Hva ville dere gjort?

helen79

Forumet er livet
Jeg har vært endel dårlig i halsen, fikk streptokokker for to uker siden, men den pencililen jeg fikk fikk jeg kløende utslett av, så jeg måtte slutte med de, etter råd fra legen. Så prøver jeg nå å få komt meg gjennom tlf til legen, er jo bare opptatt, for jeg må ha ny medisin siden jeg er blitt verre i halsen.
Men så våknet jeg med feber i morges, er litt tufs, og ekkel i halsen fremdeles. Meningen er at jeg skal på jobb i dag, jobber på sykehjem, så jeg tenker på dette med smittefaren å sånn. Ville dere gått på jobb da? HVis dere var sånn og hadde en sånn jobb.
 
På et sykehjem er det vel greit å tenke seg litt om dersom en rusler rundt med potensielle streptokokker i halsen ja...
 
På MIN jobb hadde jeg gått, men jeg sitter på et kontor, ingen gamle, syke eller småbarn i nerheten, og hadde vel kanskje ikke akkurat oppsøkt kolleger for nærkontakt. Men det er jo en annen situasjon.
 
Du bør nok holde deg hjemme,så du ikke risikerer å smitte beboerne,de har jo gjerne nedsatt immunforsvar fra før.
God bedring da!
 
ORIGINAL: Daizee

Du bør nok holde deg hjemme,så du ikke risikerer å smitte beboerne,de har jo gjerne nedsatt immunforsvar fra før.
God bedring da!
 
Ja, sant.
Men så sier mannen min da han ringte hjem isted, at jo, du kan jo prøve, slapp av nå hjemme å gå på jobb.Lett for han å si.[&:]
 
Å det verste er at på den avd. min (nybygget på huset der) der er det så tørr luft, å jeg reagerer veldig på den, å det går utover halsen min, for jeg hoster så fælt av den, hvis jeg først er syk.
 
ORIGINAL: Daizee

Du bør nok holde deg hjemme,så du ikke risikerer å smitte beboerne,de har jo gjerne nedsatt immunforsvar fra før.
God bedring da!
 
Takk for svar.
Litt morsomt er, jeg snakket med farmoren min iår som var i bursdag til sin datter, min tante.Hun bor på sykehjem, men var hjemme hos hun da.Så snakket jeg med henne og nevnte dette med halsen min, så sa hun: *ja, da må du bare holde deg unna meg* hehe.
 
Blås i gubben,prøv å forklare han at det ikke er bra om du risikerer å smitte alle som bor på sykehjemmet...mannfolk![&:][8D]         [:D]
 
Jeg ville sett an almentilstanden min jeg! Har du feber og ikke er helt i form så ville jeg holdt meg hjemme[:)]
 
Og ang jobb.... Jobber også på sykehjem, og det JEG har erfart er at det er yderst sjelden vi smitter brukerne våre. Selv da influensaen herjet villt sist vinter, og personalet lå som fluer.... Pasientene ble faktisk ikke smitta[:)] Så lenge man ikke hoster over dem, og er nøye med håndhygiene...
 
Men dette kjener du best selv! Er du ikke i form ville jeg ringt legen og holdt meg hjemme[:)] Feber er jo tegn på at noe ikke er helt bra i kroppen din[;)] GOD BEDRING!!!
 
ORIGINAL: Daizee

Blås i gubben,prøv å forklare han at det ikke er bra om du risikerer å smitte alle som bor på sykehjemmet...mannfolk![&:][8D]         [:D]

 
Ja, det er det jeg gjør, han skjønner jo ingenting, tulling.[:@]
 
Takk for svar.
 
Har hvertfall nå komt gjennom til legen. Fikk meg time på onsdag. Men hun sa og at det er vel greiest å holde seg hjemme.
 
ORIGINAL: svimsen

ORIGINAL: Veronika med nurke

Jeg jobber på et sykehjem, og jeg ville ikke gått på jobb hvis det er fare for å smitte brukerne.


samme her, bortsett fra at jeg jobber i hjemesykepleien.

hadde streptokokker i halsen for 1 år siden ca, og da sa legen at jeg burde holde meg unna jobben i en uke, ca til antibiotika kuren var ferdig, pga smitten, siden jeg ble så dårlig, ville en eventuelt gammel sliten kropp bli veldig syk.

 
Okei, ja, tror det er best.
 
Men hvor dårlig ble du, da?
 
Back
Topp