Hvem skal betale for barna i ferier?

S

Sinna mamma

Guest
Min xmann og jeg har alltid delt ferier på barna mellom oss 50/50, selv om han har normalt samvær annenhver helg torsdag ettermiddag til mandag morgen.

Nå er det vinterferie, og han skal da ha de nå i helgen + 2 dager ekstra. De skal på tur i helgen + reise til hans foreldre.
Nå ringer han meg og spør hvor mye jeg kan betale han for at han skal ha ungene ekstra, for det koster jo å dra på tur..... ?????????? Hva pokker?
Er det slik det skal være? At jeg betaler han for å ha ungene sine? Han betaler btw ikke bidrag heller...
 
Hørtes ganske spesielt ut.. hvis han ikke har råd til å ta de med på tur så får de være hjemme da, trenger jo ikke reise bort for å gjøre noe hyggelig sammen!
 
Jeg hadde aldri spurt far til eldste om å betale, men reiser på feire etter sin egen lomme tenker jeg, med mindre man har en spesiell avtale, spesielt når dere har 50/50.

Eneste vi gjør er at når far til eldste skal ha henne i 3 uker i sommerferien, så betaler han ikke bidraget for den mnd. Betaler uansett ikke SFO den mnd, som bidraget skal dekke, så da får han de pengene til å bruke på eldste i ferien.
 
Nei man betaler selv for det man tar ungene sine med på. Han skulle da virkelig betalt bidrag i utgangspunktet, og hvis han gjorde det så hadde ikke summen endret seg bare fordi han skal ha de et par dager ekstra en gang. Hvorfor betaler han ikke?
 
Da hadde jeg spurt ham om han synes han bør få mindre tid med ungene, siden han hverken betaler deg for dine ferier eller bidrag..
Han bør jo trå rimelig varsomt når han allerede har dem så lite, og får lov til(!) å ha dem 50/50 i ferier.
 
Spør han hva han skal betale av din 3ukers sommerferie på luksushotell når du har ungene da :p
betaler da ferie selv, hvis ikke man har råd til å reise får man finne på noe hjemme.
 
Den problem stillingen var helt ny for meg... har han ikke råd til å dra på ferie får han enten holde seg hjemme eller ikke ha samvær
 
Ser at dette er en litt gammel tråd, men må likevel skrive at det er det dummeste jeg har lest på lenge! Som mini#2 skriver, skal dere betale for hverandre hvis dere skal på sydentur feks da? Om man velger å reise på ferie må man jo ta det økonomiske i betraktning, å ta et valg ut i fra om man føler man har råd til det eller ikke. Det å reise til foreldrene sine feks kan da umulig koste så utrolig mye at han skulle blitt blakk av det.

Hvordan endte det egentlig?
 
Back
Topp