse /bukse den første tiden, og enig med deg at mini ikke skal drukne i klærne heller. Ikke kjøpt så veldig mye i 62 enda, hørt at det ofte gjerne er 62 man får i gave, så venter litt med å kjøpe for mye i den størrelsen. Butikkene er åpen etter mini er født også, så om vi ser det er noe vi trenger mer av så får jeg, mannen eller andre (besteforeldre, tanter/onkler) ta turen innom for å handle det.
 
Har kjøpt 3 bodyer i str 50. Tenker det er greit å ha noe i den minste størrelsen. Har 3 stk i 56 og 3 stk i 62. Har kjøpt en del klær når det har vært salg.. litt redd for å ha for mye. Når går de over til 62 ca? Og hvor lenge bruker de det? Har svært lite lyst å vaske klær hele døgnet, da bruker jeg heller ekstra penger på mer klær.. Gutt her estimert til å veie 3500-3600.
 
Storebror her i huset veide 3200 og druknet i str 50. Ble advart mot å kjøpe noe særlig i 50, men det endte bare med at venninner måtte komme med en del tøy i str 50. Fristet ikke akkurat å dra på shopping;) i tillegg gulpet han MYE så vi trengte masse skift. Lillesøster ser ikke ut til å bli større, tvert i mot, så her blir det en del i str 50:)
 
Har absolutt mest i str. 56, men også litt i str. 50, men det er arvet for det meste.. Jeg setter barn til verden som raser opp i vekt da :)
 
Eldste var 53 cm, str 50 passet likevel mye bedre enn 56 de første to ukene :) har ikke kjøpt noen nye klær, da jeg satser på at det fra sist gang kan brukes :)
 
Mine barn var for små til str 50, så jeg har en dle av det, også brukte minste gutten 56 ganske lenge, han er fortsatt liten og bruker klær som tilsvarer 6 mnd-1 år mindre enn han er :p
 
Ingen av jentene mine brukte str 50, de passet rett i str 56. Så da satser jeg bare på at det gjelder lillebror også. Om det så skulle være at han trenger str 50 så får det heller kjøpes etter fødselen [emoji4]
 
Dette med størrelse er så forskjellig.
Storebror var 3800 og 52 cm, likevel var 56 godt stort og vi endte opp med å handle mer i 50. Ikke mye, men litt :) hadde vell 3-4 bodyer og noen bukser.

I 56 hadde vi mer, husker ikke når vi skiftet til 62 men brukte 56 en stund :)

Men er du usikker så kjøp inn litt og fyll på etterhvert :) noen går rett på 56, andre er bare innom 56 og noen bruker 50 lenge..
Jeg hadde venninner som fikk 5 og 12 uker etter meg, og vi brukte 62 samtidig selv om de var yngre.
 
Vi har arvet litt, men veldig lite i nyfødt størrelse, så da har jeg begynt å handle inn så smått[emoji4] størrelse 50 og 56!
 
Kjøper kun 56 og oppover. Mest i 62, da jeg kun brukte 56 3-4 uker med førstemann :) det lille jeg kjøpte i str 50 fikk jeg aldri brukt..
 
Jeg har litt i str 50, mest i 56! Tenker at d er sommer og varmt, sp klær kan bli overvurdert [emoji3] jeg har vært heldig og arvet det meste- så har nok uansett og har ønsket meg gaver i str 62 [emoji3]
 
Vi brukte 50 i starten sist selv om han var nesten 3900 da han ble født. Og 56 brukte vi en del av.
Sikkert greit å ha noe i 50, men det går an å shoppe etter fødsel også. Jeg syns det var litt mas å gå i butikken, men gjordedet bare online.
 
Har bittelitt i 50 etter størstebror, han brukte det de første ukene. Nr var 4290g og 53 cm så han var født rett i 56. Så jeg har ikke turt å kjøpe så mye mindre. Får heller supplere om det skulle trenges [emoji4]
 
Back
Topp