Hva vil du IKKE høre på fødestuen?

M

Moderator Steffen

Guest
Noen ganger er den vordende pappaen til god hjelp under fødselen – andre ganger ikke. Men det er noen ting du IKKE vil høre fra ham.

farikkesi-2-1.jpg


Her er en liste over ting du IKKE vil høre fra pappaen på fødestuen... Kjenner du noe igjen? Eller er det andre ting du har opplevd/hørt som burde stå her? Kanskje til og med sagt av jordmor/andre?:)
 
Jordmødre som snakker til deg som om man skulle vært et lite barn :confused:
 
Min oppførte seg ganske fint gitt.

Men husker jeg så en venn av mannen som la ut bilde av seg selv på fødestua hvor han hadde tatt selfie og skrev han kjeda seg og ting tok tid mens de venta på riene skulle ta seg opp. I bakgrunnen kunne en se kona med lystgassmaska liksom [emoji849]

Da tenkte jeg i mitt stille sinn jeg hadde kasta han ut om det var min gitt [emoji848]
 
Min oppførte seg ganske fint gitt.

Men husker jeg så en venn av mannen som la ut bilde av seg selv på fødestua hvor han hadde tatt selfie og skrev han kjeda seg og ting tok tid mens de venta på riene skulle ta seg opp. I bakgrunnen kunne en se kona med lystgassmaska liksom [emoji849]

Da tenkte jeg i mitt stille sinn jeg hadde kasta han ut om det var min gitt [emoji848]
Med første har vi et bilde av mannen der han tar selfie, mens jeg ligger bak midt i en rie. Akkurat der og da merket jeg det ikke, hadde evig nok med meg selv. Så nå er det egentlig bare et morsomt bilde vi kan le av[emoji6]
 
Med første har vi et bilde av mannen der han tar selfie, mens jeg ligger bak midt i en rie. Akkurat der og da merket jeg det ikke, hadde evig nok med meg selv. Så nå er det egentlig bare et morsomt bilde vi kan le av[emoji6]
Hver sin lyst gitt [emoji4] For meg hadde fødselen og alt det vært en privatsak.

Men godt dere kan le av det i ettertid da [emoji39]
 
Hver sin lyst gitt [emoji4] For meg hadde fødselen og alt det vært en privatsak.

Men godt dere kan le av det i ettertid da [emoji39]
Altså han sendte det ikke til noen, er bare et bilde vi har på telefonen som alle andre bilder han tok i løpet av fødselen[emoji4]
 
Der var vel det jordmor sa når yngste ble født. Jordmor sa: nå kommer hodet snart.
Men rien var for stor og hele ungen kom. Det eneste jordmor så da var: oj sann. Hu holdt nemlig på å miste han i gulvet. Til hennes forsvar så var ingen forberedt på at han skulle komme så fort.
 
Å få kontrabeskjed om man ikke får lov til å presse likevel, når pressriene har kommet for fullt, håper jeg at jeg slipper neste gang. Det var ikke en kul beskjed! :bag: Spesielt ikke når det tok to timer før jeg fikk lov :rolleyes:
 
"Alle jordmødrene har gått i streik, men far kan vel ta imot..?"

Eventuelt

"Nei, nå må du ta deg sammen og slutte å skape deg, det gjør faktisk ikke så vondt! Dette har damer gjort siden tidenes morgen!"
 
Med nr 1 hadde samboer kontroll på hvor lang tid det var mellom riene og lengden på de. Han presterte da å si, når jeg prøvde å ta meg inn mellom to rier, nå kommer det en ny om 1 min. Kjente at jeg ikke hadde behov for å vite når neste kom, men fokusere på å hente meg inn.

Men det værste jeg har opplevd av uttalelse var fra en lege som var under spesialist utdanning som skulle forløse min sønn som lå i seteleie. Hadde fått presset ut rompa og skuldrene så satte hode seg fast. Da sier legen rimelig panisk «dette går ikke» mens hun halte og dro i babyen. Kjente at en lege med panikk ikke var det jeg trengte da. Overlegen tok heldighvis over. Har fått en beklagelse fra sykehuset i ettertid om at overlegen skulle tatt over mye før.
 
