Hvilke bleier bruker dere nå?

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Jeg synes dette med bleier er blitt en evig runddans. Aldri hadde jeg tenkt at passform kan endre seg så mye på så kort tid. En ting er at de vokser disse små, som ugress, og man ila det første året bytter størrelse x antall ganger. Men så kommer dette med passform i tillegg og jeg føler vi har vært innom alt som finnes av bleier på markedet, alt til sin tid. Bruker en bleietype en stund, men så begynner uhellene å komme og vi prøver ut til vi finner en som duger, som da holder en periode før uhellene starter igjen. Nå er vi på Änglamark sine bleier og de har vært helt supre i snart et par måneder, men jeg føler nesten allerede at de som skal være fra 7-18 kg (!!!) allerede begynner å bli litt snaue i størrelsen, og frøkna har nettopp bikket 8 kg bare. :rolleyes: Tenker jeg prøver Änglamark str. 5 før jeg evt. prøver å bytte merke igjen, er så fornøyd med dem. Men altså; bleier - jeg blir ikke klok. Gjør du?
 
Vi bruker Libero str 4 nå. Har prøvd både lillego og rema 1000 sine, men likte ikke passform og lukt på de. Nå har vi nettopp byttet fra str 3 til 4. Da hun brukte str 3 brukte hun Libero comfort på dagen og Touch på natt, men når vi byttet til 4 syntes jeg Touch sitter bedre. Hun veide 6800g i begynnelsen av mars(Hun var 6mnd 31.03), tror vi er oppe i hvertfall 7500g nå. Skal på ny kontroll/barseltreff til onsdag:happy:

Vi har heller ikke hatt uhell siden hun var ca 1mnd gammel:dummy1:

Mulig dette ble rotete svart:facepalm:
 
Vi bruker lillego nr 4 på dagtid og libero nr 5 på natt. Men skal gå over til nr 6 på natt snart for nr 5 begynner å bli trange.

Mini er 10kg (kanskje 11 kg).
 
Vi har brukt str 5 en stund, da hun er god og rund så str 4 ble veldig trang
 
Faller alltid tilbake til Libero Touch. Nr 3 nå. Har prøvd mange andre merker (Lillego, Rema1000, Änglamark, Pampers), men passform, sårhet osv er Libero best!
 
Änglamark nr.3 for det meste, men det spørs om vi ikke må ha nr. 4 snart. Det blir det merket som passer best uten å stramme.
 
Anglamark str.4. Har tenkt det samme som deg Caddy, ang str. Voldsomt langt spenn på vekt, synst dei er akkurat passellge no, og min er 9,6 kg og 73 cm.

Bruker Touch str 5 på natt.
 
Libero Touch 4. Kjøper også Änglamark 4 nå og da, men den holder ikke på natt.
 
Änglamark 5 på dag og Libero touch 5 på natt funker supert for øyeblikket. Godt at de er litt romslige. Ikke hatt noen uhell.
 
Veldig få uhell her uansett merke, men bruker Pampers str 3 hjemme. Har rema sine (str 3) i stellevesken, men det er bare for å få brukt de opp. Syns de er så stive så bruker de kortest mulig. Pampers var tilfeldig at vi prøvde fra en av bleiekakene og har fra str 2 vært de jeg syns er best for henne. Brukte Libero str 1-2 (hadde fått + kjøpt inn).
 
Bruker Coop Ä eller Rema str. 4 på dagtid og Libero Touch 4 på natta. Skulle helst vært tilbake på billigere bleier på natta også, kanskje verdt å prøve en str. større i Coop? Er bare så stress med tiss über alles hvis det ikke funker :happy090
Jeg bruker Rema 1000-bleier på han på natta, men setter en bleie i en størrelse større utenpå. Da holder den innerste bleia seg på plass og vi har aldri hatt lekkasje etter at vi begynte med det. Bruker den ytterste bleia flere ganger siden det ikke kommer tiss på den.
 
Libero 5 enten touch eller up and go på dagen. Touch bleier i 5 på natt :)
 
Bruker libero touch 4. Brukte Pampers premium protection frem til og med nr3, men fra 4 ble passform bedre med libero.
 
Lille er 8,6 kilo og bruker Libero Up&Go 4 på dagen og Libero Touch 4 på natta, men vi har begynt å kjøpe 5, må bare bruke opp det vi har i str 4 :-D
 
Back
Topp