Hva var familie/venners reaksjon på navnet?

Bare positivt [emoji4] Nå hadde alle fått sett en liste over aktuelle navn på forhånd, sånn at det ikke ble noen voldsom overraskelse. Venner og bekjente har også likt det, men lurt veldig på om han er oppkalt etter noen siden det er et gammelt og litt uvanlig norsk navn.
 
Kun positve reaksjoner. Vi har fått høre at vi har valgt et enkelt, gammeldags, norsk og fint navn, og det er det vi ønsket også[emoji4]
 
På førstemann var det positive og negative tilbakemeldinger på det ene navnet men det er fordi han oppkalt etter sin bestefar og morfar. Han har i tillegg fått ett navn til. Da ble han oppkalt etter din ene fadder.

På andre mann har vi bare fått positive tilbakemeldinger. Hun er halvveis oppkalt etter meg og farmor.
 
Vi fikk bare positive tilbakemeldinger, selv om jeg merket at mine foreldre slet litt med å venne seg til det. Vi valgte et «oldemornavn» som vi synes er veldig fint, og som vi ikke ante kom til å bli mer populært de senere årene.

Tror navn er vanskelig på tvers av generasjoner. De navnene som moren min foreslo synes jeg er kjedelige.
 
Veldig få negative kommentarer på begge navn. Noen synes kanskje ikke vi skulle valgt to navn (de bruker begge bare det ene i daglig tale), men kun positive tilbakemeldinger på navnene allikevel.
 
Vi fikk utrolig nok bare positive kommentarer, min mor hadde kommet med MANGE forslag underveis, men hadde ingenting negativt å si om navnet vi tilslutt valgte, selv om det var lagt fra samme kategori som hennes forslag.

Min svigermor som normalt er negativt innstilt til alt jeg og mannen min gjør - og som HATER navnet til sitt andre barnebarn - var også utrolig nok begeistret for navnet! Det er visstnok "første gang noensinne at vi har utvist god smak", som hun sa...
 
Back
Topp