Mannen presterte å si nr 7 med nåla til epiduralen [emoji23] han syntes den var fryktelig lang[emoji23] jeg kunne jaggu ikke gitt mer faen i den nåla bare den ga meg smertestillende [emoji38]
 
Altså han sendte det ikke til noen, er bare et bilde vi har på telefonen som alle andre bilder han tok i løpet av fødselen[emoji4]
Men da er det annerledes [emoji39] Denne vennen la sitt ut på facebooken han midt under fødselen han gitt
 
"Alle jordmødrene har gått i streik, men far kan vel ta imot..?"

Eventuelt

"Nei, nå må du ta deg sammen og slutte å skape deg, det gjør faktisk ikke så vondt! Dette har damer gjort siden tidenes morgen!"

Den siste der tror jeg faktisk har blitt sagt noen ganger! :eek:
 
Jeg hadde enorme smerter i min styrtfødsel uten smertelindring (45 minutter fra 3cm åpning til fødselen var ferdig), og hylte som en gris, og på et tidspunkt lo han av måten jeg hylte på. DA ble jeg sint på han :p
 
Og ja, da anstesilegen hadde gjort med klar for epidural og jeg skrek at jeg måtte presse og de fant ut at jeg hadde full åpning og det var for sent ble jeg dritredd og da sa den mannlige anestesilegen tørt «dette går så bra så, dette har mange kvinner fått til før deg». Ble provosert over en slik kommentar fra en mann som ikke vet hva smerte er :p ;) :D
 
Med nummer to var det tre kommentarer som heldigvis kom så sent i forløpet at jeg ikke kunne gjøre annet enn å bli på rommet og håper jeg snart var ferdig:
Jordmor som gikk PÅ vant da pressriene startet: «ikke press nå, det er vaktskifte»


Jordmora som gikk AV vakt da pressriene startet: «jeg bare står her og venter til babyen er ute, for jeg vil ikke gå glipp av slutten»

Jeg mista fokus fullstendig, for jeg skjønte ikke helt hvorfor ikke jordmora som gikk av vakt ikke bare kunne la meg presse ut ungen. Det hadde gått fortere å bare la meg føde enn løsningen de gikk for med å ommøblere folk og fe før jeg fikk lov til å presse [emoji849] ungen var ute 18 min etter vaktskifte fordi jeg mista fokus fullstendig og egentlig ville kaste ut alle og bare la være å føde [emoji85]

Og da jordmorstudenten skulle sy, kom kommentaren «eh... skal det se sånn ut?»
Antageligvis ikke, siden du må sy [emoji849]
 
Med nummer to var det tre kommentarer som heldigvis kom så sent i forløpet at jeg ikke kunne gjøre annet enn å bli på rommet og håper jeg snart var ferdig:
Jordmor som gikk PÅ vant da pressriene startet: «ikke press nå, det er vaktskifte»


Jordmora som gikk AV vakt da pressriene startet: «jeg bare står her og venter til babyen er ute, for jeg vil ikke gå glipp av slutten»

Jeg mista fokus fullstendig, for jeg skjønte ikke helt hvorfor ikke jordmora som gikk av vakt ikke bare kunne la meg presse ut ungen. Det hadde gått fortere å bare la meg føde enn løsningen de gikk for med å ommøblere folk og fe før jeg fikk lov til å presse [emoji849] ungen var ute 18 min etter vaktskifte fordi jeg mista fokus fullstendig og egentlig ville kaste ut alle og bare la være å føde [emoji85]

Og da jordmorstudenten skulle sy, kom kommentaren «eh... skal det se sånn ut?»
Antageligvis ikke, siden du må sy [emoji849]
Huff da, kjenner jeg er glad min jordmor med eldste ikke hadde den holdninga. Hun stakk av et øyeblikk for å spise (rett etter de satt drypp) men var tilbake fort igjen, og da hadde hun faktisk vært innom noen andre istedenfor å spise. Fødte like før vaktskifte, men hun hadde heldigvis ingen hastverk [emoji173]️
 
Back
Topp