Hver forsiktig med hvilke leppepomade du velger

Sverger til EOS. har brukt lipsyl daglig i mange år og da er det viktig at den ikke er full av dritt.. :)
 
Søren da! Bruker lypsyl original og elsker den. Har brukt den i mange år. Dumt at den kom så dårlig ut :(
 
Den jeg bruker er oppført som kun allergifremkallende. Allergier har jeg fra før, så fortsetter med den.

Må si jeg er overrasket over at leppepomaden fra A-derma er både allergifremkallende og hormonforstyrrende :eek: :eek:

Vi brukte A-derma krem da yngste fikk atopisk eksem og bruker forsatt dusjsåpen. Lurer på om det også kan være allergifremkallende og hormonforstyrrende. Skummelt

Krem fra A-derma bruker vi også og den har fungert bra på eksemen til eldstemann, men den kan være allergifremkallende da den inneholder sitronsyre.
 
Krem fra A-derma bruker vi også og den har fungert bra på eksemen til eldstemann, men den kan være allergifremkallende da den inneholder sitronsyre.
Har kastet kremene nå :eek: Datteren min har flere allergier som vi oppdaget etter vi startet med de kremene. Visste ikke at det kunne være en sammenheng før denne tråden kom. :eek: :(
 
Men altså, der står "Kan være allergifremkallende og hormonforstyrrende", ikke at de vet det helt 100% sikkert. Dessuten så om du/dere ikke har reagert hittil på produktene, så betyr ikke det at dere plutselig nå etter å ha lest artikkelen reagerer og er syke som følge av at dere har brukt de. Litt vel mye hysteri ute å går! Hadde dere visst hvor mye dere har i hus som er allergifremkallende hadde dere måtte kuttet ut ganske mye vil jeg tro.. Jeg selv har reagert på produkter og dermed kuttet de ut, men ingen av de var på denne listen. Og dette går også mye på hudtype etc, så vi er alle ulike og dermed ingen fasit på hva en tåler og ikke tåler.
 
Har kastet kremene nå :eek: Datteren min har flere allergier som vi oppdaget etter vi startet med de kremene. Visste ikke at det kunne være en sammenheng før denne tråden kom. :eek: :(

Nei, man skal jammen holde tunga rett i munnen! Vi har sluttet å bruke den, vi også. Nesten så man må google alt før man kjøper noe som helst :eek::confused:
 
Krem fra A-derma bruker vi også og den har fungert bra på eksemen til eldstemann, men den kan være allergifremkallende da den inneholder sitronsyre.
Har kastet kremene nå :eek: Datteren min har flere allergier som vi oppdaget etter vi startet med de kremene. Visste ikke at det kunne være en sammenheng før denne tråden kom. :eek: :(
Men så er det ikke sånn at alle produktene fra det merket er dårlige heller ;-)

Jeg husker jeg leste tester på våtservietter og babyoljer da eldstemann var liten.

Da fantes det en side som het grønn hverdag som testet masse produkter

Det som er problemet ofte er at ett merke lager flere produkter. La oss ta feks natusan. De har (hadde på den tiden) mange produkter som kommer dårlig ut, mens andre produkter som kommer godt ut.

Og det samme gjelder også andre merker.

Jeg tenker at man må ta alle tester for det de er, og ikke dra alle produkter fra samme merke over en kam ;-)
 
Men så er det ikke sånn at alle produktene fra det merket er dårlige heller ;-)

Jeg husker jeg leste tester på våtservietter og babyoljer da eldstemann var liten.

Da fantes det en side som het grønn hverdag som testet masse produkter

Det som er problemet ofte er at ett merke lager flere produkter. La oss ta feks natusan. De har (hadde på den tiden) mange produkter som kommer dårlig ut, mens andre produkter som kommer godt ut.

Og det samme gjelder også andre merker.

Jeg tenker at man må ta alle tester for det de er, og ikke dra alle produkter fra samme merke over en kam ;-)
Det er sant, men ville ikke ta noen sjanser :p Jenta mi har atopisk eksem og syns egentlig ikke Aderma hjalp. Dyrt var det jo, men men :)
 
Men så er det ikke sånn at alle produktene fra det merket er dårlige heller ;-)

Jeg husker jeg leste tester på våtservietter og babyoljer da eldstemann var liten.

Da fantes det en side som het grønn hverdag som testet masse produkter

Det som er problemet ofte er at ett merke lager flere produkter. La oss ta feks natusan. De har (hadde på den tiden) mange produkter som kommer dårlig ut, mens andre produkter som kommer godt ut.

Og det samme gjelder også andre merker.

Jeg tenker at man må ta alle tester for det de er, og ikke dra alle produkter fra samme merke over en kam ;-)

Nei, det har jeg heller ikke sagt at de er :) Mitt poeng var at sitronsyre ikke er så bra for eksemhud, og all den tid det er et vanlig konserveringsmiddel i akkurat det merket er det heller ikke brukende - for oss. Vi var fornøyde med kremen, helt til vi skjønte at selv om den mykgjorde huden var den nok også bidragsyter til at eksemen aldri helt forsvant.

Jeg tror nok de fleste bruker sunn fornuft, men personlig foretrekker jeg merker som unngår skadelige stoffer i alle produktene sine. Det er jo fordelen med at det er et hav å velge i :)
 
Back
Topp