Hva var det første du tenkte da graviditetstesten lyste positiv?

  • Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet
Veldig overrasket, redd og glad! Har nylig hatt en MA, tok to år før den spiren satt, så var sjokkert over hvor fort jeg ble gravid igjen. [emoji5]
 
Ble veldig glad![emoji7] Satt på 3 pp. Tidligere har det vært m/prevensjon uten å prøve med mine 2 eldste. Med minste klaffa det med én gang. Så begynte å bli smått urolig for at jeg ikke kunne bli gravid lenger[emoji85]
 
Jeg tenkte «nei, ikke nå!» selv om vi har gått på hormoner for å få hjelp til eggløsning så klarte jeg ikke å tenke noe positivt. Så kun for meg at denne ferien skulle bli ødelagt av ny spontan abort.. Ser ut til at det går bra enda!
 
Det første jeg tenkte var: «Shit, er det virkelig mulig?» og « Hva gjør vi nå?» Dette er 3.barnet, minste er 1 1/2 år og eldste 7 1/2. Vi prøvde lenge og hadde både MA og SA før spire satt sist gang. Denne gangen prøvde vi ikke i det heletatt, men var innstilt på at «skjer det, så skjer det». Hadde ikke trodd det skulle klaffe så fort da vi ikke har vært veldig aktive i senga heller :p:hilarious: Men blir spennende med en liten til :happy: Men etter denne er det stopp for oss begge :joyful:
 
Tenkte først - oii! Hadde vært kvalm og trøtt i 5 dager før jeg tok testen så var vel ganske sikker på at den skulle være positiv. Har ei på 2 år fra før så jeg er litt nervøs for hvordan det blir med en liten til! Men vi er selvfølgelig veldig glade :)
 
Oops Detta var litt vel tett ja! :nailbiting: Men ble selfølgelig glad og og, og kjente først når den ble positiv at jeg hadde blitt litt skuffet hvis den hadde vært negativ.. :angelic:
 
Veldig glad og veldig redd. Vært prøvere i over 8 år, og mistet 4 ganger. Vi håper at dette omsider er blir vårt første, og høyst etterlengtede barn [emoji173]️
 
For meg sto verden helt stille før den gikk over i kaos.
Jeg er en person som alltid skal gjøre det rette og alt skal skje i rett rekkefølge. Har sikkert en diagnose[emoji848]
Men uansett, så var dette virkelig ikke planlagt og jeg måtte gråte mye.
Dette ble ikke gjort til rett tid.

Jeg og barnefaren skal først flytte sammen nå i sommer!
Jeg har fått ny jobb.
Jeg er 29, men der og da følte jeg meg som en 16 åringen som virkelig hadde gjort noe hun ikke skulle ha gjort.
Alle tankene mine gikk rundt og rundt.
Hva kommer han til å si?
Hva kommer foreldrene mine til å si?
Hva om vi ikke takler å bo sammen?
Kommer jeg til å miste den nye jobben?

Han tok det veldig meg ro, og var/er virkelig glad!
Jeg er glad nå jeg også, men er del ting jeg ikke ser så frem til..
Fortelle ny arbeidsgiver og mine egne foreldre.
Håper det går bra når den tid kommer[emoji4]
 
Vi var veldig glade! Men ungene har kranglet nesten hele dagen, hver dag - HEEEEELE ferien! Så vi tenkt og ; shitt! Går dette?! Vi må bare være sterke igjennom dette!
 
Veldig glad og veldig redd. Vært prøvere i over 8 år, og mistet 4 ganger. Vi håper at dette omsider er blir vårt første, og høyst etterlengtede barn [emoji173]️

Masse lykke til. :Heartred Håper virkelig det går hele veien nå.
 
Hadde testet ganske ofte og tok egentlig bare en test for å ta en test:nailbiting: Så ble veldig overrasket og veldig glad! Hadde ikke hatt mensen på 3 mnd og ventet egentlig på at jeg skulle få det først, sånn som med de to andre... Men satt på første eggløsning gitt... :wideyed:
 
For meg sto verden helt stille før den gikk over i kaos.
Jeg er en person som alltid skal gjøre det rette og alt skal skje i rett rekkefølge. Har sikkert en diagnose[emoji848]
Men uansett, så var dette virkelig ikke planlagt og jeg måtte gråte mye.
Dette ble ikke gjort til rett tid.

Jeg og barnefaren skal først flytte sammen nå i sommer!
Jeg har fått ny jobb.
Jeg er 29, men der og da følte jeg meg som en 16 åringen som virkelig hadde gjort noe hun ikke skulle ha gjort.
Alle tankene mine gikk rundt og rundt.
Hva kommer han til å si?
Hva kommer foreldrene mine til å si?
Hva om vi ikke takler å bo sammen?
Kommer jeg til å miste den nye jobben?

Han tok det veldig meg ro, og var/er virkelig glad!
Jeg er glad nå jeg også, men er del ting jeg ikke ser så frem til..
Fortelle ny arbeidsgiver og mine egne foreldre.
Håper det går bra når den tid kommer[emoji4]
Det kommer til å gå kjempefint <3
 
Jeg satt bare på do og smilte og tenkte "endelig!". Så var jeg litt shaky resten av dagen:D Da samboern så testen, sa han bare " Er det seriøst?" og gliste :joyful: Vi har prøvd siden jul, så dette var etterlengta!
 
Ble veldig glad :) Fikk svake streker fra 8dpo, men de ble bare sterkere og sterkere. Spiren satt på PP2. PP1 ville faktisk også resultert i termin i mars, så da vi bestemte oss for å prøve meldte jeg meg inn i bv og begynte å snike i marsgruppa og ønsket at jeg skulle få bli medlem, selv om den ikke satt på PP1 :) Og det gikk jo akkurat med termin 29.
 
Jeg tok bare tilfeldigvis en billig test fra eBay. Den viste ganske fort positiv. Jeg gikk inn til min mann som fremdeles lå i senga å viste han testen og sa at vi burde nok kjøpe en skikkelig test på apoteket for å se om den også ble positiv, og det ble den.

Vi har en ivf sønn fra før av og hadde tenkt å sette inn et egg i slutten av året, men jaggu så klarte vi å lage en hjemmelaget baby denne gangen. Vi er ganske sjokket begge to, men veldig glade. Så dersom alt går bra, så har vi to marsbarn med 2 års mellomrom [emoji4]
 
Jippi men turte ikke helt tro på det før etter uke 6. Fortsatt ikke helt overbevist og er i uke 9. Hatt to- tre ganger der jeg har mistet så.
 
Back
Topp